Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet sites blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om zonder additionele software internet sites te blokkeren voor gebruikers. Zo sterk blokkeren zelf, dat het alleen maar mogelijk is om 1 a 2 sites te bezoeken.

Ik heb de volgende middelen tot mijn beschikking:

Windows 2003 server
Group policies
MS proxy server 2
Internet explorer

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:44
Als je een proxy server hebt, lijkt het mij wel dat je dat daar kunt instellen?

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 15:09

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:44
Waarom zou je met host bestand gaan werken als je een proxy hebt? Host bestand is zo aangepast door de gebruiker.
Als je surfen verplicht via de proxy en daar alles blocked behalve die 2 sites, lijkt mij een betere oplossing.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dat zou me nogal een leuk hostsbestandje worden, als je alle sites van het hele internet moest blokkeren :z

Om hoeveel gebruikers gaat het, en om wat voor sites? Je zou anders kunnen overwegen om Terminal Services te gebruiken, Windows server 2003 heeft (iirc) een optie om alleen trusted sites toe te laten, en daar kun je dan instellen welke sites wel een niet bezocht mogen worden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 15:09
marcieking schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:42:
Dat zou me nogal een leuk hostsbestandje worden, als je alle sites van het hele internet moest blokkeren :z
Je kunt toch ook alles behalve twee sites blokkeren? Maar proxy is idd het aangewezen middel.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is een poosje geleden dat ik met Proxy Server 2.0 bezig geweest ben, maar volgens mij moet je deze ook volledig dicht kunnen zetten en dan alleen aangeven welke sites wel benaderd mogen worden. In plaats van aan te geven op welke sites je niet mag komen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:42:

Om hoeveel gebruikers gaat het, en om wat voor sites? Je zou anders kunnen overwegen om Terminal Services te gebruiken, Windows server 2003 heeft (iirc) een optie om alleen trusted sites toe te laten, en daar kun je dan instellen welke sites wel een niet bezocht mogen worden.
Klinkt heel interessant. Weet je toevallig waar die instelling precies zit? Group policy?

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik het nu kan zien, kan ik niets in MS Proxy server 2 instellen. Alleen wel of geen internet

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:44:
Voor zover ik het nu kan zien, kan ik niets in MS Proxy server 2 instellen. Alleen wel of geen internet
Je wilt een content filter?
Die bijv. natuur sites blocked enz :?
Dan moet je eens gaan zoeken naar een pakket zoals WebSense o.i.d. :)

[ Voor 6% gewijzigd door chromeeh op 17-08-2006 11:22 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
1 a 2 sites bezoeken klinkt als een bedrijfswebsite o.i.d. ... TU Delft had ooit een computer zonder toetsenbord, dan kon je met de muis alleen binnen de eigen website browsen via alle linkjes. Tot je met copy/paste letters in de taskbar mikte :)
Pagina: 1