[IIS] Melding als website down is

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
We zijn momenteel bezig met een migratie van IIS5 naar IIS6, en nou wil het helaas dus dat een website heel eventjes down moet om te voorkomen dat er updates plaatsvinden, zodat we de hele mikmak over kunnen hevelen. Maar nou vroeg ik me af of je iets kunt doen aan de melding die verschijnt wanneer een website down is.

Als ik dus één website down breng (dus niet heel IIS, of de hele www-service) en ik probeer die site op te vragen, dan geeft IIS een melding "Directory Listing Denied". Nou dacht ik, kom, laat ik in de settings van die website dan maar een andere melding erop zetten in de vorm van een custom error page. Maar helaas, die pakt ie ook niet (wrs omdat de website down is). De "Diretory Listing Denied" blijft verschijnen, maakt niet uit welke andere melding is eroverheen zet.

Nou is mijn vraag dus of er een mogelijkheid bestaat om een "nette" foutmelding, die bezoekers kunnen lezen en begrijpen, te zetten voor een website die down gebracht is.

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 16-08-2006 10:06 ]

日本!🎌

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je moet een nieuwe www-root aanmaken en die dan koppelen aan de juiste "host" (tabblad Web Site -> Advanced -> Daaro). Daarna breng je de andere down en de nieuwe up et voila.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 16-08-2006 10:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

gewoon een default.htm bestand met auto-redirect naar nieuwe site. of inderdaad simpelweg alles redirecten via iis zelf.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
RobIII's suggestie deed het em, thanks :)

日本!🎌