Nieuwe GC-forum: 'Wonen en leven'

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Stuffis Generalis is al lange tijd een redelijke verzamelbak van heel wat topics die erg uiteenlopen over van alles en nog wat.

Aangezien er ook een apart subforum over "werk en inkomen" is, mis ik hier eigenlijk de bijbehorende subforum "wonen en leven".

Hier kun je terecht met huiselijke vragen zoals:

- Wie weet het recept voor deze soep?
- Hoe repareer je een stopcontact?
- Hoeveel stroomgroepen kan ik in huis maken?
- Is de luchtvochtigheid in mijn huis niet te laag?
- Mijn dakpannen vallen van m'n huis, wat nu?

dus alles wat maar met wonen en leven te maken heeft. :)

Het is maar een suggestie, als deze afgewezen wordt zal ik er geen nacht minder om slapen :+ :+

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ook al vind ik meer GC fora niet altijd een verbetering van GoT, moet ik het hier toch mee eens zijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat ik me afvraag: waarom zouden deze vragen niet passen in Stuffis Generalis ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
moto-moi schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:06:
Wat ik me afvraag: waarom zouden deze vragen niet passen in Stuffis Generalis ? :)
Datzelfde kan ik ook vragen van de topics in "werk en inkomen". :)

Het punt is dat SG zo'n grabbelbox wordt, beetje meer overzicht in de soorten topics kan toch geen kwaad?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind het ook niet zo'n gek idee, want wat ik mis in Werk & Inkomen is de mogelijkheid om zaken zoals verzekeringen en (andere) uitgaven te bespreken. Die zaken hebben weliswaar veel te maken hebben met je inkomen, maar passen eigenlijk niet in WI :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

SG is tegenwoordig al zo rustig, straks wordt het TE rustig ;(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind het zelfs al vreemd dat we een W&I op een tech-forum zoals GoT hebben. Daar heb je toch fora voor zoals Fok! etc? :?

Een paar algemene non-technische/nerd-fora, zoals de HK, NSTM (elk forum heeft een NSTM) en de SG. W&L is een interessant technisch-nontechnisch forum. Vervoer snap ik ook niet overigens.

Mijn mening is dat zulke fora niet het hoofd-doel van GoT is en er dus eerlijk gezegd ook weinig draagvlak voor is.

Oh en als 't wonen & leven-forum vol zou komen te staan met topics zoals Demonfreak aangeeft, dan mag ik hopen dat het forum er serieus niet komt. Allemaal idiote vragen als je 't mij vraagt waarop je na 1 reply 't antwoord hebt ("Ga naar de Gamma, koop een nieuw stopcontact en schroef die er op"). Ik zie alleen maar wat helpdeskvraagjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Osiris schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:19:
Ik vind het zelfs al vreemd dat we een W&I op een tech-forum zoals GoT hebben. Daar heb je toch fora voor zoals Fok! etc? :?
Dat vind ik juist een pluspunt van GoT, veelzijdigheid, zonder veel in te leveren op het gebied van kwaliteit en technische forumdelen. Ik (en ik ben vast niet de enige) heb liever één forum die al mijn interesses behandelt, dan ééntje voor computervragen, een andere voor gamesvragen, nog een andere voor werk, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het nadeel is wel dat W&L (Wonen en Leven), samen zou vallen met W&L (Wetenschap en Levensbeschouwing). :(

Nee, maar het zou geen forum worden voor onzin praat. Er zijn genoeg mensen die in het alledaagse leven in en rondom hun huis tegen problemen aanlopen.

Een dergelijk subforum verrijkt GoT alleen maar. Heel de GC is niet waar GoT voor bedoeld is, maar GoT is meer dan alleen een forum voor computerkneuters, het is ook een forum voor diverse algemene zaken, en wat kan deze toevoeging kwaad?

