Toon posts:

[MYSQL] Queries beginnen langzaam daarnaal kneitersnel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over MySQL. Ik heb een database runnen op v4.1.20. Als ik een bepaalde query uitvoer met een JOIN over 2 tables dan duurt die de eerste keren > 10sec. Voer ik een SOORTGELIJKE (dus NIET dezelfde..want dan is het natuurlijk caching) query daarna uit.. dan is ie opeens supersnel <1sec.

Het lijkt wel of ie na de eerste keren de index in z'n geheugen heeft ofzo. Hij blijft daarna gewoon snel. Is er iemand die weet hoe dit kan?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 16:26
Ik develop ook het nodige voor/met MySQL, en het is inderdaad waar dat de eerste query (na het herstarten van MySQL) vaak 10x zo langzaam gaat. Waarschijnlijk doet MySQL dan wat initialisatie / setup rommel.
Maar dit is compleet irrelevant, want in een "productie" omgeving herstart je MySQL in principe nooit.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

MySQL cached naast puur tabellen ook zaken als indexen zodat deze niet bij elke query opnieuw ingelezen moeten worden. Daarnaast zou je OS ook nog het 1 en ander kunnen cachen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
GarBaGe: Bij mij gaat het niet om herstarten van MySQL..die draait gewoon door.

Ik heb wel het iets kunnen vinden waar het misschien aan kan liggen:
Disk access (OS dat database files in MEM heeft gezet), zie ook deze thread.

Creepy: lijkt erop dat OS idd het eea doet. Ik ga eens kijken of ik disc access kan zien (onder Linux).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 08:53 ]