[PHP/MYSQL] Probleem met data ophalen uit database

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05
Ik heb een simpel probleem. Vreemdgenoeg kom ik er niet uit.

Sinds enkele dagen ben ik aan het stoeien met PHP en MySQL. Na veel trial & error los ik de meeste problemen wel op. Echter vanochtend wil ik iets heel simpels maken (zie code).
PHP: bookdetails
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

$rootdir="../";
$section="bookdetails";

include($rootdir."site/header.inc.php");
include($rootdir."site/navigation.inc.php");
include($rootdir."site/connect.inc.php");

$SQL_statement="SELECT * 
  FROM bookdetails WHERE title_ID=" . $_GET['title_ID'];
$data=mysql_query($SQL_statement);

echo
"<b>Title: </b>" . $data['title'] . "<br>
 <b>Subtitle: </b>" . $data['subtitle'];

mysql_close();
include($rootdir."site/footer.inc.php");

?>

De output geeft géén errormelding, maar de gegevens uit de database worden niet weergegeven. De $_GET['title_ID'] wordt netjes overgesluisd.

Let wel, ik ben nog beginner, dus er kan een klein foutje in de code zitten, terwijl ik wel geprobeerd heb dit te voorkomen.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 20:26
Als beginner zou je toch eerst ff op php.net moeten kijken in de online help file. Die zit boordevol met goede voorbeelden. Ook voor het ophalen van data uit een MySQL database.

Maar je mist iig een mysql_fetch_* in combinatie met bijvoorbeeld een while loop.
Voor werkende voorbeeld moet je even die manual raadplegen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De fout is redelijk duidelijk zichtbaar :)

Er zijn een hoop PHP / MySQL tutorials. Ik zou je willen vragen die nog eens goed door te lezen. $data bevat namelijk het volledige resultaat van een query. Hierin kunnen meerdere rijen staan, dus van welke rij wil je nu de title en subtitle hebben?
In elke PHP / MySQL tutorial ga je terugvinden dat je iets als mysql_fetch_row moet gebruiken voor het ophalen van de resultaten. Aangezien dit in nagenoeg elke tutorial behandeld wordt zet ik dit topic op slot.

offtopic:
* Creepy aait -NMe- :P

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 16-08-2006 10:01 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk asjeblieft eens in de handleiding. Simpelweg een query uitvoeren geeft je nog geen array met data, wat jij wel schijnt te denken. Op deze en deze pagina staat alles wat je weten moet, wat ook te lezen is in elk boek voor beginners. :)

:w Creepy

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 16-08-2006 10:01 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.