[ Voor 65% gewijzigd door Snowwie op 16-08-2006 00:27 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:23:
[...]
Dat vind ik juist een pluspunt van GoT, veelzijdigheid, zonder veel in te leveren op het gebied van kwaliteit en technische forumdelen. Ik (en ik ben vast niet de enige) heb liever één forum die al mijn interesses behandelt, dan ééntje voor computervragen, een andere voor gamesvragen, nog een andere voor werk, etc etc.
Dan kunnen we volgens jou dus net zo goed de gehele Fok-forum-lijst ook maar op GoT neerzetten als ik je goed begrijp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Snowwie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:24:
Het nadeel is wel dat W&L (Wonen en Leven), samen zou vallen met W&L (Wetenschap en Levensbeschouwing). :(
Er is nog niet eens sprake van dat iemand (die wat te zeggen heeft) je idee ook maar serieus neemt, en jij gaat je al druk maken over dat? :X
Osiris schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:24:
[...]

Dan kunnen we volgens jou dus net zo goed de gehele Fok-forum-lijst ook maar op GoT neerzetten als ik je goed begrijp? :)
* Hahn opent Fok om eens een kijkje te nemen (kom daar vrijwel nooit)

Hmm, niet echt. Fok is teveel een tienerforum, GoT beschouw ik als een stuk volwassener. En sowieso zijn veel delen van Fok te specifiek om te overleven op GoT, gok ik.

En veel Fok forumdelen vallen niet onder mijn interesse :+

[ Voor 43% gewijzigd door Hahn op 16-08-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nou ja, als je dan wil voorkomen dat SG te rustig wordt, klap je de HK toch dicht? Driekwart van de topics daar is totaal nutteloos. Fora als W&I, W&L en het voorgestelde Wonen&Leven (WL2?) zijn dan dingen die nog enigsinds van niveau zijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik ben het eigenlijk eens met mijn collega's. De afsplitsingen Vervoer en Werk & Inkomen zijn er eigenlijk gekomen vanwege de hoge vraag naar deze topics (en expliciet die fora), waardoor een extra subforum gewoon nodig werd. Dat is wmb bij Wonen en Leven niet het geval. Tel daarbij op dat SG op het moment lang niet overvol is. Ze passen dus prima in SG. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Snowwie schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:41:
Hier kun je terecht met huiselijke vragen zoals:

- Wie weet het recept voor deze soep?
- Hoe repareer je een stopcontact?
- Hoeveel stroomgroepen kan ik in huis maken?
- Is de luchtvochtigheid in mijn huis niet te laag?
- Mijn dakpannen vallen van m'n huis, wat nu?
- Hypotheek wat nu
- vriendin uit elkaar, huis over
- ruzie met de buurman
- huurbaas wil X niet fiksen, wat nu

kan nog wel even doorgaan, met topic die zo nu en dan voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hahn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:26:
[...]

Er is nog niet eens sprake van dat iemand (die wat te zeggen heeft) je idee ook maar serieus neemt, en jij gaat je al druk maken over dat? :X
[...]
Mooi he die details :P :P :+

[ Voor 29% gewijzigd door Snowwie op 16-08-2006 00:30 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Is Werk en Inkomen niet te combineren met Wonen en leven??
Dus dat die twee een subforum wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 18-08-2006 10:16 . Reden: foutje aangepast ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Snowwie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:24:
Dan noem je het L&W ;)

Overigens heb ik ditzelfde idee ook ooit een keer geopperd. Ergens.
Ik persoonlijk zou het een mooie forumuitbreiding vinden. Er komen een hoop klus/huis/etc.-topics voorbij die er precies in passen, imho :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Rakkerzero schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:33:
Is W&I niet te combineren met Wonen en leven??
Dus dat die twee een subforum wordt.
Eeeeh...

Wetenschap en levensbeschouwing hebben ook enooooorm veel met wonen en leven te maken. :P

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
mOrPhie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:49:
[...]

Eeeeh...

Wetenschap en levensbeschouwing hebben ook enooooorm veel met wonen en leven te maken. :P
W&I = Werk & Inkomen, al snap ik alsnog de relatie niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
mOrPhie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:49:
[...]

Eeeeh...

