Toon posts:

Problemen internet verdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn internet-verdeling:

Server: Cel300, 64mb met Win98SE en 2 netwerkkaarten. op 1tje komt het kabelinternetsignaal dus binnen. TCP/IP met sygate Server staat goed. werkt dus ook

pc1: p3-800 (256mb ram) . Ook win98se, met 1 netwerkkaart. Sygate Client loopt hierop. werkt perfect!

pc2: p3-600 (128mb ram), ook Win98se en is exact hetzelfde ingesteld als PC1.. maar dan andere naam natuurlijk.... verder identieke instellingen. ook Sygate Client

alles is aangesloten op een Hub....

wat is het probleem nu? Met de server en pc2 ben ik begonnen. die zagen elkaar in het netwerk.....ZONDER sygate. daarna pc2 losgekoppeld en pc1 aangelegd, met sygate client (in de tussentijd dat ik pc2 afkoppelde heb ik sygate Server geinstalleerd en goedgezet). PC1 werkt perfect met internet, maar pc2 weigert gewoon in het netwerk te komen....

hoe kan ik dit oplossen? ik heb echt van alles al geprobeerd.....

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Dump sygate :)
download Winproxy

Deze mot je op de server installeren en dan moet je op de client computers alleen nog ff de proxy instelling goed instellen in IE, napster of icq :)

Verwijderd

Dump sygate :P

install ICS van WINse

Dat is een snel protocol. En je hoeft geen clienten meer te installen. Gewoon je clienten op automatisch instellingen vinden zetten. En install 2 netwerk protocollen: TCP/IP en NetBEUI. Waarschijnlijk zal alles dan perfecto draaien. 8-)

Verwijderd

Toevoeging op vorige bericht:

Wel je client computers een ander netwerkomgeving geven. Als je cable provider een scan maakt op je systeem kunnen ze zien dat je meerdere computers draait..
bijv.
Server: @home
Clienten: Netwerkje

Verwijderd

dump al die progs en neem winroute 4.1 pro

Verwijderd

euh, ik krijg morgen @home, en ik vroeg over de tel. of het een probleem zou zijn als ik men Kabelverbinding zou delen over een thuisnetwerk, en dat was zonder aarzelen, geen probleem. Dus over dat scannen hoef je je geen zorgen te maken. Dat is volgens mij vooral bedoeld om emnsen een beetje te laten schrikken zodat ze niet met de hele buurt hun Inet delen.

Verwijderd

Ikzelf gebruik winroute 4.1 lite.. samen met Blackice Defender. Het werkt prima en is behoorlijk makkelijk te installeren.

Verwijderd

Winroute PRO, inderdaad!
heb ondertussen ALLES (stuk of 12 progs) geprobeerd en winroute is de enige die zonder shittos werkt. zeker een aanbeveling waard.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gewoon Winroute Pro donwloaden.

Heb je als voordeel dat je niet op alle PC's het programaatje hoeft te installeren, alleen op de server :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Kan iemand mij dan vertellen hoe ik Winroute Pro aan de gang kan krijgen met ADSL van Mxstream. Het verbinden met Mxstream gaat zonder problemen, daarna moet ik via start.mxstream.nl vebrinding maken met mijn provider maar ik kom via IE niet meer bij Mxstream, als ik winroute er weer afgooi gaat alles zonder problemen. Heb het geprobeerd met Win2K en Win98SE.
Ik heb Winroute Pro via mijn werk, dus dat leek mij wel lekker makkelijk, legaal en op mijn werk zonder problemen draaiend met ISDN.

Wie helpt mij.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik heb sygate nu eraf gegooid en gewoon geprobeerd: maar het probleem is telkens dat elke keer maar 1vd 2 pc's in het netwerk wordt herkend :(

de instellingen heb ik pas 247689476834x nagekeken :(
Pagina: 1