Toon posts:

Backup software dat samenwerkt met Intel ICH8 SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar Imaging software welke samenwerkt met de Intel ICH8 SATA chip. We hebben nu namelijk Norton Ghost 2003, maar deze werkt niet met de SATA drive. We hebben ook een demo geprobeerd van Acronis TrueImage maar deze ondersteunt de Intel ICH8 SATA chip ook niet (hij kan de drives niet vinden). We hebben ook nog naar verdere alternatieven gezocht (PartImage en nog een aantal tegen gekomen) maar we hebben er nog geen gevonden die de SATA chip ondersteund, iemand die tovallig een Imaging programma weet welke dit wel ondersteund?

Verwijderd

Heb hier het exact het zelfde probleem, heb al vanalles geprobeert, hoor dat Intel RestoreIT gaat bundelen met de 965 moederborden maar ik kan alleen een franse versie hiervan op internet vinden.

Wat ik al heb geprobeert:
Ghost 8, 9, 10
Paragon Drive image (deze ziet de schijven wel, zet het image ook terug maar de windows installatie is daarna niet meer bruikbaar, erg rare fouten, erg traag enz)
Acronis true image

iemand ??

bvd

Peppy

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:02

CAP-Team

XBL: CAPTeam

bartpe met ich8/9 (enz) drivers geïnstalleerd en de trueimage plugin werkt perfect!

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:49:
bartpe met ich8/9 (enz) drivers geïnstalleerd en de trueimage plugin werkt perfect!
Bartpe ook geprobeerd, gaat niet omdat het een Acer PC is, bartpe houdt niet van oem pc's

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:02

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Waarom zou bartpe niet van oem pc's houden? Ik heb zelf een oem laptop bartpe werkt daar prima op. Je hebt wel een gewone XP/2003 installatie cd nodig om een bartpe cd te maken ja, maar dat is ook de enige beperking die ik me anders kan bedenken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
CAP-Team schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:46:
Waarom zou bartpe niet van oem pc's houden? Ik heb zelf een oem laptop bartpe werkt daar prima op. Je hebt wel een gewone XP/2003 installatie cd nodig om een bartpe cd te maken ja, maar dat is ook de enige beperking die ik me anders kan bedenken.
dat is nou net de beperking waar hij het over heeft ;)

WinPe is tegenwoordig ook gratis :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Hmm ja, ik draai inmiddels Vista Ultimate.

Ik wil gewoon software hebben die werkt, waarbij ik geen fratsen uit moet halen om het te laten werken.
Heb jaren gewerkt met powerquest, dos floppy erin, image terugzetten, klaar. 3 minuten en PC was weer goed en vers. Maar ja, SATA is weer een ander verhaal......zucht

of is ICH8 zo'n flop als rim(RDram) geheugen was destijds ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
raar verhaal, ik heb ook ich8 op mijn chipset met disken in raid0 en ik kan gewoon met BartPE of met een bootable acronis disk booten en een image maken van mijn systeem

met de ich8 is niks mis, in dit geval zit het probleem hem toch echt in je bakkunsten mbt het maken van bootable cdrom's

maar eh... forget dos!!! en ga voor BartPE dan wel WinPE.. dos is van de jaren 80 en 90...anno 2007 gebruik je dat niet meer

http://technet.microsoft....indowsvista/aa905120.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 05-09-2007 17:51 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1