Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geflitst in duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakertjes, ik ben weer geflitst (denk ik, kwam zoon mooi flitsapparaat boven de weg tegen) in Duitsland met op mijn klokje 160 waar 120 toegestaan is....

Nou is dat niet het probleem, ik denk dat ik 1,5 maand geleden geflitst ben met 200 waar 120 toegestaan is!! Okeej ik leer het ook nooit...

Maar ik heb een punten rijbewijs (in NL nog nooit geflitst, of ook maar iets fout gedaan) waar nog geen punten opstaan.

Ik kan wel vinden wat de boetes zijn, maar niet of ik mijn rijbewijs kwijtraak in de NL. Rijverbod in Duitsland boeit me niet. Maar als ze aan mijn auto of rijbewijs komen draai ik als arme student helemaal door, die ga ik de komende 4 jaar niet weer geregeld krijgen!

Iemand een idee?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
-> VV

Ik denk dat je 2 aardig gepeperde boetes thuis krijgt. Ze kunnen je rijbewijs je echter niet ontnemen

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:08
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:56:
Beste tweakertjes, ik ben weer geflitst (denk ik, kwam zoon mooi flitsapparaat boven de weg tegen) in Duitsland met op mijn klokje 160 waar 120 toegestaan is....

Nou is dat niet het probleem, ik denk dat ik 1,5 maand geleden geflitst ben met 200 waar 120 toegestaan is!! Okeej ik leer het ook nooit...

Maar ik heb een punten rijbewijs (in NL nog nooit geflitst, of ook maar iets fout gedaan) waar nog geen punten opstaan.

Ik kan wel vinden wat de boetes zijn, maar niet of ik mijn rijbewijs kwijtraak in de NL. Rijverbod in Duitsland boeit me niet. Maar als ze aan mijn auto of rijbewijs komen draai ik als arme student helemaal door, die ga ik de komende 4 jaar niet weer geregeld krijgen!

Iemand een idee?
Je heb de overtreding begaan in Duitsland dus die zullen daarover oordelen omdat je daar je overtreding begaan heb. Ik denk dat de Staatsanwalt daar de boete bepaald of dat je nog in een tabel staat.

Duitsers zijn wat betreft snelheden op de Autobahn best coulant geloof ik, maar alleen daar, in de bebouwde kom en bij wegwerkzaamheden gaan de tarieven hard omhoog.
Dan moet je gewoon niet te hard rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door 6killer op 15-08-2006 19:06 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Tja, ik ben afgelopen vakantie 3x geflitst in Frankrijk :P Maar rijbewijs afnemen zullen ze heus niet.. ze weten toch niet wie er reed

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Klopt 6killer is ook stom, maar je bent jong en je wilt wat he! Ik zal me gedragen ;) in het vervolg!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57
Als je je auto en rijbewijs niet kan missen moet je gewoon niet te hard rijden. Een beetje te hard kan wel, maar 40 tot 80 km te hard is gewoon te grof voor woorden. Ik lach ook nog altijd om die gast die bij 'blik op de weg' in huilen uitbarste toen hem verteld werd z'n rijbewijs in te leveren (was al de tigste overtreding).

Om je een beetje gerust te stellen: die stellages boven de weg met apperatuur zijn geen flitskasten voor snelheid, maar die zijn bedoeld om het vrachtverkeer in de gaten te houden ivm met een soort tolbetalingen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een arme student die een auto heeft die 200kmh haalt? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die 200 waar je 120 mocht zal dan ook wel meevallen, een Rover 416 haalt dat helemaal niet.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:24:
Die 200 waar je 120 mocht zal dan ook wel meevallen, een Rover 416 haalt dat helemaal niet.
Vriend die haalt 210...! Kheb zelf n fototje waark op 190 zit met 5800rpm...
Plaatje

Denk dat ie op 6500RPM wel een begrenzing heeft... 6100RPM deed ie op 200, dus ik ga ervan uit dat 210 ook te halen moet zijn...! Jaja afmeting in mijn kilometer teller... daar weet ik niets van hoe dat werkt. Mischien zie ik dat op de foto als ik die krijg ;).

