Background van <tbody> en IE

Pagina: 1
Acties:

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik ben bezig met een stukje site waar nieuwsitems op verschijnen. De nieuwsitems hebben kunnen verschillende dingen hebben: een kopje, een berichtje, wie het gepost heeft en een linkje. Die staan allemaal in aparte tr's, welke gegroepeerd staan in een tbody. Werkt allemaal prima, ziet er goed uit.

Probleem is nu, dat ik de mogelijkheid wil een background-image op te geven, die achter het bericht verschijnt (de berichten staan zo geindent dat de layout dan prima blijft ;) ). In Firefox gaat dat prima: een background van een tbody verschijnt keurig achter de tbody. Internet Explorer vind het echter nodig mijn tbody background op te vatten als backgrounds voor alle tr's. Dat betekent dat delen van het plaatje dus de hele tijd herhaalt worden, wat er extreem lelijk uitziet.

Inmiddels heb ik redelijk wat gezocht, maar ik kan hier totaal niets over vinden; een voorbeeld van een tbody met een background attribuut kom je kennelijk totaal niet tegen. Kan ik dit nare probleem op een nette manier in IE oplossen, of zal ik mijn nieuwsitems zo moeten opbouwen dat het geheel in 1 element staat waar IE wel goed een background-image achter kan hangen?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:13

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

IE zet die background op de td.
Vind dat je op een tr/tbody etc haast geen styles mag toepassen.
Info dat ik er over kon vinden: Backgrounds on table rows

Kun je niet met een dl werken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<dl>
    <dt>
        Kop
    </dt>
    <dd>
        Bericht
    </dd>
    <dd>
        Poster
    </dd>
    <dd>
        Linkje
    </dd>
</dl>

En dan de background op de dl.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Met een dl werkt het inderdaad prima, al vind ik de overerving van IE wel erg gek zo. Enige jammere is dat in een text-based browser de opmaak net ietsje minder logisch is, maar dat is iets dat ik dan op de koop toe zal moeten nemen. Bedankt! :)