X-FI Fatality of X-FI extreme-music

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik zat te denken om een nieuw geluidskaartje te kopen voor mn nieuwe systeem:

Asus p5w-dh-deluxe
Asus Nvidia 7950GX2
Intel e6600
2gb Kingston pc5300

Ik gebruik nu een oude Audigy kaart (de eerste volgens mij) en vraag mij af of het interessant is voor mij een X-FI kaartje te kopen en of er nou echt zoveel verschil zit in performance als dat er verschil in de prijs zit van de X-FI fatal en de X-FI extremu (X-FI extremu 100 euries en X-FI fatal 190 euries).

Ik heb verder niks extra's nodig als: afstandsbediening, frontpanel, 7.1 meuk (ik sluit de kaart analoog aan op mn versterker, gewoon stereo (tenzij de kaart realtime DD kan decoderen maar dat denk ik niet)).

Iemand wijze woorden voor me? Alvast bedankt :)

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 14:59
Ik heb een X-FI Fatality en moet zeggen had ik het geweten had ik zeker een extreme muisic gekocht.
Die X-ram word volgens mij maar door letter games gebruikt en die frontpanel gebruik ik eigenlijk alleen maar voor mijn hoofdtelefoon op aan te sluiten.
Ik had daarvoor ook de eerste versie van de Audigy en moet zeggen dat ik de X-Fi toch wel beter vind.

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Die Fatality heeft 64 mb geheugen aan boord om samples te laden oid.
De processor belasting is met de fatality nog ietsje lager dan de xtreme music.
Aangezien je die meuk toch niet hoeft kan je het beste voor de xtreme music gaan,
tenzij je het waard vind om 90 euro extra uit te geven voor de fatality.
Je betaalt natuurlijk wel voor een naam, en dat geheugen wordt volgens mij door weinig programma's en games ondersteund.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Op de XFI Fatal zit XRAM waarbij geluidsstromen van te voren in het geheugen van de kaart geladen worden. Dat heeft de XFI Extreme Music niet. Geen idee ofdat je er veel wijzer van wordt, denk dat je met dat systeem niet echt nood hebt aan 5 tot 10 FPS meer....

.

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
Eijkb schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:28:
Op de XFI Fatal zit XRAM waarbij geluidsstromen van te voren in het geheugen van de kaart geladen worden. Dat heeft de XFI Extreme Music niet. Geen idee ofdat je er veel wijzer van wordt, denk dat je met dat systeem niet echt nood hebt aan 5 tot 10 FPS meer....
je krijgt met die fatal1ty echt geen 5 tot 10 fps meer uit je games hoor ;)

geloof me, ik heb er namelijk een. je haalt er echt niet meer dan mischien 1 fps uit of iets in die richting.. je levels etc laden iets sneller maar thats it.

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10-2025
ik ga maar voor een xtreme-music versie dan :)

thx for the info :)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:25

PoweRoy

funky!

zou ook voor de music gaan :)

de fatality heeft inderdaad de mogelijkheid om samples te laden maar dat moet wel door de spellen(of andere programma's) worden gedaan. Zo ver ik ergens heb gelezen :z

[This space is for rent]

Pagina: 1