Ging er idd vanuit dat die dingen flitsers waren... wist niet dat het voor vrachtverkeer was! God zij dank zou ik zeggen :D!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 19:34 ]

• 6killer
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:08:
Klopt 6killer is ook stom, maar je bent jong en je wilt wat he! Ik zal me gedragen ;) in het vervolg!
Nou stom is wat overdreven, maar gewoon blijven nadenken over de consequenties dan hoef je je ook geen zorgen te maken. Bovendien als je toch in Duitsland ben gewoon die stukken nemen waar je je nog uit kan leven, dan heb je niks te vrezen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:27:
[...]

Da's knap. Volgens de Autoweek-site is de topsnelheid van een 416 namelijk 181 km/h.

Je weet zeker dat het echte km/h's zijn, en niet op de teller, neem ik aan?

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 15-08-2006 19:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:27:
[...]

Dan hoef je je al helemaal geen zorgen te maken, als je zo'n lompe tellerafwijking hebt wordt de boete alleen maar lager dan je denkt ;)

🖥️ | 🚗

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

De boete's in Duitsland vallen ook erg goed mee. Heb hier nog de bonnetjes liggen. €70 voor 45 te hard (normaal €100)..
En dat was niet eens op de snelweg.

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 15-08-2006 19:35 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:32:
[...]

Dan hoef je je al helemaal geen zorgen te maken, als je zo'n lompe tellerafwijking hebt wordt de boete alleen maar lager dan je denkt ;)
Okeej als de expert het zegt :)

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

idd, heeft de vorige eigenaar (of jij zelf) niet een geheel andere maat wielen gemonteerd. Want 210 voor een auto die ongeveer 180 kan halen is een afwijking die deze auto niet kan hebben gehad toen deze op de originele wielen de fabriek uit rolde.

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Topicstarter
Rejgun schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:38:
idd, heeft de vorige eigenaar (of jij zelf) niet een geheel andere maat wielen gemonteerd. Want 210 voor een auto die ongeveer 180 kan halen is een afwijking die deze auto niet kan hebben gehad toen deze op de originele wielen de fabriek uit rolde.
Originele banden/velgen liggen eronder. ofja lagen er toen onder. nu 17".... Vorige eigenaar was een omatje dus dat lijkt me sterk. Motor is net gereviseerd. Km teller komt bijna precies overeen met die dingen die aangeven hoe hard je rijdt...

Goed goed, het zij zo allemaal, daar ging het topic niet over. Dan zal ik wel 181 rijen als er 200 staat?

Ben trouwens op zoek naar een 1.8VVC rover k-motor uit een 418! Als iemand er eentje over heeft ;) Kan ik met mijn teller 240 halen! :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 19:44 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 19:12
Rejgun schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:38:
andere wielmaat heeft nagenoeg geen invloed op de snelheid...

De meeste snelheidsmeters (kilometerteller is wat anders, en ook niet verplicht) hebben een afwijking van enkele %...

in de autoweek staat er ook meestal bij wat de echte ''geijkte'' snelheid is, als er 100km/u op de teller staat...meestal is dit tussen de 92 en 96 échte kilometers..

ik kan me voorstellen dat ie met 200 op de teller dan dus nóg meer afwijkt...

Verwijderd

ik dacht dat je je rijbewijs niet kon kwijtraken als je geflitst bent omdat ze niet kunnen bewijzen dat jij rijdt. Maar in duitsland flitsen ze van voren en nemen ze ook een mooie pasfoto van je :D .

of dit klopt weet ik niet 100%

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:47:
ik dacht dat je je rijbewijs niet kon kwijtraken als je geflitst bent omdat ze niet kunnen bewijzen dat jij rijdt. Maar in duitsland flitsen ze van voren en nemen ze ook een mooie pasfoto van je :D .

Klopt. Daar flitsen ze van voren.

