Toon posts:

[2003/XP] Loginscript / printer selecteren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een klant een w2k3 standard server.

Hier zitten verschillende clients op die verschillende printers toegewezen moeten krijgen. Nu wil ik 1 loginscript gebruiken.

Het is de bedoeling dat systeem xpwks02 een bepaalde printer toegewezen krijgt.

Nu had ik al wat dingetjes gevonden voor in me loginscript.

if @wksta = "xpwks02"
net use lpt2: \\srv01\blaat
endif

Maar dit werkt niet... Wil graag een script wat op computernaam filtert.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lijkt me logisch dat het niet werkt, je gebruikt namelijk KIX variabelen (@WKSTA) en cmd commando's (net use) door elkaar. Kijk eens in de search, deze vraag is al veel vaker langsgekomen.

Search

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Daarnaast is het gebruik van "net use lpt2:" is sowieso iets wat je eigenlijk niet moet willen als het gaat om het normaal mappen van een printer, hooguit nog voor oude DOS programmas ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een dos applicatie idd, sorry dat ik dat vergeten was te melden.

Is nodig voor Afas Dos.

Ik had al wat gezocht maar ik kwam veel uit op Kix, maar wil het bij een cmd commando houden.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kijk dan eens naar if /? en set /? in cmd.

[ Voor 10% gewijzigd door Herby op 16-08-2006 09:46 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
iets met
code:
1
if "%computername%"=="computer1"

Zo wel eens een stuk beter kunnen werken

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:41:
Ik had al wat gezocht maar ik kwam veel uit op Kix, maar wil het bij een cmd commando houden.
Ik kom via de search toch echt genoeg tegen...

How to Add Printers with No User Interaction in Windows

Combineer dit met een IF statement zoals gegeven door StevenK en klaar is Arnorom :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Loginscript maken is gelukt.

Bedankt voor de tips / hulp.

Verwijderd

Ik heb een extreem flexibele oplossing geschreven met con2prt, dit omdat de gebruikers bij ons adhv verdieping een printer toegewezen krijgen. Hiervoor gebruik ik con2prt.exe van Microsoft.

Let op, Microsoft bied GEEN support voor deze tool, dit heb ik zelf ervaren, vrij vervelend. Ik kreeg soms geen toegang tot de printershare, dit lag niet aan con2prt.exe, maar aan de geautomatiseerde methode (of je het nou met de con2prt methode doet, of de rundll). Ik heb dit opgevangen door per printer 20x achter elkaar te proberen te verbinden. 99 van de 100 keer lukt het om te verbinden, en die ene keer dat hij mis loopt (wat echt ZELDEN voorkomt, maar het gebeurde wel) vangt je script hem op door nogmaals te verbinden. Zodra het fout ging bij ons dan was dit meestal een keer of 6 achter elkaar, maar door vaker te proberen ging het wel goed.
Pagina: 1