De 'I' in W&I staat voor Inkomen, nu mag jij bedenken waar die 'W' voor staat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Oh, pardon. 8)7 Ik geef gewoon Arial de schuld. ;)

Anyway, hoewel iets minder, het punt blijft staan. Werk en Inkomen zijn echt een apart onderwerp. Dat werk en inkomen nauw samenhangen met Leven is waar, maar uiteindelijk zijn topics over een soeprecept toch iets heel anders dan het bespreken van de voordelen van een leasecontract bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik denk zelf dat het beter is om het in SG te houden. Als ik naar mezelf kijk (ik weet het, niet doen...) blader ik vaak even door SG (en in mindere mate NSTM) om te kijken of er iets leuks tussen zit. Ik weet nu al dat ik de wonen&leven-hoek niet speciaal ga opzoeken.

En aangezien ik vaak in een rij sta op plekken waarvan ik denk "wat doen die mensen hier toch" zullen er wel meer mensen "even SG checken" zonder iets specifieks te zoeken.

[ Voor 1% gewijzigd door APClll op 16-08-2006 01:02 . Reden: Wel opletten, en typen wat je wilt zeggen... ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

mOrPhie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:28:
Tel daarbij op dat SG op het moment lang niet overvol is. Ze passen dus prima in SG. :)
Om daar laat nog even op te reageren: SG loopt momenteel zeker niet over van topics waarvoor een apart subforum gerechtvaardigd lijkt te zijn. Het gevaar van verdere afsplitsing vanuit SG is ook dat SG zelf te rustig zou worden imho.

Wonen en leven is op zich een leuke insteek voor een subforum, echter denk ik dat hij ook te ruim is gesteld. Met name het leven gedeelte.

Vergeet ook niet dat een deel van de kracht (zo niet dé kracht) van SG de grote diversiteit is aan onderwerpen. Stukje bij beetje is dat afgekalft door subfora als WI en VV. Er moet wel een grote stortvloed zijn aan specifieke topics wil er verder serieus worden gekeken naar eventuele afsplitsing.
Snowwie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:07:
Het punt is dat SG zo'n grabbelbox wordt, beetje meer overzicht in de soorten topics kan toch geen kwaad?
SG is al een grabbelbox en dat maakt nu juist de charme van het subforum als je het mij vraagt :) Uiteraard zijn er grenzen, maar SG is nu juist perfect geschikt voor al die vragen die zo divers zijn, niet in een van de andere (tech) fora horen en niet in dusdanig grote getalen voorbij komen dat het een apart subforum rechtvaardigd. Voor die onderwerpen heb je dus SG en dat is wat dat betreft dan inderdaad een vergaarbak, maar wel een met een mooi randje 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik ben het wel eens met LuNaTiC en SmartDoDo: de mix van subfora in GC is nu best goed, een verdere onderverdeling zal niet nuttig zijn :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Osiris schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:19:

Een paar algemene non-technische/nerd-fora, zoals de HK, NSTM (elk forum heeft een NSTM) en de SG. W&L is een interessant technisch-nontechnisch forum. Vervoer snap ik ook niet overigens.

Mijn mening is dat zulke fora niet het hoofd-doel van GoT is en er dus eerlijk gezegd ook weinig draagvlak voor is.

Oh en als 't wonen & leven-forum vol zou komen te staan met topics zoals Demonfreak aangeeft, dan mag ik hopen dat het forum er serieus niet komt. Allemaal idiote vragen als je 't mij vraagt waarop je na 1 reply 't antwoord hebt ("Ga naar de Gamma, koop een nieuw stopcontact en schroef die er op"). Ik zie alleen maar wat helpdeskvraagjes ;)
De meeste Tweakers hebben ook werk (we hebben zelfs http://jobs.tweakers.net/), dus een onderwerp als Werk en Inkomen is wel op zijn plaats.

