Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] XML interface?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Bestaat er voor de pricewatch een XML interface voor met name de lijsten van producten per categorie, en voor de winkels per product?

Ik ben aan het rommelen met een progje dat - als er een XML interface zou zijn - wel een heel cool iets zou worden.

In zo'n XML interface zou het handig zijn dingen als productnaam, prijs en survey-score te zien. In de XML interface voor de leveranciers voor een bepaald product zou het handig zijn om de naam&url van de winkel te krijgen, met daarbij de prijs, verzendkosten, en shop-beoordeling.

Is er zoiets, of is zoiets makkelijk te maken? Scheelt nml een buttload aan HTML-parse-werk (wat natuurlijk erg inefficient is)

日本!🎌

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Harvesten van data op deze manier is in overtreding met artikel 13 uit de Algemene Voorwaarden dus dat gaan we ook zeker niet faciliteren.

Intentionally left blank

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dus dat andere pricewatch tooltje is ook in overtreding begrijp ik? Toch komt-ie zelfs in de meuktracker terecht :?

Trouwens, volgens mij is het gewoon downloaden voor eigen persoonlijk gebruik. Met een "browser" zelfs, omdat de HTML geparst wordt en in een DOM omgezet wordt (net als een browser dat doet). Dat mag volgens artikel 13 van de AV.

[ Voor 60% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-08-2006 23:40 ]

日本!🎌

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Welk andere pricewatch tooltje?
edit: ah, I see. Tsja, ik vraag me af of die ueberhaupt nog wel werkt na de update van onze pricewatch :P

Ik kan natuurlijk zo niet ruiken of jouw 'progje' uiteindelijk puur voor eigen gebruik is of niet, in ieder geval worden wij er niet vrolijk van als mensen op een dergelijke manier ontzettend veel requests gaan doen om deze data te gaan verzamelen.
Als je bepaalde features mist in onze pricewatch dan verwijs ik je graag door naar de devtrack :)

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 15-08-2006 23:46 ]

Intentionally left blank

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
crisp schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:27:
Harvesten van data op deze manier is in overtreding met artikel 13 uit de Algemene Voorwaarden dus dat gaan we ook zeker niet faciliteren.
Wel een beetje vreemd, want hier wijst een modje zelfs specifiek op de Meuktracker als bron van informatie voor een ander programma. Maar goed, de auteur van dat programma kan natuurlijk altijd proberen schriftelijke toestemming te krijgen. :)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
het zijn niet ontzettend veel requests, het zijn er maar een paar. Initieel wat requests om enkele veelgebruikte categorieen met producten op te halen (nog niet de leveranciers), en als je eenmaal wat producten gekozen hebt, de goedkoopste combinatie van leveranciers opzoeken (met een slimmer algoritme dat ik al eens vaker requested heb, maar te zwaar zou zijn ofzo). Maar ook maakt ie de goedkoopste keuze uit bijv "512MB DDR400 geheugen", kan niet schelen welk merk of type. Of "een 120GB harddisk", kan niet schelen welk merk of welke interface. Dat soort slimmigheidjes.

Maargoed, veel belangrijker om te weten is dat de requests die het prog doet, blijven bij het prog hangen, en worden niet verder verspreid. Ook het bestandsformaat waarin de gegevens gecached worden (yes yes, nog minder requests dus) zou ik onleesbaar kunnen maken, zodat de gegevens niet "openbaar" worden, zoals artikel 13 dat zo mooi beschrijft.

Bovendien ben ik de beroerdste helemaal niet, en wil ik met alle liefde ook een banner en/of wat sponsorlinkjes overnemen en tonen.

日本!🎌

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Stamgastje schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:48:
[...]

Wel een beetje vreemd, want hier wijst een modje zelfs specifiek op de Meuktracker als bron van informatie voor een ander programma. Maar goed, de auteur van dat programma kan natuurlijk altijd proberen schriftelijke toestemming te krijgen. :)
Modjes beslissen daar natuurlijk niet over ;) (ik ook niet btw, ik geef alleen maar aan dat we niet altijd zitten te wachten op dergelijke toepassingen - uiteindelijk is het het MT dat beslist).

Dat laatste geldt dus ook voor _Thanatos_'s toepassing; ik geef hier alleen aan dat het imo onwenselijk geacht kan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 15-08-2006 23:56 ]

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat _Thanatos_ het beste contact op kan nemen met info@tweakers.net met een uitleg van het een en ander. degenen die dat lezen zijn eigenlijk de enigen die kunnen beslissen of zoiets is toegestaan of niet.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1