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:06:
ze weten toch niet wie er reed
Don't count on it. Kennis van mij werd ook geflitst in Duitsland, blijkbaar flitsen ze daar frontaal op de wagen. Kreeg de foto met de boete meegestuurd, en je kon 'em toch mooi herkennen achter het stuur op die foto.

edit: te laat :D

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

Don't count on it. Kennis van mij werd ook geflitst in Duitsland, blijkbaar flitsen ze daar frontaal op de wagen. Kreeg de foto met de boete meegestuurd, en je kon 'em toch mooi herkennen achter het stuur op die foto.
In sommige landen maakt die uitvlucht ook niet uit. Hier in België mag je bijvoorbeeld gaan bewijzen dat jij niet reed.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:47:

Klopt ja :) Het bewijs daarvan heb ik hier nog liggen omdat je die foto opgestuurt krijgt :Y)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 13:20

JT

VETAK y0

wildhagen schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:31:
[...]

Da's knap. Volgens de Autoweek-site is de topsnelheid van een 416 namelijk 181 km/h.

offtopic:
Autoweek zegt wel meer en Autoweek heeft wel vaker wat mis ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JT schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:05:
[...]

offtopic:
Autoweek zegt wel meer en Autoweek heeft wel vaker wat mis ;)
Wat is dan wel de echte maximumsnelheid van dat model dan?

Virussen? Scan ze hier!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

http://www.autotechnics.b...&id=594&Itemid=48&lang=nl

Hier zeggen ze 190 en na chippen 202, ga er vanuit dat die van de TS niet gechipped is dus 190 echte km's moet te doen zijn. Dat zal om en nabij de 200 op de teller zijn schat ik zo. Mijn auto heeft op autoweek een top van 170 zeggen ze, hij loopt 195 echte kilometers (gps kilometers bij constante snelheid) met ongeveer 205 op de teller.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Sick Nick schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:16:

Hier zeggen ze 190 en na chippen 202, ga er vanuit dat die van de TS niet gechipped is dus 190 echte km's moet te doen zijn. Dat zal om en nabij de 200 op de teller zijn schat ik zo. Mijn auto heeft op autoweek een top van 170 zeggen ze, hij loopt 195 echte kilometers (gps kilometers bij constante snelheid) met ongeveer 205 op de teller.
En jouw auto is nog volledig standaard wou je zeggen.

Maargoed volgens mij gaan we offtopic, deze staat niet in VV ;)

En btw op autoweek staat ook 190, weet niet waar 181 vandaan komt.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 15-08-2006 20:20 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ook weleens geflitst in Duitsland maar nooit wat van gehoord. Het is dus niet zeker dat je een bon krijgt, zeker als het zo'n kastje is langs of boven de weg.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:42
Je kan wel een boete krijgen maar die hoef je niet te batalen. het duitse rechtsysteem is (nog) niet in Nederland van toepassing (dit willen de EU echter gaan veranderen).
Het enige wat er kan gebeuren als je niet betaald is, dat als je weer in Duitsland bent, en je word aangehouden je de openstaande boetes moet betalen en/of je rijbewijs word ingenomen. Dus of betalen als je weer snel naar Duitsland wilt, of de komende 5 jaar niet meer naar de Oosterburen :)

• holoX
  • Laatst online: 21-11 16:18
Boven de weg zeg je? In Duitsland moet je als vrachtwagen zijnde tol betalen, waarschijnlijk ben je zo'n "tol flitser" tegengekomen want ze lijken er op snelheidsflitsers ;)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

DrNizeGuy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:27:
Je kan wel een boete krijgen maar die hoef je niet te batalen. het duitse rechtsysteem is (nog) niet in Nederland van toepassing (dit willen de EU echter gaan veranderen).
Het enige wat er kan gebeuren als je niet betaald is, dat als je weer in Duitsland bent, en je word aangehouden je de openstaande boetes moet betalen en/of je rijbewijs word ingenomen. Dus of betalen als je weer snel naar Duitsland wilt, of de komende 5 jaar niet meer naar de Oosterburen :)
Ja is dat zo? Vallen we binnenkort onder Duitse jurisdictie? Is het ze toch nog gelukt :+

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

*clickety*
Er wordt aan gewerkt, maar tot nu toe heb je volgens mij niet zo heel veel te vrezen van buitenlandse verkeersboetes (mits je van plan bent dat land een tijdje niet meer te bezoeken ;))

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:16:

Dan heb ik meteen gevonden wat te doen met het geld dat ik mischien niet hoef te besteden omdat ik waarschijnlijk niet geflitst ben :D. Klinkt erg goed dat chiptunen... heb al een goeie luchtfliter en binnekort een remus uitlaat...