De meeste onderwerpen die in LW voorbij zouden komen zouden ook prima ergens anders kunnen passen, het aantal topics lijkt mij te beperkt, en sommige dingen zouden best verzameld kunnen worden in 1 algemeen topic wat in de richting van het onderwerp komt ('het grote doe-het-zelf topic' en 'het grote kooktopic')

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:18:
De meeste Tweakers hebben ook werk (we hebben zelfs http://jobs.tweakers.net/), dus een onderwerp als Werk en Inkomen is wel op zijn plaats.
Dat is natuurlijk best wel een onzinnig argument, immers de meeste tweakers wonen vast ook ergens en hebben wellicht ook een leven 8)7

Overigens vind ik Werk en Inkomen en Vervoer een beetje overbodig op een forum als dit, maar ach ze zitten me niet in de weg dus ik heb er geen problemen mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:29:
Dat is natuurlijk best wel een onzinnig argument, immers de meeste tweakers wonen vast ook ergens en hebben wellicht ook een leven 8)7
:Y)
Dat wonen klopt uiteraard wel, maar de laatste keer dat ik gekeken heb hebben zeker niet alle tweakers een leven 7(8)7

Zelf vind ik een subforum geen slecht idee, maar dan enkel voor wonen. Er zijn in SG best veel woontopics te vinden de laatste tijd. Of misschien lijkt dat alleen maar zo omdat ik zelf met de bouw van een huis bezig ben :)

Wonen en Leven is in ieder geval te breed. Wonen alleen zou wel goed zijn, maar ik vind het ook wel goed in SG.

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:29:
[...]
Overigens vind ik Werk en Inkomen en Vervoer een beetje overbodig op een forum als dit
Ik denk dat je dergelijke fora ook meer moet zien als communityfora. Ze zijn niet direct noodzakelijk, helemaal niet zelfs, maar zijn wel van belang voor het geheel als community.

En uiteraard, wat je niet interesseert bekijk je niet. Gelukkig hebben we daar filters voor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
LuNaTiC schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:15:
SG is tegenwoordig al zo rustig, straks wordt het TE rustig ;(
Ik ben het hier helemaal mee eens. :) Zolang GC niet overvol is zie ik het nut van een extra forum niet in.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat je dergelijke fora ook meer moet zien als communityfora. Ze zijn niet direct noodzakelijk, helemaal niet zelfs, maar zijn wel van belang voor het geheel als community.

En uiteraard, wat je niet interesseert bekijk je niet. Gelukkig hebben we daar filters voor :Y)
Overbodig in de zin dat de topics die daar staan prima in SG hadden gepast (zoals ze voorheen ook stonden). Volgens mij is de reden dat die forums erbij zijn gekomen niet omdat het belangrijk is voor de community, maar om in SG wat meer ruimte te creeeren (correct me if i'm wrong ofcourse ;) ) want dat is meestal het doel van een splitsing.

Daarom zou een Wonen en Leven achtig forum wellicht in de toekomst een idee zijn als er veel van dergelijke topics in SG staan :)

Maar dit alles is uiteraard mijn mening, ik ga voor die forums echt geen filter instellen, de topics vind ik namelijk niet "overbodig" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Remy schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:10:
Ik ben het wel eens met LuNaTiC en SmartDoDo: de mix van subfora in GC is nu best goed, een verdere onderverdeling zal niet nuttig zijn :)
Het aantal subfora vind ik ook goed, ik zou alleen het forum Werk en Inkomen hernoemen naar een forum wat meer gaat over recht, werk en geld (zegmaar het WGR forum van fok, maar dan een wat relaxtere sfeer). Dat vind ik wel netjes bij elkaar passen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

JvS schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:13:
[...]

Het aantal subfora vind ik ook goed, ik zou alleen het forum Werk en Inkomen hernoemen naar een forum wat meer gaat over recht, werk en geld (zegmaar het WGR forum van fok, maar dan een wat relaxtere sfeer). Dat vind ik wel netjes bij elkaar passen.
Dat is wel een idee. Alleen topics over recht zijn wel een beetje glad ijs. We zijn hier immers niet allemaal advocaat :) En imho willen we mensen geen verkeerde adviezen geven.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoezo is dat glad ijs? Je verwacht toch niet dat mensen serieus t.net aansprakelijk gaan stellen omdat ze hier op een forum een verkeerd advies gekregen hebben?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

