Rare witte strepen in PDF

Pagina: 1
Acties:
  • 931 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
In Indesign CS2 heb ik een boekje gemaakt, nu verschijnen er op pagina 1 vreemde witte strepen door de images. Normaal heb ik dit wel vaker (onschuldige renderfouten), maar deze zijn dan niet consequent aanwezig en verdwijnen dan weer bij inzoomen/uitzoomen.

Bij deze dus niet, vandaar mijn onzekerheid. Weet iemand of dit kwaad kan?
Voor plaatje zie hieronder bij de reacties. Ik krijg anders problemen met mijn hoster ..

[ Voor 29% gewijzigd door Stalkert op 15-08-2006 23:03 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Ik verplaats hem naar GFX ;)

En welke witte strepen bedoel je? Hier ziet het er best goed uit.

[ Voor 55% gewijzigd door André op 15-08-2006 21:44 ]

Verwijderd

probleem met transparantie?

• Stalkert
André schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:43:
Ik verplaats hem naar GFX ;)

En welke witte strepen bedoel je? Hier ziet het er best goed uit.
Kijk maar es bij d'r nek :)

Transparantie.. hmm zou eigenlijk niet mogen. Ik weet dat er problemen kunnen voorkomen wanneer je transparantie gebruikt op een spot color. Is bij mij niet het geval.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
screenshot

Ik zie geen rare streep in KPDF. Misschien is het toch 'gewoon' een render fout?

🌞🍃

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58

BHQ

Ph43r my l33t Paint skillz:

Afbeeldingslocatie: http://www.yapser.nl/gotscreenie.PNG
Bedoel je een paar lijntjes die ik in rood gemarkeerd hebt? Volgens mij komt dat door de kaders van die 3 plaatjes. Pin me er niet op vast..

• Stalkert
Ja die bedoel ik, zullen wellicht kaders zijn, echter van 0pt dik...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet te zien hier (Foxit reader).

Verwijderd

Stalkert schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:22:
Ja die bedoel ik, zullen wellicht kaders zijn, echter van 0pt dik...
Ik ga er maar even van uit dat je het bestand in de windowsversie van CS2 hebt gemaakt.
Krijg je die strepen ook wanneer je bijv. Cutepdf gebruikt om de PDF te genereren?
Ander joboptions gebruiken(inc. afvlakking bijv.) kan ook helpen.

Zonder het open bestand te hebben blijft het van mijn kant gissen natuurlijk.
(Het is ook maar de vraag of deze lijnen wel zichtbaar zullen zijn in het uiteindelijke drukwerk nadat ze bij de drukker door de workflow gehaald zijn)

Verwijderd

dat zijn randen van stukken bitmap die in stukken gehakt zijn, bij vector en bitmap combinatie artwork krijg je dat nogal eens. Ik ben het al enorm vaak tegengekomen en ik heb er nooit iets van teruggezien op prints en drukwerk

ik verwacht voor 99% dat je er geen last van gaat hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 07:13:
dat zijn randen van stukken bitmap die in stukken gehakt zijn, bij vector en bitmap combinatie artwork krijg je dat nogal eens. Ik ben het al enorm vaak tegengekomen en ik heb er nooit iets van teruggezien op prints en drukwerk

ik verwacht voor 99% dat je er geen last van gaat hebben
Klopt, dit is een weergavefout in de afvlakker van CS2 je kan ergens je AA instelingen aanpassen en dan zie je het niet meer, hoe dan ook vertrouw er op dat het goed zit en je bij het printen ook een goed resultaat zal krijgen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:13:
Klopt, dit is een weergavefout in de afvlakker van CS2 je kan ergens je AA instelingen aanpassen en dan zie je het niet meer, hoe dan ook vertrouw er op dat het goed zit en je bij het printen ook een goed resultaat zal krijgen.
Nou ga er niet te hard vanuit. Details ontbreken even omdat de betreffende figuren vorige week de hele week aan de rotatiepers hebben gestaan. Maar bij ons kwamen ze ook op plotproeven van de drukker weer tevoorschijn. Tikje link met oplage van 1.2 miljoen icm rotatiedruk aangezien je in half uurtje al weer iets van 100000 exemplaren verder bent ;)

Ik weet niet of het uiteindelijk nog aangepast is of dat er bij def drukken niets van te zien was. Ik zal het de produktieman bij ons morgen anders wel even vragen. Ging overigens om cPDF's via Indesign CS2 > Pitstop gefabriceert.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1