Goedendag,
Dit probleem is al meermalen gemeld, maar eigenlijk nooit een sluitend antwoord opgekomen. De volgende twee draadjes heb ik gevonden:
Openen van "Deze Computer" in LAN gaat traag *
Netwerk shares zijn erg traag te bereiken.
Het is overings niet mijn probleem maar van een vriendin. Het probleem is het volgende:
Als ze in Word Opslaan als kiezen en dan het pijltje van het dropdown boxje klikken om een schijf te kiezen, dan duurt dat een seconde of 30. Daarop gewacht, bestand opgeslagen. Word afgesloten en daarna weer opgestart, dan gaat het wel snel met opslaan. Nu zeggen ze dat ook Outlook traag is met het invoegen van attachements. Dit heb ik nog niet gecontroleerd (ze wonen niet om de hoek
).
Het netwerk ziet er als volgt uit:
1 Speedtouch router van Planet
2 PC's
2 UTP kabels
Software:
Beide PC's draaien Windows XP Home
AVG Free
Windows Firewall
Instellingen:
PC 1 heeft 1 mapping naar PC 2
PC 2 heeft 1 mapping naar PC 1
De mapping is de M: naar Mijn Documenten op de andere schijf
De router deelt de IP adressen uit via DHCP (standaard instellingen)
Het probleem doet zich allen voor op PC 2. Op het moment dat ik de mapping verwijder, blijft alles traag. Alleen op het moment als ik de netwerkverbinding in zn geheel uitschakel werkt alles wel in 1 keer snel.
Tevens heb ik geprobeerd de mapping eerst te openen en daarna pas Word op te starten, dit had geen enkel effect.
Hopelijk heb ik genoeg info gegeven. Als iemand hier een sluitend antwoord op weet zou ik het graag horen.
Hartelijk dank,
RolandD
Dit probleem is al meermalen gemeld, maar eigenlijk nooit een sluitend antwoord opgekomen. De volgende twee draadjes heb ik gevonden:
Openen van "Deze Computer" in LAN gaat traag *
Netwerk shares zijn erg traag te bereiken.
Het is overings niet mijn probleem maar van een vriendin. Het probleem is het volgende:
Als ze in Word Opslaan als kiezen en dan het pijltje van het dropdown boxje klikken om een schijf te kiezen, dan duurt dat een seconde of 30. Daarop gewacht, bestand opgeslagen. Word afgesloten en daarna weer opgestart, dan gaat het wel snel met opslaan. Nu zeggen ze dat ook Outlook traag is met het invoegen van attachements. Dit heb ik nog niet gecontroleerd (ze wonen niet om de hoek
Het netwerk ziet er als volgt uit:
1 Speedtouch router van Planet
2 PC's
2 UTP kabels
Software:
Beide PC's draaien Windows XP Home
AVG Free
Windows Firewall
Instellingen:
PC 1 heeft 1 mapping naar PC 2
PC 2 heeft 1 mapping naar PC 1
De mapping is de M: naar Mijn Documenten op de andere schijf
De router deelt de IP adressen uit via DHCP (standaard instellingen)
Het probleem doet zich allen voor op PC 2. Op het moment dat ik de mapping verwijder, blijft alles traag. Alleen op het moment als ik de netwerkverbinding in zn geheel uitschakel werkt alles wel in 1 keer snel.
Hopelijk heb ik genoeg info gegeven. Als iemand hier een sluitend antwoord op weet zou ik het graag horen.
Hartelijk dank,
RolandD