Toon posts:

Legale Windows op 2 computers een probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal niet de enige zijn die een tijd lang een illegale Windows heeft gebruikt... ;)
Het stoorde me echter dat je de laatste tijd die melding krijgt bij updaten dat het een illegale versie is. Dat is wel weer weg te krijgen, maar ik vond het toch lastig.

Nu dus een legale Windows XP Pro gekocht :*)

Ik heb thuis 2 computers staan, zou ik nou gelijk weer die melding krijgen wanneer ik deze Windows op beide computers installeer?
Of begint Microsoft pas bij een groter aantal z'n ongenoegen hierover te uiten...?

Iemand ervaring hiermee?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Even de reglementen doorlezen die je erbij (?) hebt gekregen. Volgens mij was het een jaar of wat geleden verandert waardoor je dus bij thuisgebruik 1 licentie op 2 of 3 computers mocht installeren.

In je Windows\System32\ map staat eula.txt, daar staan de regels in. Mag dus maar 1 licentie voor 1 systeem gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 16-08-2006 10:36 ]

The devil is in the details.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Licentie technisch mag je maar een licentie op 1 machine gebruiken. Meerder malen activeren met een andere computer werkt ook niet.
Volgens mij was het een jaar of wat geleden verandert waardoor je dus bij thuisgebruik 1 licentie op 2 of 3 computers mocht installeren.
Daar zou ik dan graag een bron van willen zien.

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 16-08-2006 10:35 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 23:23
Je zult de microsoft helpdesk moeten overtuigen dat je toch echt maar een pc hebt, want je zult ze niet beide kunnen activeren. En de ms helpdesk is de laatste tijd een stuk strakker geworden met de regels betreffende het activeren.

En voor zover ik weet mag je het maar op een pc gebruiken, maar daarvoor zul je de voorwaarden moeten lezen die je erbij gekregen hebt.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Han, in de EULA voor Office en Project staat dat je een tweede kopie mag installeren op een portable machine die eigendom is van de hoofdgebruiker. Misschien ben je daar mee in de war?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:38:
Han, in de EULA voor Office en Project staat dat je een tweede kopie mag installeren op een portable machine die eigendom is van de hoofdgebruiker. Misschien ben je daar mee in de war?
Ik heb m'n post al aangepast. Er stond me iets bij dat Microsoft enkele jaren geleden hun regels ietwat had versoepeld waardoor je dus één licentie op meerdere systemen mocht installeren, maar blijkbaar heb ik dat zitten dromen ofzo :P

The devil is in the details.

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 22:05

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Nee klopt, het mag maar op 1 pc, maar ik heb hier thuis ook een legale windows xp pro, staat op 2 pc's, met activatie. Ooit op 3 pc's gestaan, ging prima, 4e activatie ging hij zeuren en lukte het niet. Herinstalleren op pc's die wel al eens geactiveerd zijn gaat prima.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Indien je legale versie dezelfde is als je illegale, dan kan je je nieuwe code gewoon je register instampen met de KeyUpdateTool van Microsoft...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, in de handleiding staat (maar dat is ook logisch...) dat je hem maar op één PC mag activeren.
Ik kan me echter voorstellen dat Microsoft een (kleine) marge heeft ingebouwd en dat ik met 2 PC's ook nog geen gezeur heb...

Een simpel antwoord op mijn vraag zou natuurlijk zijn 'Probeer het eens uit', maar om alles bij die 2e computer opnieuw te installeren en wellicht met hetzelfde probleem te eindigen lijkt mij ook zo'n gedoe... :(

En dan nog iets anders. Ik installeer hem een dezer dagen voor de eerste keer op mijn computer en registreer hem dan uiteraard.
Dan ga ik daarna (eventueel) de versie op mijn 2e computer zetten, zou het dan ook nog zo kunnen zijn dat hij bij alletwee mijn computers begint te zeuren??
Of blijft de computer met de eerste registratie hoe dan ook altijd goed werken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je probeert de licentie voorwaarden te schenden en dan verwacht je advies / hulp erbij op GoT - volgens mij is er ergens een vaag regeltje op GoT dat dat verbied ofzo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.