Probleem met internettoegang bij 2 subnetten

Pagina: 1
Acties:

• Peerke007
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb een probleempje bij een klant. Gisteren is daar een nieuw adsl-modem met VOIP geplaatst door KPN. Er draaiden daar mooi twee subnetten naast elkaar. Dit werkt nu niet meer. Oude situatie was een simpel ADSLmodem, aangesloten op een 486 met 3 netwerkkaarten erin die fungeerde als firewall en router voor de subnetten 192.168.7.x en 192.168.12.x
Onze vrinden van de KPN hebben de pc er tussenuit gegooid en een 192.168.12.x netwerk opgezet met als gevolg dat alle pc's daar in het subnet 12. gewoon op internet kunnen alleen de 192.168.7.x computers dus niet meer.
Nu heb ik er een draytek 2600W tussengezet als router voor het .7 subnet alleen krijg ik dit niet geconfigureerd zodat de .7 op internet komen. Vanaf de .7 kan ik wel pingen naar 192.168.12.254 maar verbinden lukt niet.
Is dit uberhaupt zo mogelijk?

Peter

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 15:17
Gateway instellingen correct op die draytek? Als default gateway zou de draytek 192.168.12.x (ip van het nieuwe adsl-modem) moeten hebben lijkt mij.

O ja, routing op het ADSL modem moet ook goed zijn ingesteld.

Misschien is een klasse-B netwerk iets voor jouw?

[ Voor 13% gewijzigd door jan-marten op 17-08-2006 12:03 . Reden: Routing... ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

is het niet gewoon mogelijk weer je router/firewall er gewoon tussen zetten, en de door voip gebruikte poorten openzetten?
en waarom zou kpn daaraan MOGEN zitten? dat is toch helemaal niet hun verantwoordelijkheid en gebied van werken ?

Anders zou je, als het goed is, ook op je modem een extra ip aan kunnen maken in een ander subnet, en dat als default gw instellen voor die andere pc's :)