Ik zit met een probleem. Ben er al lang mee bezig, maar ik kom niet echt tot een oplossing.
We hebben hier 2 ("dikke") terminal servers.
Sinds enkele weken maken we hier gebruik van een nieuwe bedrijfapplicatie.
Aan de client kant wordt dit gestart vanuit Internet Explorer.
Nu is het probleem dat gedurende de dag het aan gebruikte MB's per iexplore.exe process per gebruik flink oploopt.
Het begint bij een respectabele 30 MB, maar rond de middag zitten de top 10 gebruikers al al tussen de 150 en 300 MB.
's Middags loopt dit vervolgens nog verder op tot max. 550 MB per iexplore.exe!
Het (nadelige) gevolg van het grote geheugenverbruik is dat in de middag steeds meer meldingen komen van traagheid van de Terminal Server.
Op dat moment is het totaal verbruik van het geheugen op ca. 8 GB.
De enige manier om het geheugen verbruik af te laten nemen is de gebruiker uit te loggen (uit de applicatie) en I.E. te laten sluiten.
Vervolgens kan hij I.E. weer starten en inloggen in de applicatie.
Uit performance metingen blijkt dat alle hardware in de terminal server voldoende is.
Het enige wat tekort schiet is het geheugen, maar 8 GB lijkt me ruim voldoende....(voor ca. 50 gebruikers per terminal server).
Gebruikers op de terminal server gebruiken geen vreemde applicaties: I.E., Office (word, excel, outlook), Acrobat reader
Specs van Terminal Server:
- 4 x Xeon 2,8 GHz CPU
- 8 GB Ram
- HD's in Raid (OS op Raid1)
- Gigabit netwerk
- Vorige week nog middels WindowsUpdate alle laatste updates binnengehaald.
Wanneer dezelfde applicatie via I.E. lokaal op een PC gestart wordt, dan is het geheugenverbruik minder (tot max. 200 MB).
Hopelijk is dit voldoende info.
Zo niet, meld het even.
Als iemand suggesties heeft...... let me know! Thnx
We hebben hier 2 ("dikke") terminal servers.
Sinds enkele weken maken we hier gebruik van een nieuwe bedrijfapplicatie.
Aan de client kant wordt dit gestart vanuit Internet Explorer.
Nu is het probleem dat gedurende de dag het aan gebruikte MB's per iexplore.exe process per gebruik flink oploopt.
Het begint bij een respectabele 30 MB, maar rond de middag zitten de top 10 gebruikers al al tussen de 150 en 300 MB.
's Middags loopt dit vervolgens nog verder op tot max. 550 MB per iexplore.exe!
Het (nadelige) gevolg van het grote geheugenverbruik is dat in de middag steeds meer meldingen komen van traagheid van de Terminal Server.
Op dat moment is het totaal verbruik van het geheugen op ca. 8 GB.
De enige manier om het geheugen verbruik af te laten nemen is de gebruiker uit te loggen (uit de applicatie) en I.E. te laten sluiten.
Vervolgens kan hij I.E. weer starten en inloggen in de applicatie.
Uit performance metingen blijkt dat alle hardware in de terminal server voldoende is.
Het enige wat tekort schiet is het geheugen, maar 8 GB lijkt me ruim voldoende....(voor ca. 50 gebruikers per terminal server).
Gebruikers op de terminal server gebruiken geen vreemde applicaties: I.E., Office (word, excel, outlook), Acrobat reader
Specs van Terminal Server:
- 4 x Xeon 2,8 GHz CPU
- 8 GB Ram
- HD's in Raid (OS op Raid1)
- Gigabit netwerk
- Vorige week nog middels WindowsUpdate alle laatste updates binnengehaald.
Wanneer dezelfde applicatie via I.E. lokaal op een PC gestart wordt, dan is het geheugenverbruik minder (tot max. 200 MB).
Hopelijk is dit voldoende info.
Zo niet, meld het even.
Als iemand suggesties heeft...... let me know! Thnx
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 11:51 ]