Spamprobleem info@

Pagina: 1
Acties:

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Situatie:
Ik werk hier op een klein bedrijf waar ik kleine dingetjes regel i.v.m. automatisering, nu hebben wij hier een website volledig laten regelen door een derde partij, hierbij kwam ook de domein naam en e-mail adressen etc. Maar sinds kort krijgen wij een hoop spam binnen op het info@ mail adres, dit wordt steeds meer.

Nu hebben we hier een small business server draaien met een exchange server erop, hier zit als het goed is al een spamfilter op (toch?), ik heb deze geprobeerd te updaten via windows update maar er was niets beschikbaar.

Dus ben ik naar de oorzaak van de spam gaan zoeken, waarschijnlijk komt dit doordat het e-mail adres op de bedrijfswebsite staat. Dus ik gemailed met de derde partij die de website in elkaar gezet hadden evenals het domein geregeld hadden of ze het email adres in een plaatje wilden verwerken.

Nu krijg ik de volgende mail terug:
Beste ****,

Het probleem van de Spam wordt niet veroorzaakt door de vermelding van het mailadres op uw website. Wij hebben inmiddels een Spam/virusfilter op uw mailbox geactiveerd.

Met vriendelijke groet,
Het e-mail adress op de website wordt weergegeven d.m.v. een "mailto:", dus een makkelijk doelwit voor e-mail harvesters zou ik zeggen?

Wat voor advies hebben jullie voor mij?

Spamfilter kopen voor op de Small Business Server?

Terugmailen met alsnog de vraag het mail adres te verwijderen? (als ik gelijk zou hebben)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Wat voor een 3rd Party is me dat ?

Jij vraagt om je emailadres vban je EIGEN site te laten verwijderen, en deze doen dit simpelweg niet :s

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
100% dat je email adres via de website is opgenomen door email harvesters. Ga maar eens na hoe het anders kan? Gewoon zeggen dat je wilt dat ze het doen via een plaatje. Of eventueel vervangen met een contact formulier (wel een veilige offcourse) met eventuele captcha.

@hierboven, dat dacht ik dus ook...

[ Voor 6% gewijzigd door Nielsvr op 16-08-2006 13:33 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je kan het mail adres ook 'veiliger' maken: http://atlex.nl/stuff/safemail/index.php

Maar goed, zij kunnen nooit zeggen of de spam komt door de verwijzing op de website noch kan jij bewijzen dat het daardoor wel komt. Ik zou er zelf met de bovenstaande manier gewoon een verwijzing laten staan op de website en idd een goede spam filter. Laatste 2 a 3 weken merk ik zelf ook op verschillende domeinen een toename aan spam, geen idee waardoor het komt, zal de tijd van het jaar wel zijn ;)

edit:

bartgabriels: natuurlijk moeten zij het email adres verwijderen op verzoek van de klant, maar wellicht dat ze zo als extra service een betere oplossing hadden gevonden. Niet altijd uitgaan van het slechte in een mens. En als de TS nogmaals een verzoek doet en aangeeft dat het toch verwijderd moet worden, dan eerst zien of ze dat weigeren (lijkt me niet :) )

[ Voor 27% gewijzigd door We Are Borg op 16-08-2006 13:35 ]

• Mindsurfer
Ik zal mijn eigen mail nog even posten, voor de duidelijkheid, alleen het antwoord is ook zo eenzijdig:
L.S.

I.v.m. veel inkomende spam op ons info@ adres dat op de website staat, willen we vragen of u dit adres in een afbeelding kunt plaatsen.

M.v.g.

[ Voor 4% gewijzigd door Mindsurfer op 04-09-2006 16:29 ]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

hamsteg

Species 5618

Bekend probleem, als je kunt sluit de info@ email adres en maak er info.request@ of nederlands: informatie@ van. De snelste en simpelste manier. Ik heb geen email filters, had last van info@ maar sinds ik die gesloten heb krijg ik alleen het "normale" verkeer weer. info@ wordt door veel guessers gebruikt en als deze niet bounced worden de email adressen doorverkocht (veel last van gmail accounts?). Dit moet voor de derde partij een eitje zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door hamsteg op 16-08-2006 13:38 . Reden: edit: gesote-->gesloten. ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Mindsurfer
Iemand nog tips voor een eventuele spam filter, aangezien een aantal spamboeren ons adres nu toch al rijk zijn.
Pagina: 1