Toon posts:

Traag ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem met mijn ADSL Verbinding

situatie
analoge lijn
modem : Speedtouch 516 multi pc
router gebruikt als accespoint : LinkSys wrt54g
1 computer en 1 laptop aangesloten op dit netwerkje

probleem
internet is ontzettend traag! als ik het allemaal rechtstreeks aansluit zonder accespoint niet.

Wat zou dit kunnen zijn? heb een hele tijd lopen zoeken, maar kan niks vinden. Iemand een oplossing?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Je zit dus denk ik via draadloos verbonden (vermeld je niet in je topic). Zo ja, kijk eens dingen na zoals signaal sterkte, al een ander kanaal geprobeerd? Zit er iets tussen wat storing kan veroorzaken binnen het draadloze gebeuren (elektrische apparatuur dat stoort)?

Verwijderd

Topicstarter
Nielsvr schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:35:
Je zit dus denk ik via draadloos verbonden (vermeld je niet in je topic). Zo ja, kijk eens dingen na zoals signaal sterkte, al een ander kanaal geprobeerd? Zit er iets tussen wat storing kan veroorzaken binnen het draadloze gebeuren (elektrische apparatuur dat stoort)?
1 pc is gewoon met draad aangesloten
1 laptop is draadloos (signaalsterkte goed)

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Je hebt het op beide apparaten het probleem? Staat de router ver weg van het modem af?

Verwijderd

Topicstarter
Nielsvr schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:39:
Je hebt het op beide apparaten het probleem? Staat de router ver weg van het modem af?
ja beide hebben het probleem, het kabeltje tussen modem en router is max. 1,5m

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:04

hamsteg

Species 5618

Controleer je DNS settings?

Verwijst de DNS van de computers naar het IP van de LinkSys xxx.xxx.xxx.1, verwijs de DNS van de LinkSys naar IP 10.0.0.138 van de modem en zorg dat in de modem de DNS entries van je provider staan (zal wel goed staan). Dit is de netste manier en de modem bevat als enig de DNS entries ... natuurlijk kun je ook in de computer zelf (of op de LinkSys) de DNS overrulen maar dan maak je geen gebruik van je provider en die is vaak het snelst.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
ja zou kunnen, ik kan dat nu niet checken dat kan vanavond pas

volgens mij heb ik bij dns server op de computer statisch 10.0.0.138 (de speedtouch) ingevuld

maar ik moet daar dus de dnsservers van planet invullen?

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:47:
ja zou kunnen, ik kan dat nu niet checken dat kan vanavond pas

volgens mij heb ik bij dns server op de computer statisch 10.0.0.138 (de speedtouch) ingevuld

maar ik moet daar dus de dnsservers van planet invullen?
Wil je het clean doen dan zou ik mijn bovenstaande voorstel implementeren. Bij overstappen van provider of veranderingen in netwerk heb je dan minder problemen ... maar je kunt altijd de DNS entries van je provider in de PC/laptop opnemen natuurlijk. Kwa snelheid mag er geen verschil zijn, alhoewel .. een DNS request kon wel eens met voorrang behandeld worden op router en modem dan zou mijn voorstel sneller zijn ... kwee niet ken de implementatie van de software niet.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij denk dat het daar aan zal liggen?

Ik ga het vanavond eens proberen

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Als je bovenstaande post terugslaat op mijn opmerking dat DNS misschien met voorrang in de router/modem wordt behandeld dan moet je dat niet zo nauw nemen. Je praat dan over microseconden hoor ... niet iets dat jij en ik normaal gesproken merken.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, ,maar het verhaal van die dns adressen er goed inzetten zou het verschil tussen het trage wat het nu is en normale snelheid moeten oplossen?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Om uit te sluiten dat het aan je lokale WLAN ligt moet je eens kijken of hoe snel een file-transfer tussen je laptop en PC gaat; dit zou ongeveer 22 Mbps (2.5~3.0 MB/s) moeten zijn bij een 54 Mbps WLAN (omdat het half-duplex is). Als je dat haalt, ligt het eerder aan je Inet-verbinding.

Heb je al eens de HyperWRT firmware geprobeerd ?

PS: Wat is de signaalsterkte van je ADSL signaal; dit zou je in de SpeedTouch webinterface moeten kunnen zien; het moet toch minimaal 6 dB zijn voor een stabiel (lees: snel) signaal ..

[ Voor 21% gewijzigd door SKiLLa op 16-08-2006 15:16 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Zie SKiLLa ... als je bij transfer wel de snelheden haalt is er een grote kans dat je DNS niet lekker zit. De TS begon met internet is traag ... internat pagina's bestaan vaak uit veel plaatjes en embedded items die elk afzonderlijk geresolved moeten worden ... DNS kan dan een oorzaak zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door hamsteg op 16-08-2006 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja het zou wel eens kunnen kloppen want bij speedtest haal ik gewoon bij download snelheid gewoon wel een acceptabele snelheid...alleen het laden van pagina's inderdaad is erg traag....

en dat heeft volgens jullie dus met de dns te maken....ik zal er vanavond eens naar kijken

bedankt!
Pagina: 1