[2000/XP] inloggen als gebruiker zonder wachtwoord te weten

Pagina: 1
Acties:

• dutchmilan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 15:26
Hallo,

Regelmatig loop ik tegen het probleem aan dat ik even wil inloggen op een Windowsmachine (welke overigens in een domein draait) om bijvoorbeeld even een incidentje op te lossen, maar dat ik het wachtwoord van de desbetreffende gebruiker niet bij de hand heb. Wel heb ik zelf administrative rights op het domein waar die machine inhangt en nu vraag ik me af of er iets is waarmee ik eenvoudig, zonder het wachtwoord van die gebruiker te hoeven weten in kan loggen op een machine als de gewenste gebruiker. Weet iemand een oplossing voor mijn vraag?

Milan

Verwijderd

Voor zover ík weet, is het enige wat je kan doen in de AD een nieuw wachtwoord 'forcen'
Wat jij wilt doen is door MS behoorlijk afgetimmerd om te voorkomen dat admins misbruik maken van hun positie.

LET OP! als je een gebruiker geforceerd van een nieuw wachtwoord voorziet gaan certificaten voor enkryptie en nog wat van dat soort security-gebonden zaken verloren!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je niet oplossen. Muziekfreakje geeft al aan waarom.

Ditsoort problemen zijn beter te ondervangen door duidelijke afspraken met de betreffende gebruikers te maken: "als jij er niet bent op de tijd dat we hebben afgesproken, kan je mij bellen voor een nieuwe afspraak", of bijvoorbeeld na twee keer voor niks = incident sluiten.....

Wij werken hier op GoT niet mee om wachtwoorden van gebruikers te achterhalen. Je kan hiertoe zat manieren vinden als je de juiste bevoegdheden hebt op de domaincontrollers. Of je dat moet willen, en je daar de privacy van je medewerkers niet mee schendt, dat laat ik even volledig buiten beschouwing.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters