Ik wil mijn pc, die nu analoog is aangesloten op mijn Sony 6.1 receiver met JBL 5.1 surround, digitaal aansluiten. Ook heb ik een Plantronics headset die ik nog regelmatig gebruik. Graag wil ik een oplossing waarbij beiden aangesloten zijn en ik niet steeds via configuratiescherm en een paar klikken verder het vinkje bij 'alleen digitaal' moet veranderen. Ideaal zou zijn als ze altijd allebei signaal krijgen, zodat ik nooit hoef te switchen.
Ik heb dus het volgende:
-Een Sony receiver, met 2x optisch digitaal in en 1x coaxiaal (helaas al in gebruik, DVD-speler)
-Een stereo headset met 3,5 mm jack plug
-Een soundblaster audigy, met coax digitaal output
-Onboard geluid (op nforce3) met optisch digitaal output
Kun je bijvoorbeeld twee geluidskaarten tegelijk gebruiken, zodat ik de audigy gebruik voor de headset en de onboard voor digitale output?
Wat zou anders een goeie oplossing zijn? Zijn er ook kaarten die tegelijk digitaal en analoog signaal kunnen afgeven? Ik dacht dat een vriend van mij met zn terratec kaart het kan, en die heeft ook nog eens optisch, dus misschien kan ik mn kaart dan beter vervangen.`Misschien heeft iemand hier een kaart die beide kan?
Ik zoek dus eigenlijk een manier om met zo weinig mogelijk veranderingen mn receiver optisch digitaal aan te sluiten, en het liefst zodat het switchen niet zo'n gedoe is. Wie weet hoe?
Ik heb dus het volgende:
-Een Sony receiver, met 2x optisch digitaal in en 1x coaxiaal (helaas al in gebruik, DVD-speler)
-Een stereo headset met 3,5 mm jack plug
-Een soundblaster audigy, met coax digitaal output
-Onboard geluid (op nforce3) met optisch digitaal output
Kun je bijvoorbeeld twee geluidskaarten tegelijk gebruiken, zodat ik de audigy gebruik voor de headset en de onboard voor digitale output?
Wat zou anders een goeie oplossing zijn? Zijn er ook kaarten die tegelijk digitaal en analoog signaal kunnen afgeven? Ik dacht dat een vriend van mij met zn terratec kaart het kan, en die heeft ook nog eens optisch, dus misschien kan ik mn kaart dan beter vervangen.`Misschien heeft iemand hier een kaart die beide kan?
Ik zoek dus eigenlijk een manier om met zo weinig mogelijk veranderingen mn receiver optisch digitaal aan te sluiten, en het liefst zodat het switchen niet zo'n gedoe is. Wie weet hoe?