Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Daar SE qua telefonische bereikbaarheid iets weg heeft van UPC en ze ook al niet op mail reageren hoop ik dat iemand mij hier kan helpen.

Situatie is als volgt. Ik woon samen en mijn vrindin heeft een auto waar ik ook wel eens in rij.
We hebben beide een nieuwe telefoon nodig. Momenteel heeft zei en K700i van SE. Hiervoor heeft zij een Cark :| it. (houder van SE en kletsen mbv microfoon en over de luidsprekers). Nou is die houder enkel geschikt voor de K700i. Nou is mijn vraag. Kan ik de houder zomaar vervangen voor een ander exemplaar van SE. Dus de kabels (die bij de koop van de auto door de garage zijn ingebouwd) endergelijke gewoon blijven gebruiken.
We willen er beide gebruik van maken. Dus het moeten een houder zijn van SE waar meerdere type's inkunnen. 1 type kan ook maar dan hebben we beide dezelfde telefoon.... :|

Verwijderd

Topicstarter
niemand?:-(

Ik wil morgen nieuwe telefoons gaan halen en een nieuwe houder....

Maar weet dus niet of die op de bestaande bekabeling kan...

Groet
Kompas

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou ik heb eindelijk een winkel gevonden dat niet gelijjk wil verkopen maar ook wil meedenken. Het volgende is het geval.

Wij hebben een HCA-200 carcit en daar moeten we dus een telefoon voor hebben:
Volgens de site van SE kunnen de volgende telefoons erop.

V800
Z1010
P910i
S700i
K500i
K700i
T630
Z600

Echter in die winkel hadden ze het over de K300. Heeft iemand hier een HCA-200 met een ander dan bovenstaande telefoons in zijn auto..

THNX

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
Zo op het eerste gezicht lijken dat gewoon de vrij oude modellen van SE. Ondertussen zijn de connectoren veranderd, de K300i (en ook de K700i) heeft nog wel die oude connector maar nieuwere telefoons niet meer hoor. Wat ik hiermee wil zeggen, een K300i kan in principe wel werken (hoewel SE blijkbaar niet in elke telefoon met dezelfde connector dezelfde mogelijkheden inbouwt, zo kun je op een T610 bv. geen externe camera aansluiten die op de K300i bijvoorbeeld wel werkt, maar misschien is dat enkel omdat de T610 zelf al een camera heeft of omdat die camera pas na de T610 op de markt kwam, wie zal het zeggen). Wat betreft nieuwere modellen van de telefoons: ik zou er niet op hopen (ofwel moet je kijken of een van de nieuwere carkits zowel de K700i als de nieuwere modellen ondersteunt).

Het alternatief dat in de meeste gevallen wel zou moeten werken en fureure-proof is, zou de carkits vervangen zijn door een bluetooth-kit. Het marktsegment waarvan de K700i deel uitmaakt, heeft normaalgezien altijd bluetooth; goedkopere telefoons (K300i, K500i, ...) hebben dat niet altijd. Maar met een BT-kit ben je ook zeker dat je volgende telefoon erop kan werken (als je niet voor echt heel goedkope telefoons gaat, hoewel modellen van één generatie oud (K750i bijvoorbeeld) ook niet duur zijn en zeker goed dienst doen en BT hebben). Het nadeel is natuurlijk dat de batterij van je telefoon minder lang meegaat (een autolader is dan handig, en vervangen kost niet zo veel als het vervangen van een carkit) en dat je nu wel laders en zo'n kit zou moeten kopen. En je hebt in dat geval ook geen houder of iets dergelijks (met een lader ligt hij gewoon in je auto, eventueel kun je zo'n generische houder gebruiken met klemmen om je telefoon vast te houden).