Geheugen 64mb gekocht Bios zegt 16mb

Pagina: 1
Acties:

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Ik heb vandaag voor een oude pc die ik aan het opknappen ben een 64ml dimm 100mhz gekocht. Hte systeem heeft simm en dimm banken. Het is een P200, helaas weet ik het merk van het moederbord niet.

Het probleem is nu dat bij het opstarten van het systeem de bios aangeeft dat er 16 mb in zit, terwijl ik toch echt 64 mb gekocht heb.

Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Tja er zijn zoveel redenen waarom dit niet goed kan gaan niet elke geheugen module is geschikt voor elk type mobo/computer kijk in de manual van het mobo of post meer info.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Ik heb helaas niet meer info over het moederbord... Alleen dat het nu zo'n drie jaar oud is. En WAARSCHIJNLIJK het geheugen op 66 mHz aanstuurd. Wat voor info heb je nog meer nodig?

Pentium I 200 MMX

Verwijderd

Hoezo :? niet meer info over het moederbord? Er moet toch wel iets staat op het moederbord of anders bij het opstarten?

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
is mischien wel een bordje dan niet simm en dimm gecombineerd kan hebben, of heb je dat niet, want veel info geef je nou ook weer niet!

May the Force be with You instead of Bill

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
ik dacht dat die oude P1 borden niet met SDRAM overweg konden, maar alleen met 168 pins EDORAM modules. Ook kun je volgens mij niet 72 en 168 pins modules combineren.

Verwijderd

Volg deze link klik vervolgens op de Bios numbers link en download de util om je bordje te herkennen.
http://www.ping.be/bios/

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Ik heb alleen het SDRAM erop zitten. Het Edo-ram wat er op zat is er af. Ik kan het geheugen op 3.3volt of 5 volt zetten met behulp van een jumpertje.
Verder weet ik alleen dat ie in December 1997 gekocht is.

Ik heb hem nu niet runnend... Dus kan ik dat progje ook niet gebruiken :'(
Ik zal morgen ff kijken of ik achter wat meer info kan komen....

edit:
Waarschijnlijk hadden jullie het al door maar ik ben niet echt een hardware held...

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Hetzelfde probleem heb ik laatst ook bij een klant van mij gehad. Die had een Dell Dimension XPS233m met 32 meg. Dachten we: frotten we ffies 64 meg PC100 bij. Dat ging dus niet. Probleem zit hem in de chipset. Intel 430 nogwat. Die kan niet overweg met 64 meg modules. Daarnaast had ie geloof ik liever PC66 modules. Inmiddels is er een 32 meg PC66 module besteld. Ben benieuwd of het gaat werken.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1