home cinema set+lcd tv+ps3+pc

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Ja, ik heb grootse plannen, al zeg ik t zelf :P ik heb al aardig wat onderzoek gedaan. ik kan het denk ik 't best uitleggen met een zelfgemaakt schemaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/1413/geluidtn4.th.jpg

Ik heb redelijk wat onderzoek al gedaan en uiteindelijk kwam ik hier op terecht, maar ik heb toch nog een aantal vragen. Ik ben nogal een leek op het gebied van versterkers en die home cinema set dingen.

@schema: zwarte tekst zijn de aansluitingen van alle apparaten. rode tekst gaat over de bedrading.

vraag1 op de site van samsung over de lcd-tv staat: "koptelefoonaansluiting -". alsof het niet aanwezig is (vanwege dat minnetje), maar alle sites zeggen van wel (vergelijk.nl, komplett.nl, kieskeurig.nl, pixmania.nl). Weet iemand daar iets van?
vraag2 gaat dat allemaal werken? Dus dat zowel de ps3 als de pc via de tv naar de home cinema set gaan (voor het geluid dan)?
vraag3 als het goed is hebben zowel de tv als de home cinema set alle benodigde uit- en ingangen?

Extra info en specs:
LCD-TV
LCD-TV specs @kieskeurig.nl
Home Cinema Set
PS3

Dat was het denk ik wel zo’n beetje? Mocht iemand nog alternatieven of ideeen hebben dan is dat ook welkom (geluid van pc zou ook direct naar home cinema kunnen denk ik).

Het doel van dit alles is dat ik met de ps3 kan gamen, films kijken etc. op de tv en met de speakers. Films kijken met de dvd-speler op de tv+speakers. Via de pc ook films ed kan afspelen op de tv+speakers. En dat, als het stil moet zijn, ik de koptelefoon kan aansluiten zodat het geluid alleen daaruit komt.
Kortom: beeld en geluid allemaal op de tv en speakers :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

1. -> download de handleiding, daar zitten doorgaans minder fouten in dan in zo'n website
2. -> hoe gaat het geluid dan van de tv naar de receiver? Ik zie alleen maar ingangen op het lijstje, afgezien van de hoofdtelefoonuitgang.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
tsja, da's dan een vraag van mij aan jullie tweakers :P maar je moet zo'n set toch zowiezo op een tv aan kunnen sluiten? anders heb je er niks aan 8)7

edit: koptelefoon zit er iig op: Headphone may be connected to the headphone output () on the rear of your set. While the headphone is connected, the sound from the built-in speakers will be disabled :)

best uitgebreid: http://downloadcenter.sam...717131750328/EN/4_sub.htm

[ Voor 52% gewijzigd door Reemster op 16-08-2006 01:16 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
volgens mij moet het allemaal wel kunnen

Afbeeldingslocatie: http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/200607/20060717131750328/EN/images/conn.jpg
info bij de nummers

nr2 is hdmi: dus van ps3 naar de tv
nr3 is scart: beeld van de dvdspeler/receiver wordt naar de tv gestuurd
nr7 is rca: audio-out. dus brengt het geluid van de tv (en van de ps3 en pc wanneer die op de tv zijn aangesloten) naar de receiver (die het weer doorstuurt naar de boxen)
nr8 is dvi+audio in: dvi-kabel tussen pc en tv en audio-kabel van pc naar tv

dat was het dan toch? op deze manier zou dus al het beeld en geluid van de pc, ps3 en tv naar de receiver (met als eindbestemming de speakers) moeten gaan?

gaat dat toch wel goed met het geluid, aangezien het nogal een lange weg moet afleggen
ps3>tv>receiver>boxen en pc>tv>receiver>boxen