Toon posts:

Orange wireless ADSL vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een aantal dringende ORANGE ADSL vragen, voordat ik overstap.

Ik wil van mijn oude zonnet/versatel abbo overstappen naar een Orange ADSL family abbo inclusief telefonie. Nu zit ik met de volgende vragen:

- ik zal de livebox in de groepenkast moeten plaatsen omdat hier de drie telefoonlijnen (die door mijn huis lopen, per etage 1) bij elkaar komen, mag dat ... ihk verhuur modem ?

- de wireless optie, die pcmcia kaart, is dat wat ? Ik zit vooral met het bereik, mijn pc's staan op de eerste etage en mijn laptop gebruik ik vaan op de tweede etage, is het bereik voldoende van zo'n kaartje ?

- Volgens de test zit ik qua snelheid tussen de 8 en 15mbit, dat is nogal een groot gat (7 mbit), betekent dit dat ik maar gewoon op 8 mbit moet rekenen ? (tis nog steeds goedkoop dan).

gr,
Dennis

Overigens heb ik zelf nog een oude WAP, maar dat is een 802.b -> 10 mbit :z

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Reken inderdaad maar op 8Mbit, ik heb zelf geen ervaring met dit product, maar de snelheid is erg afhankelijk van de afstand van jou naar de centrale. Daarnaast kan wifi er ook nog een hapje vanaf doen. Opzich moet bereik geen probleem wezen. Echter, als je iets in de meterkast zet is het nogal afgesloten, of er dan nog een mooi sterk signaal uit komt is te betwijfelen, vooral omdat hij dan ook nog door 1 a 2 vloeren met gewapend beton heen moet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:35:

Ik wil van mijn oude zonnet/versatel abbo overstappen naar een Orange ADSL family abbo inclusief telefonie. Nu zit ik met de volgende vragen:

- ik zal de livebox in de groepenkast moeten plaatsen omdat hier de drie telefoonlijnen (die door mijn huis lopen, per etage 1) bij elkaar komen, mag dat ... ihk verhuur modem ?
Ja, maar je bent wel zelf verantwoordelijk voor je modem.
- de wireless optie, die pcmcia kaart, is dat wat ? Ik zit vooral met het bereik, mijn pc's staan op de eerste etage en mijn laptop gebruik ik vaan op de tweede etage, is het bereik voldoende van zo'n kaartje ?
Bereik is altijd moeilijk te bepalen. Dit is o.a. afhankelijk van factoren als muren (beton/gips), aantal storende WLANs en afstanden. Aangezien we jouw huis niet kennen is dit moelijk te bepalen. Wel weet ik dat als je een Livebox gebruikt met twee pc's dat de maximum download geen 21Mbit is maar ongeveer 14Mbit
- Volgens de test zit ik qua snelheid tussen de 8 en 15mbit, dat is nogal een groot gat (7 mbit), betekent dit dat ik maar gewoon op 8 mbit moet rekenen ? (tis nog steeds goedkoop dan).
Het is afhankelijk van de afstand tot de centrale. Bij mij gaf hij ook 8-15Mb aan maar ik trek gewoon de volle 21Mbit. Ik zit ongeveer 800 meter van de centrale.
gr,
Dennis

Overigens heb ik zelf nog een oude WAP, maar dat is een 802.b -> 10 mbit :z

Verwijderd

Topicstarter
Hummm ? volgens de diverse sites zit ik op ongeveer 2200 meter van de centrale...

Het WLAN signaal moet inderdaad door twee betonnen vloeren heen. Dus ik verwacht wel dat het signaal behoorlijk gedempt zal worden. 'Kheb ook niet echt vertrouwen in een pcmcia kaart als accesspoint, ik zie liever twee grote attennes uitsteken :-)

Als ik de LB boven neerzet (zelfde plek waar nu mijn verstatel ADSL router staat, moet ik weer een kabel naar beneden gaan trekken omdat daar het splitspunt van mijn telefoons zit.

Verwijderd

Geen probleem, heb ik ook gedaan. Wel zorgen voor een stopcontact in je meterkast. Je kan de livebox zelfs netjes ophangen aan een schroef. Zoals gezegd, je bent wel zelf verantwoordelijk voor het ding.
Ik raad het je af. Bij mij moest het vanuit de meterkast één verdieping omhoog en de verbinding is bagger. Met veel moeite een of twee streepjes groen (low of very low). Daar trek je dus hooguit 4/6 mbit mee. Ik ga toch maar voor de kabel denk ik. Of je moet zelf goede wireless apparatuur kopen.
Ik zou op 8 mbit rekenen, dan kan het alleen maar meevallen. Maar wireless met het Orange setje zou ik dat niet durven garanderen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand anders ervaring met die draadloze PCMCIA oplossing van de Orange LB ? Dit klinkt als zonde van je geld !

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 18:44
*OEPS* perongeluk op Verstuur geklikt ipv Bekijk.. ff nog editten..

Daar staat veel info over het hele Wanadoo/Orange Family verhaal..
En hieronder staat info over PCMCIA kaartjes voor in je LB.. Huren van Orange vind ik ook overdreven en duur in vergelijking..
Lizard schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:07:
[afbeelding]

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) werkt niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

[ Voor 77% gewijzigd door Krypt op 17-08-2006 13:52 ]

Pvouput live

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:43:
Nog iemand anders ervaring met die draadloze PCMCIA oplossing van de Orange LB ? Dit klinkt als zonde van je geld !
Ik heb Orange ADSL Family, inclusief draadloos gedoe, sinds gisteren en de draadloze verbinding werkt hier eigenlijk best goed. De Livebox staat op de 2e verdieping (zolder) en m'n vaders laptop haalde op de begane grond een ontvangst van goed tot zeer goed.

The devil is in the details.

Pagina: 1