Toon posts:

[XP] Geluid omkeren (L/R)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds enige tijd merk ik dat mijn systeempje mijn geluid verkeerd weergeeft. Dwz links hoor ik rechts etc. Best vervelend als je aan het gamen bent. (ook in WMP10 hoor)

Ik heb in Half life gekeken maar daar kan ik niets omkeren, in apparaatbeheer staat alles goed en zijn er geen problemen. Ook de driver van mijn onboard systeempje zegt dat alles ok is |:(

Gelet op de de plek waar ik zit ed is het (nog) niet wenselijk om de speakers om te draaien .... ik zou graag eerst kijken of er een softwarematige oplossing is voordat ik kabels ga lopen strippen ;)

Dank voor de input !

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

als je er even bijzet welke geluidskaart / onboard chip je hebt is het wat makkelijker :) meestal zit er overgins in de settings wel een functie reverse channels (in mijn ac97 oa) misschien staat die zelfs wel aan en heb je daarom dit probleem!

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Wat voor boxen zijn het? Bij mijn set (Creative 2.1 setje) kan ik in mijn subwoofer links en rechts aansluiten, en dit kan je gewoon omdraaien.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

zelf even een nieuw plugje solderen ??? Wat in je pc zit is maar een jackplugje: kosten 1 euro, ff rood en wit omdraaien en klaar.

owja...als je niet handig met de soldeerbout bent, kabel doorknippen, strippen, rood aan wit en wit aan rood + een beetje plakband en een stukje zilverpapier voor de afscherming een klaar (scheelt een euro, ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door Caveman op 15-08-2006 22:19 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Chipset

1. North bridge: SiS661FX
2. South bridge: SiS963L MuTIOL® Media I/O
3. Realtek ALC 655 Codec chip
4. REALTEK RTL8100C LAN chip

Speakerset

Altec Lansing 2 front + sub aangesloten via de groene jackplug (zoals het hoort)

@ Stuiter; ik heb ook zo'n AC97 menuutje maar ik kan hier niet mijn geluid omkeren, enig idee waar dat kan dan ?.
@ Cavie; zoals ik al zei .... solderen of anderzins "slopen" kan altijd nog. Het heeft altijd gewerkt en het moet dus geen probleem zijn lijk me :?

Verwijderd

Misschien wel iets te simpel gedacht, maar waarom zet je je linker speaker niet rechts en de rechter niet links :?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

mwaaah ik kan het ook niet meer vinden, niet in soundbeheer en niet in soundmax. Vreemde is dat ik ook in soundmax niet meer de toewijzing van de poorten kan instellen wat eerder ook kon..uuuhh heb heb wel gekunt 'reverse channels' maar ik zou niet meer weten hoe op het moment

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:59:
Misschien wel iets te simpel gedacht, maar waarom zet je je linker speaker niet rechts en de rechter niet links :?
"Probleem" is dat aan de linker speaker ook de volume en aansluiting naar de sub zit. Een behoorlijk dikke kabel. Aangezien ik niet van kabeltjes op mijn bureau hou hoef ik al helemaal die drie kabels van die speakerset niet te zien.....
Nice try btw ;)

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 15:26
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/24qmz2a.gif
AudioSphere kan 't, geen idee of het goed werkt ism games etc.

http://www.svet-soft.com/audio.shtml

edit: bij mij werkt het niet, misschien doe ik iets fout :/

Nog een andere die het zou kunnen is Power Mixer.

Succes .

[ Voor 117% gewijzigd door Sunrise op 17-08-2006 01:52 ]

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26

Eraser127

Nijkerk

Vaag, bij m'n Altec Lansing ACS54 4.1 setje, is het rechter boxje de controller.

My Discogs

Pagina: 1