JvS schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:24:
Hoezo is dat glad ijs? Je verwacht toch niet dat mensen serieus t.net aansprakelijk gaan stellen omdat ze hier op een forum een verkeerd advies gekregen hebben?
Een mooi voorbeeld zijn de topics over lichamelijke aandoeningen. Veelal gaan deze ook op slot omdat er verwezen wordt naar een specialist die veel beter in de specifieke omstandigheden van die persoon kan oordelen. In weze is dat met recht net zo. Soms vertellen mensen iets net even wat positiever over hun eigen situatie dan hij daadwerkelijk is en daarmee is een hele discussie al gelijk waardeloos geworden mbt een juridisch onderwerp. Het kan vaak erg specialistisch worden en daarvan hebben we op GoT denk ik ook te weinig specialisten rondlopen. Een topic over een juridisch onderwerp is gewoon welkom in een van de subfora die daarvoor bedoeld zijn, maar met een specifiek recht subforum ga je ook een bepaalde verwachting scheppen en ik denk zelf niet dat dat enige meerwaarde heeft tov de huidige situatie, los van het hele kwaliteitsverhaal.
Erkens schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:03:
[...]

Overbodig in de zin dat de topics die daar staan prima in SG hadden gepast (zoals ze voorheen ook stonden). Volgens mij is de reden dat die forums erbij zijn gekomen niet omdat het belangrijk is voor de community, maar om in SG wat meer ruimte te creeeren (correct me if i'm wrong ofcourse ;) ) want dat is meestal het doel van een splitsing.
De communitie en wat de crew daarvoor van belang acht heeft wel degelijk meegespeeld bij het creëeren van VV en WI. De auo-topics kunnen prima in SG en hypotheken kunnen nog steeds heel goed in SG worden gezet. Van VV kan echt gezegd worden dat er vraag naar was en op het moment dat bleek dat er ook een goede vulling voor zou zijn, is er naar het verzoek vanuit de communitie geluisterd en gereageerd met de creatie van het subforum VV :)

Wat WI betreft ligt dat dan weer iets anders. Hierbij lag niet specifiek een vraag ten grondslag vanuit de communitie, maar is op een gegeven moment binnen de crew vastgesteld dat een dergelijke subforum levensvatbaar zou zijn en goed zou passen binnen GoT. Er kan op die manier wat gerichter in de werk, geld, financiënhoek worden gediscussiëerd. Het feit dat SG er rustiger op is geworden is daarbij geen doelstelling geweest. Persoonlijk zou ik ook zeker niet willen dat er op dit moment überhaupt nog iets van SG wordt gesplits, het zou veel te doods worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 13:07
JvS schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:13:
[...]

Recht als geheel zou ik er niet onder brengen, want er zijn een hoop algemene zaken die wel met recht van doen hebben, maar niet met werk en financien. Recht is meer een manier om tegen iets aan te kijken, terwijl de fora van GoT opgesplitst zijn naar inhoudelijke thema's. Dat zou ik in stand proberen te houden. Consumentenrecht bijvoorbeeld past goed in SG, maar heeft nauwelijks binding met WI.
Wel kan in mijn ogen het 'inkomen' deel van WI opgerekt worden naar financien om ook verzekeringen, financiele producten, etc. eronder te laten vallen.
zomertje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:18:

Dat is wel een idee. Alleen topics over recht zijn wel een beetje glad ijs. We zijn hier immers niet allemaal advocaat :) En imho willen we mensen geen verkeerde adviezen geven.
Wat ik hieromtrent langs zie komen in SG en WI dan is het zelfreinigende vermogen van het forum hier ruim voldoende. Ik zie juist graag dat recht midden in de maatschappij staat en niet het alleenrecht en domein wordt van juridisch geschoolden. Recht op fora als GoT vullen dit gat goed op.
SmartDoDo schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:59:
[...]

