AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro
Helaas nog niet, maar je bent niet de enige. Heb er zelf ook al maanden last van. Op me laptop heb ik geen problemen maar op me gewone pc wel.
Waar probeer je de bestanden heen te kopieren? Misschien naar een andere locatie op dezelfde share, want dan heb je alleen lees rechten op de share gezet. Dit is te wijzigen bij de eigenschappen van de share.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Het gaat erom dat de bestanden gekopieerd worden vanaf laten we het noemen PC #1 (degene waarop alles correct staat ingesteld, ook dat andere gebruikers bestanden mogen wijzigen etc). PC #2 t/m #5 kunnen de gesharede mappen benaderen en de bestanden zien._Dune_ schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:10:
Waar probeer je de bestanden heen te kopieren? Misschien naar een andere locatie op dezelfde share, want dan heb je alleen lees rechten op de share gezet. Dit is te wijzigen bij de eigenschappen van de share.
Wanneer deze PC's iets willen kopieren naar een lokale map van zichzelf begint de bestandsoverdracht, echter deze wordt afgebroken op het einde van het eerste bestand, met daarop volgend de boodschap die in de bovenste post staat.
@w00d: een aantal vrienden van me hebben het probleem in het verleden ook gehad, maar hebben dit ook nooit opgelost gekregen (uiteindelijk wel, toen ze hun pc vervangen hadden
Vreemd dat zoiets erin kan sluipen terwijl er geen instellingen gewijzigd zijn want een paar maanden terug werkte het nog als een tierelier
AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro
Heb je al geprobeerd alle netwerk kaarten handmatig op 10Mbit, half duplex te zetten? Als dat goed gaat, kun je stapje voor stapje naar boven met snelheid & full duplex. Zou een indicatie van een brakke router/hub of bekabeling kunnen zijn.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Ik heb gister met een drietal pc's dit inderdaad geprobeerd tijdens een LAN die ik had hier thuis (toen de eigenaren aan het slapen waren, watjesWillem2 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:09:
Heb je al geprobeerd alle netwerk kaarten handmatig op 10Mbit, half duplex te zetten? Als dat goed gaat, kun je stapje voor stapje naar boven met snelheid & full duplex. Zou een indicatie van een brakke router/hub of bekabeling kunnen zijn.
Het meest frappante is nog wel wat ik daarna 'ontdekte':
Als iemand een share aanmaakt op zijn pc en mij schrijfrechten geeft, kan ik wél bestanden uploaden naar die map maar als die persoon vanuit zijn pc naar mijn share gaat en een ander bestand wil pakken krijgt ie telkens weer de dezelfde foutmelding te zien.
Het lijkt me dus niet dat het om een rotte kabel gaat, het vreemde is, is dat het bij de rest van de mensen hier wel lukte om in elkaars gedeelde bestanden te komen, en te kopieren. Ik was de enigste waarbij het niemand lukte om iets daadwerkelijk van te kopieren (ze snapten er hier ook al niets meer van
Kan het zijn dat jij een moederbord hebt met Nforce4 chipset? Als dit het geval kijk dan eens of je de onboard firewall hebt geinstalleerd, zo ja, verwijder de bijbehorende software en schakel de firewall uit in het BIOS. Het is een veel voorkomend probleem dat deze door Nvidea ingebakken firewall data corruptie veroorzaakt en onstabiel is.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb geen Nforce4 chipset op m'n moederbord, ik wordt er wel een beetje heel erg moe van, binnenkort maar eens een format doen, en dan kijken of het daarna wel wil werken
Pagina: 1