Toon posts:

M-audio Revolution 5.1 mp3 werkt niet via S/PDIF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze kaart aangeschaft als opvolger van mijn Philips Accoustic Edge met de bedoeling mp3's af te kunnen spelen via de S/PDIF uitgang. Ik heb deze aangesloten op mijn receiver en nu werkt het alleen als ik dvd's afspeel. Als spelers voor MP3 gebruik ik Foobar en Winamp.

Doe ik iets fout of werkt dit gewoon weg niet?

Bestuuringssysteem: Windows XP

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:24:
Ik heb deze kaart aangeschaft als opvolger van mijn Philips Accoustic Edge met de bedoeling mp3's af te kunnen spelen via de S/PDIF uitgang. Ik heb deze aangesloten op mijn receiver en nu werkt het alleen als ik dvd's afspeel. Als spelers voor MP3 gebruik ik Foobar en Winamp.

Doe ik iets fout of werkt dit gewoon weg niet?

Bestuuringssysteem: Windows XP
- Heb je bij de programma's de juiste output geselecteerd?

- Komt het signaal wel uit de meters op het spdif kanaal in de M-audio mixer/settings (system tray)?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is het ook geen instelling bij Winamp (je audiodevice is veranderd, dus heb je die ook in Winamp veranderd?)?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Is normaal. Aangezien de kaart geen 5.1 encoder aan boord heeft speelt ie PCM bronen gewoon stereo af via SPDIF (zoals het ook hoort). Bij DVD's en avi's met AC3 stream werkt het natuurlijk wel, want daar zijn de streams van te voren geencode.

Dit soort dingen zijn trouwens als weet ik niet hoe vaak gevraagd.

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 16-08-2006 14:41 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst zit ik al vanaf van ochtend op het web en dit forum te speuren, maar kom er niet uit (deze vraag is dus geen luiheid).

Volgens mij zijn alle instellingen van de media spelers aangepast (zowel mbt hardware en output signaal). Het probleem is dat hij het signaal ook niet stereo (zoals het idd oorspronkelijk is) via SPDIF doorgeeft aan m'n receiver. Kan ik ergens instellen dat hij dit wel doet? Bij DVD's geeft hij het signaal echter wel door.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 14:48 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Dus je krijgt alleen geluids als je DVD's afspeelt, en anders niet :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel geluid via de gewone speaker uitgangen naar m'n pc speakers. Wat ik had gehoopt was om via de digitale uitgang de pc op m'n receiver aan te sluiten zodat ik radio en mp3's digitaal af kan spelen (dus geen verder kwaliteits verlies). Dat gaat dus niet.

Als ik een dvd op m'n computer afspeel komt er via deze uitgang echter wel geluid uit, dus de verbinding werkt wel (om DVD's te kijken gebruik ik een losse dvd speler dus verder dan het testen van de verbinding heeft dit geen functie).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:10:
Ik heb wel geluid via de gewone speaker uitgangen naar m'n pc speakers. Wat ik had gehoopt was om via de digitale uitgang de pc op m'n receiver aan te sluiten zodat ik radio en mp3's digitaal af kan spelen (dus geen verder kwaliteits verlies). Dat gaat dus niet.

Als ik een dvd op m'n computer afspeel komt er via deze uitgang echter wel geluid uit, dus de verbinding werkt wel (om DVD's te kijken gebruik ik een losse dvd speler dus verder dan het testen van de verbinding heeft dit geen functie).
Dat eerste moet gewoon werken hoor, zal wel ergens ingesteld moeten worden.

Bij foobar even bij de output instelling spdif selecteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Foobar heeft daar helaas geen selectie mogelijkheid voor.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Zit er toevallig een "no-pcm flag" ofzoiets in de driver instellingen ergens? Dat heb ik bij mijn kaart... dat is juist voor dd/dts passthrough denk ik, maar nog mee gespeeld hier.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, zo'n mogelijkheid zit er helaas niet op. Ik heb de kaart nu analoog op m'n stereo aangesloten en dat werkt verder prima (bij m'n Philips kaart zat er een brom is alsof er een soort van lekspanning op stond). Niet helemaal de manier zoals ik in gedachten had, maar lijkt er op dat ik het er mee moet doen. Iig bedankt voor de reacties tot zo ver.

Tips blijven welkom.

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 12:55
Had je wel alle programma's die geluid gebruikten afgesloten voordat je switchte naar SPDIF output?
Ook wel eens gehad dat Winamp niet helemaal lekker afgesloten was maar wel opnieuw opstarte.
Hierdoor had ik ook even geen geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook gedaan. Eerst alles afgesloten, toen spdif aan gezet en vervolgens deed het het nog niet (muv de DVD dus waarvan ik het programma natuurlijk wel op digital out heb gezet).

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 12:55
Komt zoals Tiiiim zegt wel een signaal in M-audio control panel bij output mixer?
Je kan ook in Winamp ff kijken bij preferences-->output-->direct sound-->status..
Dan kan je iig uitsluiten of het aan je pc ligt of aan kabel/reciever

[ Voor 48% gewijzigd door koosjebram op 17-08-2006 12:09 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

In je M-Audio control panel je speaker configuration op "Digital" gezet? Dan geeft 'ie bij mijn Revo gewoon een 2.0 signaal over de COAX aansluiting als je een MP3 afspeelt :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gechecked wat Koosje zij en m'n geluidskaart als device aangewezen ipv wat hij automatisch kiest en het werkt. Het vreemde is wel dat hij het nu gewoon ook met andere geluiden/spelers doet... Snap er niets van, maar ben helemaal blij!

Bedankt voor de hulp allemaal!!

Gr,
Raampie
Pagina: 1