Een mooi voorbeeld zijn de topics over lichamelijke aandoeningen. Veelal gaan deze ook op slot omdat er verwezen wordt naar een specialist die veel beter in de specifieke omstandigheden van die persoon kan oordelen. In weze is dat met recht net zo. Soms vertellen mensen iets net even wat positiever over hun eigen situatie dan hij daadwerkelijk is en daarmee is een hele discussie al gelijk waardeloos geworden mbt een juridisch onderwerp. Het kan vaak erg specialistisch worden en daarvan hebben we op GoT denk ik ook te weinig specialisten rondlopen.
Gelukkig blijkt over het algemeen uit het betreffende topic dan ook wel dat een specialist raadplegen het verstandigst is. Verder bieden deze topics wel de gelegenheid om ervaringen uit te wisselen (zonder dat er direct sprake is van bv medisch advies).
Een topic over een juridisch onderwerp is gewoon welkom in een van de subfora die daarvoor bedoeld zijn, maar met een specifiek recht subforum ga je ook een bepaalde verwachting scheppen en ik denk zelf niet dat enige meerwaarde heeft tov de huidige situatie, los van het hele kwaliteitsverhaal.
Een iets ander argument, maar je conclusie sluit goed aan bij mijn mening.
Wat WI betreft ligt dat dan weer iets anders. Hierbij lag niet specifiek een vraag ten grondslag vanuit de communitie, maar is op een gegeven moment binnen de crew vastgesteld dat een dergelijke subforum levensvatbaar zou zijn en goed zou passen binnen GoT. Er kan op die manier wat gerichter in de werk, geld, financiënhoek worden gediscussiëerd.
Toch heeft de creatie van WI wel wat leuke neveneffecten gehad. Zo zijn er nu een aantal topics specifiek gericht op tweakers/ICT op het gebied van werk, die binnen SG waarschijnlijk nooit hadden bestaan.
Het feit dat SG er rustiger op is geworden is daarbij geen doelstelling geweest. Persoonlijk zou ik ook zeker niet willen dat er op dit moment überhaupt nog iets van SG wordt gesplits, het zou veel te doods worden.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

Dido

heforshe

Of dergelijke topics een plaats op GoT moeten vinden betwijfel ik... acute IRL medische hulp
lijkt me op zijn plaats, om daar eerst over te soebatten op GoT gaat me wat te ver.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:59:
Het feit dat SG er rustiger op is geworden is daarbij geen doelstelling geweest. Persoonlijk zou ik ook zeker niet willen dat er op dit moment überhaupt nog iets van SG wordt gesplits, het zou veel te doods worden.
hmm, ik bedoelde wat anders dan ik schreef 8)7
Ik bedoelde niet dat een forum gesplitst wordt om dat forum rustiger te krijgen, maar omdat er relatief veel topics zijn/komen over een bepaald onderwerp waardoor het nuttig kan zijn om dan het forum op te splitsen in nog een extra forum waar je deze topics kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:17:
[...]
maar omdat er relatief veel topics zijn/komen over een bepaald onderwerp waardoor het nuttig kan zijn om dan het forum op te splitsen in nog een extra forum waar je deze topics kwijt kan.
Ohja, dat is zeker zo. En wat Rukapul zelf ook al aangeeft, de aanwezigheid van WI heeft er bijvoorbeeld ook voor gezorgt dat er onderwerpen aan bod zijn gekomen en nog zullen komen die in SG wellicht niet zouden zijn gestart of weinig leven zouden hebben gekend.

Kort gezegd was WI levensvatbaar en na de schepping is er ook enige aantrekking geweest en dat is enkel een goed teken :)
Wordt een SG nu in de toekomst eens overspoeld met specifiek soortige vragen en onderwerpen dan kan het voor SG zelf ook praktisch en gewenst zijn om aan afsplitsing te denken om zo te voorkomen dat de gemiddelde SG bezoeker zich een weg moet banen door alle (ik roep maar wat) relatie-topics waar hij niet op zit te wachten.

Wie weet wordt het LM-subforum toch nog eens wat :Y) Eens kijken of we daar een leuk toekomstplannetje op kunnen loslaten :*)
Pagina: 1