[KVM] Prestaties met of zonder adapter

Pagina: 1
Acties:

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
Beste tweakers,

ik heb vandaag een Newstar NS-211K kvm switch gekocht en ik heb er een vraagje over.
toen ik mn pc voor het eerst aanzette, stond deze nog op reso 1280x1024 @ 75Hz.
bij deze settings trilde het scherm een beetje (leek heel irritant) en de letters waren voor mijn gevoel iets vager dan normaal.

nu is de switch zonder adapter geleverd, maar je kan er wel een adapter op aansluiten. (een optionele adapter dus)
als ik nu een adapter zou kopen en deze aansluiten, zouden die trillingen en dergelijke dan weg zijn?

wat denken jullie?
wat zou anders het nut zijn van een adapter?

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Hmm ik heb zelf ook net vandaag een kvm switch aangeschaft en heb ook een probleempje... het is de Avocent 2 Port DVI swtichview... mijn probleem is dat als ik mij G15 keyboard + MX510 aansluit ze wel werken, maar de muis heel schokkerig gaat in windows :(

Edit: Heb het probleem 'opgelost'... Heb de muis aangesloten op het keyboard, en het keyboard op de gedeelde USB hub, ipv de daarvoor bestemde USB aansluitingen. Het nadeel is dat ze dus niet 'aangesloten' blijven, maar de muis gaat wel vloeiend zo, en ik kan de speciale functies van me G15 keyboard gebruiken (LCD en snelkoppelingen), deze werkten nl niet als op de normale wijze was aangesloten...

[ Voor 44% gewijzigd door BaT op 16-08-2006 16:18 ]

Product Owner - Connec2

• martennis
schopje O-)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-02 22:09

Khaine

Python liefhebber

martennis schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:15:
Beste tweakers,

ik heb vandaag een Newstar NS-211K kvm switch gekocht en ik heb er een vraagje over.
toen ik mn pc voor het eerst aanzette, stond deze nog op reso 1280x1024 @ 75Hz.
bij deze settings trilde het scherm een beetje (leek heel irritant) en de letters waren voor mijn gevoel iets vager dan normaal.

nu is de switch zonder adapter geleverd, maar je kan er wel een adapter op aansluiten. (een optionele adapter dus)
als ik nu een adapter zou kopen en deze aansluiten, zouden die trillingen en dergelijke dan weg zijn?

wat denken jullie?
wat zou anders het nut zijn van een adapter?
Ik denk zelf van niet. Je zou eerst even moeten kijken of het signaal ernstig verstoord wordt. Een kwestie van voeding zal het toch niet zijn? Hoe is de KVM-switch nu aangesloten? Hoe krijgt het dus stroom?

Ik denk zelf dat je KVM last heeft van iets wat het beeld vervormt. Ik heb dit ook gehad met een sub onder mijn bureau, die heel mijn beeld wegtrok als ik em aanzette. Dat in mindere vorm kan er net zo goed met jouw KVM aan de hand zijn!

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zoiets ook gehad met mijn handmatige KVM-switch. Ligt negen van de tien keer niet aan de switch zelf, maar aan de aangesloten bekabeling die iets of wat stoort. Wissel je monitorkabels eens om, dikke kans dat het hem daar in zit. Tenzij je ob beide kabels de storing ondervindt, dan zijn of beide kabels niet hlemaal lekker of ik zou idd eens een adapter proberen.
Zo'n ding kun je overigens ook gewoon bij de Mediamarkt halen, en vervolgens weer terugbrengen als het niet helpt, doen ze niet moeilijk over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• martennis
Khaine666 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:04:
[...]

Ik denk zelf van niet. Je zou eerst even moeten kijken of het signaal ernstig verstoord wordt. Een kwestie van voeding zal het toch niet zijn? Hoe is de KVM-switch nu aangesloten? Hoe krijgt het dus stroom?

Ik denk zelf dat je KVM last heeft van iets wat het beeld vervormt. Ik heb dit ook gehad met een sub onder mijn bureau, die heel mijn beeld wegtrok als ik em aanzette. Dat in mindere vorm kan er net zo goed met jouw KVM aan de hand zijn!
De KVM heeft geen (externe) stroomvoorziening op dit moment. De KVM is nu aangesloten op alle pc's met in en output. Hoe het dus stroom krijgt is mij ook een raadsel.

wat zou (naast een sub, want die heb ik niet) mij beeld kunnen vervormen dan?
The_Eagle schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:08:
Ik heb zoiets ook gehad met mijn handmatige KVM-switch. Ligt negen van de tien keer niet aan de switch zelf, maar aan de aangesloten bekabeling die iets of wat stoort. Wissel je monitorkabels eens om, dikke kans dat het hem daar in zit. Tenzij je ob beide kabels de storing ondervindt, dan zijn of beide kabels niet hlemaal lekker of ik zou idd eens een adapter proberen.
Zo'n ding kun je overigens ook gewoon bij de Mediamarkt halen, en vervolgens weer terugbrengen als het niet helpt, doen ze niet moeilijk over :)
ik ga zo ff wat proberen. ik hou jullie wel op de hoogte

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

martennis schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:45:
[...]

De KVM heeft geen (externe) stroomvoorziening op dit moment. De KVM is nu aangesloten op alle pc's met in en output. Hoe het dus stroom krijgt is mij ook een raadsel.

wat zou (naast een sub, want die heb ik niet) mij beeld kunnen vervormen dan?
[...]

ik ga zo ff wat proberen. ik hou jullie wel op de hoogte
De kvm-switch krijgt z'n voeding uit de ps/2 poorten of usb poorten. Ik heb ook een kvm-switch hier liggen maar die heeft geen aansluiting voor een extra voedingsbron.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-02 22:09

Khaine

Python liefhebber

W3lta schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:53:
[...]

De kvm-switch krijgt z'n voeding uit de ps/2 poorten of usb poorten. Ik heb ook een kvm-switch hier liggen maar die heeft geen aansluiting voor een extra voedingsbron.
Is deze voorziening in alle gevallen genoeg ? Anders zou je toch in overweging kunnen nemen die adapter aan te schaffen. Meten is weten in dit geval denk ik :).

En van alles en nog wat kan storing veroorzaken. Denk alleen al aan TL-buizen, of gewone boxjes vlakbij je bekabeling. Alles wat maar enigsinds een magneetisch veld bezit KAN storing geven. Niet gezegd dat het dat ook doet dan, maar het kan wel.

Hou ons ff op de hoogte :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• martennis
ik heb nu een adapter aangesloten en het helpt een klein beetje.
het beeld schokt nu niet meer op 1280x1024 @ 75Hz, maar alle letters ed zijn wel onscherp.
op 70Hz is alles echter prima.

heb inderdaad boxen naast mn kastje staan, ik zal ze vandaag eens een ander plekje geven en kijken hoeveel het helpt.

ik hou jullie uiteraard op de hoogte :)
Pagina: 1