Toon posts:

DNS van FTP omzetten naar thuis lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ers, ik zit met het volgende probleempje:

Ik heb thuis een FTP draaien op Cerberus: werkt goed, geen problemen
Enige probleem is de regelmatige IP-wissel van @home
Dit moet ik dus steeds doorgeven aan degenen die van mijn FTP gebruik maken

Nu dacht ik dat als volgt op te lossen: ik heb een domein aangevraagd bij
mijndomein.nl en daarvan vervolgens de DNS van de FTP ingesteld op het IP van thuis

Nu kom ik echter wel binnen, zoals het lijkt, maar gaat het fout bij het inloggen:
Er blijft gevraagd worden om naam/wachtwoord, ook als dat al is ingegeven

Waar ligt hier het probleem?

ff om te testen:
got:got@217.120.99.187 is rechtstreeks inloggen
ftp://blackxjrowner.nl is via het domein met dns-aanpassing

grrttzz, dism :)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Niet om gelijk je aankoop af te kraken, maar waarom gebruik je niet dyndns.org (gratis) of iets vergelijkbaars? Veel routers kunnen dynamisch de IPs aanpassen in zo'n account. Heb je geen router, dan zijn er ook zat progjes die dat voor je kunnen doen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet zo gek als die hostname naar een heel ander IP wijst lijkt me. De correcte hostname instellen/gebruiken is vast handiger, bijvoorbeeld ftp.blackxjrowner.nl, of de hostname die je wil gebruiken ook naar het juiste ip laten wijzen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je moet op je domein een subdomein aanmaken en die laten verwijzen naar je thuis ip. Maar je kan inderdaad beter dyndns oid gebruiken... Als je je ip adres wilt veranderen bij je hosting provider dan duurt dat ongeveer 24 uur voordat alle dns servers die wijziging hebben doorgekregen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik gebruik voor mijn domein als dns zoneedit. Werkt perfect en aanpassingen werken onmiddelijk.
Programma dat ik op de server draai om de ip-change te detecteren en door te geven aan zoneedit heet DynamicDNS (hoe komen ze er op :P ). Zal effe wat details daarover zoeken. 't is freeware.

[edit]
SiteDevelopers.com
Ik gebruik versie 5.0. Versie 6.0 is blijkbaar geen freeware en 5.0 is niet meer beschikbaar.
Als je wil, kan ik je de 5 wel bezorgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 16-08-2006 11:40 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Fire69 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:36:
Ik gebruik voor mijn domein als dns zoneedit. Werkt perfect en aanpassingen werken onmiddelijk.
Programma dat ik op de server draai om de ip-change te detecteren en door te geven aan zoneedit heet DynamicDNS (hoe komen ze er op :P ). Zal effe wat details daarover zoeken. 't is freeware.

[edit]
SiteDevelopers.com
Ik gebruik versie 5.0. Versie 6.0 is blijkbaar geen freeware en 5.0 is niet meer beschikbaar.
Als je wil, kan ik je de 5 wel bezorgen.
Ik draai ook al jaren via Zoneedit en dit gaat al jaren perfect, de DNS wijzigingen zijn inderdaad direct actief (zij het wel dat het voor bestaande entries soms zo is dat een Provider nog de oude entry in de cache heeft hangen en dit kan maximaal 72 uur duren voor dat alle caches wereldwijd ververst zijn...)

Zou misschien een optie voor je kunnen zijn... (effe naam registreren via www.dutchwebhosting.nl)
en dan op het aanvraag formulier de DNS servers van je zoneedit aangeven... (Let op!!! je moet dus eerst bij Zoneedit de zone voor het desbetreffende domein aanmaken en dan pas aanvragen anders gaat je aanvraag mis...) Kosten voor een .NL via dutchwebhosting € 11,25 excl. BTW per jaar...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Hij heeft al een domein aangevraagd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 16-08-2006 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren,
Allen bedankt voor de vele tips; en ik ben er uit
Moest ook de IP van de www aanpassen en nu werkt het...

grrttzz, dick :))
Pagina: 1