[Tablet] advies bij aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:15
Binnenkort wil ik misschien een Wacom A6 USB Graphire4 Classic tablet aanschaffen (ongv. 100 euro). De prijs ligt mooi in mijn budget. Nu heb ik wel een aantal vragen.
  • Zit er een muis bij deze tablet? Op de site van Wacom lijkt het van wel, maar waarom? Is er een voordeel boven de muis die ik nu al heb (Apple Mighty Mouse/Logitech MX 510)?
  • Is een A6 tablet groot genoeg voor mijn 20" widescreen (resolutie 1680x1050)?
  • Werken de Wacom drivers voor OS X goed?
  • Wat zijn jullie ervaringen met een tablet als vervanging van een muis?

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik had wel een muis bij mijn Graphire 2. Je gebruikt hem nooit! :O
Ik gebruik nu mijn Wacom a6 met een 24" Dell scherm. Dit gaat prima!
Alhoewel een nieuwe Wacom Graphire 5 Widescreen mij wel geweldig lijkt! /bestaat nog niet :(

Een tablet als muisvervanger is geweldig!!!!!! De leercruve is stijl maar daarna is het beter dan een muis. Ik had altijd RSI klachten maar door dit tablet is het een stuk minder geworden :)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:15
Er is wel een Wacom Intuos3 A5 Wide, maar die is met een 350 euro best prijzig.
Nog een vraag, wat is het verschil tussen de Classic en Studio versie, behalve de extra software?

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Technisch zitten er geen verschillen tussen.
Een intuos wordt mij een beetje te duur.

Ik heb trouwens ook alternatieven van wacom geprobeerd.
Trust en conceptronic sets zijn allemaal slecht vindt ik.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorry voor de kick, maar weet wel goed antwoord te geven;

Ik gebruik al jaren een Wacom Intuos² A5 op een dualhead configuratie. Een reso draaien op m'n hoofdscherm van 1600x1200 en m'n 2e monitor op 1024-1280 was geen probleem voor het ding. In d'r tijd heb ik ook een graphire(1 of 2?) (A6) uitgeprobeerd, maar vond dat toch echt te klein voor op een dualhead configuratie. De kleine bewegingen zorgden ervoor dat ik een grote beweging op het scherm maakte. Een paar weken geleden de Graphire 4 Classic (A6) uitgeprobeerd op m'n huidige configuratie met dualhead. Ook rampzalig klein. Naast dat ik één van de knoppen van de pen gigantisch zwaar vond gaan. Al helemaal geen optie voor mij met m'n RSI.

De Wacom is voor grafische werkzaamheden echt ideaal. Voor werken in normale applicaties bied hij voor normale gebruikers niet echt voordeel. In het geval je RSI hebt bied ie (iig voor mij) wel voordeel. In CAD applicaties mis je (iig bij mijn dualhead config) de preciezie. In het ergste geval is het mogelijk om dan in de Driver te installeren dat bij bepaalde programma's de Wacom alleen maar op 1 scherm werkt. In het ergste geval deed ik de finaltouch alsnog met de originele muis. De Wacom muis ziet er mooi uit, maar heb ik nog nooit serieus gebruikt. Een enkele keer wil m'n Wacom wel eens niet reageren direct na het opstarten van m'n pc, volgens mij vanwege m'n hardware matige KVM switch (ik gebruik een seriele Wacom tablet, via KVM switch aangesloten op meerdere pc's) en dan is zo'n originele PS/2 muis toch wel een uitkomst. Of in applicaties waar de Wacom niet ondersteund word (full screen games of bijv oude dos applicaties)

Ben op het moment op zoek naar een A5 formaat, een Intuos of een Graphire. Budget boeit niet zo, zolang er maar USB op zit en ik hem snel ergens kan halen. De MediaMarkt in Den Haag heeft hem dinsdag pas binnen. Dit is de 3e belofte die ik in 2-3 weken al hoor :(.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!