[XP] Automatisch wachtwoord veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-03 11:12
Ik ben de ICT knuttelaar op een camping hierzo en we zitten met een probleem. We hebben in de kantine een PC staan waarop campinggasten gratis kunnen internetten. Nu zijn er jongeren die kijken mee als je het wachtwoord intypt.Het is eigenlijk wel de bedoeling dat het wachtwoord alleen onder het personeel blijft.

Nu had de baas gedacht van als we nou is iedere week het wachtwoord veranderen. Het is een leuk idee maar omdat ik niet iedere week aanwezig kan zijn word dit een moeielijke zaak.

Bestaan er programma's die om de week een wachtwoord van windows kunnen veranderen en het nieuwe wachtwoord kunnen doormailen?

Ik heb heir met de search gezocht maar niets gevonden.
Ook heb ik op google gezocht met de volgende keywoorden:
-Password Changer XP
-Automatic Password Changer XP
-Windows XP Password Changer
-Windows XP Automatic Password changer
-Automatisch wachtwoord veranderen Windows XP

Het kan zijn dat ik de verkeerde zoekwoorden gebruik maar ik weet het op het moment even niet anders te omschrijven zeg maar.

Kan iemand mij een handje op weg helpen of word dit toch proberen om zelf een programmatje te schrijven?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:57
Ik weet niet hoe goed je bent met VBScript, maar ik zou daar een scriptje mee maken die om de week gescheduled draait op een PC. Log laten maken en deze mailen.
Wat ik niet snap is dat er mensen een wachtwoord nodig hebben terwijl iedereen gratis kan internetten? Dan laat je de PC toch gewoon ingelogged met een beperkt user account?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Maak idd gewoon 2 users. Standaard internetuser laten inloggen met autologon (sysinterals) en met shift ingedrukt houden kun je dan als admin aanmelden voor onderhoud.

De internetuser lekker helemaal zijn rechten afnemen en alleen een IE icoon op de desktop ,klaar ben je.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook gewoon het ding aan laten staan en in kiosk-mode laten draaien. Zie GoT-search :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-03 11:12
De PC ingelogt laten staan is niet echt een optie. De PC is bedoeld voor de mensen van de camping die ouder zijn dan 16 jaar. Staat de pc ingelogt dan gaan ook de kinderen van onder de 16 er op en de mensen die niet bij de camping horen.

Kioskmode is op zich wel makkelijk maar het is niet echt handig. Er is geen adresbalk en je kan niet met meerdere vensters werken.

Ik zal is kijken of ik iets in VB Script kan knutselen.
K hou jullie op de hoogte.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Of je gebruikt gpedit.msc en past de policy aan van hoelang een wachtwoord geldig is. Uit hoeveel tekens hij moet bestaan. Of hij hoofdletters etc moet gebruiken. Of het account gelocked wordt etc.

Maak wel even een admin account aan. De mensen vergeten hun wachtwoord nog wel eens nl.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1