[Dual View, 7800gtxTOP] grijsachtige weergave

Pagina: 1
Acties:

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik maak momenteel naar tevredenheid gebruik van dual view. Ik gebruik daarvoor de volgende twee schermen:

1: IIyama HM703UT 17 inch
2: LG Flatron 795FT Plus 17 inch

Mijn videokaart is de asus 7800gtxTop. Helaas is vaak één van de twee schermen een stuk grijzer en lichter als de ander. Als ik de pc opstart is de weergave (vanaf start) óf de IIyama, maar vaker de LG erg grijsachtig. Ik heb verschillende drivers geprobeerd maar heb niet het idee dat het hieraan ligt. Aangezien al zichtbaar is bij het opstarten welke van de 2 schermen ' vandaag ' weer 'grijzer / lichter' is denk ik ook niet dat het een windows instelling is. Nu heb ik ook het idee dat de LG slecht aan het worden is. Af en toe wordt het beeld in korte snelle schokken (wat een omschrijving }:O ) centimeters/ milimeters groter en kleiner. Omdat ook de IIyama af en toe lichter is als normaal en de LG dan wel een correcte weergave heeft lijkt het probleem dus ook niet aan de LG te liggen. Ik heb ook al een gezocht mbv. google (k mag geen googlen of gegoogled meer zeggen) maar kon niks vinden.
Misschien dat iemand eerder een dergelijk probleem heeft gehad en of dat iemand misschien een oplossing voor mij heeft? Zelf heb ik het idee dat er dan misschien toch iets met de videokaart niet in orde is.
Verder gebruik ik windows xp en gebruik ik de drivers versie 84.43. Voor meer info over de hw in mijn systeem kun je de onderstaande link bekijken.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50
Dit probleem ontstaat vrijwel altijd als je 2 verschillende TFT schermen naast elkaar zet. Je ziet het bij TFT schermen zo goed, omdat de contrast rate niet zo hoog is. Zwart is niet echt zwart en dat is wat je ziet.
Verschillen ontstaan ook door verschillende TFT technieken (TN/MVA panels, etc.).
Backlight leakage is ook een term wat in dit rijtje thuishoort.

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik had er misschien even bij moeten vermelden dat het hier om CRT's gaat. Ook is het zo dat het niet altijd 1 van de 2 schermen grijzer is, zoals momenteel b.v. weer het geval is bij mij.

edit: ik zal binnenkort eens een foto maken als het probleem optreed, ik denk dat op een foto duidelijker te zien is wat ik bedoel.

[ Voor 26% gewijzigd door RemcoR op 16-08-2006 12:22 ]