[Win+OSX]Externe HDD bootable maken voor zowel win als osx?

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

Ik wil een externe harddisk gaan kopen, en nu vraag ik me af of het mogelijk is om deze te voorzien van twee besturingssystemen.

Wat sowieso moet is dat het ding kan booten van een mac. Er moet dus een NFS-partitie komen met OSX en eigen software, waarmee je zo'n apple kan booten.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om tegelijkertijd ook op die schijf Windows XP of Windows 2000 neer te zetten, zodat je er ook een PC mee kan booten.

Nu vraag ik me 2 dingen af:

1. Is het ueberhaupt mogelijk (bij de meeste PCs) om te booten van een externe HDD? (Ik weet dat het met een recente mac geen probleem is.)
2. Is het theoretisch mogelijk om zowel voor mac als voor PC een aparte bootable partitie te hebben? (Mag natuurlijk eventueel met een bootloader die zowel door PPC-processoren als X86/X64 wordt ondersteund.)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 14:30

talin

ES-MA

1- Ja: enable Multi-boot in Bios
2 - phoe zou zo niet weten, maar lijkt me wel, net als je een Linux distro ook kan multi booten naast XP of een ander Windows bases OS

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
2. Ja, maar daar draai je wel een bootloader, en volgens mij is die voor een speciale processorstructuur geschreven. We moeten ons realiseren dat een apple met een andere processor werkt. (Althans, ik hoop er ook G4s en G5s mee te kunnen booten.)