Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ongevraagd geluid bij opstarten Windows: Virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 852 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Nou daar gaan we dan... als eerste:
ik heb dit topic hier geplaatst omdat ik verdenk dat een virus of spyware de oorzaak is.

Wat is het geval? Ik zat gisteravond lekker te RFactoren, stuurtje aangesloten, toen moest ik plotsklaps weg en liet de pc lekker aanstaan, met de speakers aan. Mijn moeder kroop achter de pc en over het stuur heen en besloot de pc te rebooten, waarvoor weet ik niet precies.

Nu komt het: ze kwam terug in Windows XP (Home Edition), en toen hoorde ze een geluid door de speakers heenkomen wat ze beschreef als een hijgerige en kreunende dame, 3x hoorde ze dat. Ik heb wat research gedaan op het Net met Google, daar kwam ik vrij weinig nuttigs tegen, maar hier op GoT kwam ik de volgende twee dingen tegen:

Varkensgeluid bij alles wat ik aan click ? **
Plotseling muziek

Ik heb toen tussen de opstarttaken gekeken (msconfig) en toen het volgende proces gekilled:
Item voor opstarten: dumprep 0 -k
Opdracht: %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

Ik heb hierop gegoogled en de resultaten waren nou niet bepaald van dat ik dacht ''laat er maar opstaan''. Voor de rest heb ik er Ad-Aware SE Personal en Norman Virus Control overheen getrokken, beiden zonder resultaat, alleen Negeerbare Items bij Ad-Aware die ik de deur heb uitgekieperd. Vervolgens cookies, geschiedenis en temp-mappen opgeruimd. De keer erna dat ik de pc rebootte had ik nergens meer last van, maar érgens heb ik het gevoel dat ik er nog niet vanaf ben.

Nu mijn vragen:
1. heeft iemand ditzelfde probleem al eens eerder gehad?
2. hoe heeft diegene dit opgelost?
3. waar lag het nou precies aan? (omdat ik zoveel acties al heb gedaan zou ik er niet mijn vinger op durven te leggen op welk punt ik dat ding nou precies heb aangepakt, eigenlijk wel dom ;( )

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je geen programma's draaien met Advertentiebanners?
Zoals Download Accelarators Plus enzo?

Zo hoorde ik ooit een keer een Idols-versie van: "It's raining men...." bij het booten.
Bleek dat Download Accelerator Pro te zijn in een reklame die werd geopend...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Kijk hier eens:

Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> de tab met 'Geluiden' - zie je een lijstje welke geluiden er worden afgespeeld bij bepaalde windows gebeurtenissen - ga ze allemaal af, check voor onbekende geluiden etc.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Dumprep is iets van MS zelf, dat moet je niet weghalen of uitzetten (het kan wel
Als je even gewoon had gegoogled op 'dumprep' kwam je daar ook al achter, ik vraag me af waarom je het dan hebt uitgezet
Process File: dumprep or dumprep.exe
Process Name: Dump Reporting Tool

Description:
dumprep.exe forms a part of Microsoft Windows XP (and later versions), in-built fault logging software. Upon serious errors this program will write the details to a text file and request the information be sent to Microsoft. This program is a non-essential system process, and is installed for third party use.

Recommendation for dumprep.exe:
Should not be disabled, required for essential applications to work properly.
Heb je verder al een volledige systeemscan gedaan met een goede virusscanner? Hijackthis gedraaid en iets raars gevonden?

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

heb je in services.msc (start>uitvoeren) de service messenger (oid) aanstaan?

das niet MSN messenger maar een service waarmee je "net send 'ip' 'tekst' " in uitvoeren kan zetten, zodat je naar een bepaald ip een "message" kan sturen. (maar ook popups of misschien die hijggeluiden...)

Greyh0und

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:04:
Heb je geen programma's draaien met Advertentiebanners?
Zoals Download Accelarators Plus enzo?

Zo hoorde ik ooit een keer een Idols-versie van: "It's raining men...." bij het booten.
Bleek dat Download Accelerator Pro te zijn in een reklame die werd geopend...
Het enige wat ik erop heb staan is IGN Download Manager, maar dat staat er al tig tijd op en wordt zéker niet mee opgestart. Da's veilig dus als ik me niet vergis :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:11:
Kijk hier eens:

Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> de tab met 'Geluiden' - zie je een lijstje welke geluiden er worden afgespeeld bij bepaalde windows gebeurtenissen - ga ze allemaal af, check voor onbekende geluiden etc.
Had ik al gekeken, maar was het vergeten te vermelden |:( . Daar was ook niks opvallends terug te vinden, sowieso staan alle geluiden zo ongeveer uit dus dat zit ook ok :)
DataGhost schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:12:
Dumprep is iets van MS zelf, dat moet je niet weghalen of uitzetten (het kan wel
Als je even gewoon had gegoogled op 'dumprep' kwam je daar ook al achter, ik vraag me af waarom je het dan hebt uitgezet
Ehm ok, ik heb inderdaad niet op de term Dumprep zelf gegoogled, alleen op die code die ik in de SP vermeld heb. Dom van me, maar goed foutenverzending doen we vrij weinig mee. Ik zal hem weer eens aanzetten, toch wel handig dat je het even opgemerkt hebt :)
Heb je verder al een volledige systeemscan gedaan met een goede virusscanner? Hijackthis gedraaid en iets raars gevonden?
Norman Virus Control kon weinig vinden eigenlijk, ik trek hem er voor de zekerheid toch nog maar eventjes overheen. Just to be sure. Hijackthis heb ik nog nooit geprobeerd, doe ik ook zo. Bizar wat een korte scan is dat. Ging Norman Virus Control maar zo snel :P Anyway, geen verdachte dingen gevonden in het logboek dus dat zit ook zo goed als snor.
Greyh0und schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:15:
heb je in services.msc (start>uitvoeren) de service messenger (oid) aanstaan?

das niet MSN messenger maar een service waarmee je "net send 'ip' 'tekst' " in uitvoeren kan zetten, zodat je naar een bepaald ip een "message" kan sturen. (maar ook popups of misschien die hijggeluiden...)
Staat helemaal aus, alleen die eronder (Messenger Sharing USN Journal Reader service) staat op Handmatig en Gestart. Misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 16-08-2006 14:24 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Zou je je HijackThis log eens willen posten :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
*schopt subtiel in het rond*

Iemand een idee na m'n log hierboven?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:33
Ik zie niets geks in je Hijackthis log. Weet je zeker dat er geen bestandjes in de C:\WINDOWS\Media dir zijn overschreven? En dan doel ik vooral op Windows XP Aanmelden.wav
Pagina: 1