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En dat zorgt ervoor dat je langer met je rijbewijs doet :Y

Stop dat geld weg onder je matras en spaar voor een echte auto, dit klinkt allemaal veel te rice. Een Rover 416 chippen, OMG 8)7

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Leuk als ze daar van voren flitsen.
Ffies lekker met de motor daaro scheuren..
ze kunnen dr toch nooit op terug zien wie ik ben:P
in ieder geval het kenteken niet:D

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Van voren flitsen is overigens geheel niet vreemd in Europa hoor. Aangezien auto's nu eenmaal het meest geflitst worden en er al wat langer puntenrijbewijzen in landen als Duitsland bestaan, gebeurt het al jaren daar. Ook in Zwitserland wordt altijd van voren geflitst, om zo inderdaad te zien wie achter het stuur zit.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

In Nederland zijn trouwes maar 1 op de 6 flitspalen in werking. De andere 5 staan uit.
Weet niet welk percentage flitspalen in Duitsland actief is.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

En in Nederland wordt er ook al enkele jaren van voren geflitst

• TrailBlazer
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik ken slechts 1 flitspaal in Nederland die van voren flitst en die staat in Amstelveen. Verder ben ik nog nooit geflitst in Nederland. Alleen een keer in Duitsland en die heb ik netjes betaald.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BoAC schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:02:
[...]

Klopt ja :) Het bewijs daarvan heb ik hier nog liggen omdat je die foto opgestuurt krijgt :Y)
Klopt het dat je bijrijder geblurred is?
Ik vraag me af of ze dat automagisch doen of met de hand..

Als het automagisch gedaan word, dan word het voor mij leuk als ik alleen inde auto zit.. dan hebben ze een foto van een lege bijrijdersstoel ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je te hard rijd moet je niet gaan lopen miepen dat ze je rijbewijs innemen. Want je laat dus wel merken dat je niet in staat bent jezelf aan de regels te houden.

Scheur je ook met 40 door woonwijken of valt dat mee? Kennis van mij was er ook zo een en die heeft het duur moeten bekopen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

St@m schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:06:
Tja, ik ben afgelopen vakantie 3x geflitst in Frankrijk :P Maar rijbewijs afnemen zullen ze heus niet.. ze weten toch niet wie er reed
En daarom flitssen ze in Duitsland van de voorkant, je krijgt er altijd een foto's bij waar je goed op kan zien wie er reed.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 12:57
Vanaf 1 januari dit jaar worden de boetes uitgewisseld. Je krijgt vanaf nu dus gewoon een boete van onze vrienden in leeuwarden. Ik neem aan dat het je dus puntjes kost!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tatata schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:03:
Vanaf 1 januari dit jaar worden de boetes uitgewisseld. Je krijgt vanaf nu dus gewoon een boete van onze vrienden in leeuwarden. Ik neem aan dat het je dus puntjes kost!
Tussen welke landen geld dat allemaal?

En speciefieker, doet de UK daar aan mee? O-)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:56:

Iemand een idee?
Ja ik heb nog wel een idee..... gewoon niet te hard rijden... If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Elect a clown, expect a circus.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

In Frankrijk is er een tijdje terug (aantal maanden geleden) nog een hele rel geweest, omdat de Franse politie de flitsfoto's van buitenlanders direct de prullenbak in flikkerde. En ik ben in januari een keer of 4 geflitst in Frankrijk. Nooit meer wat van gehoord.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ToolkiT schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:14:
[...]
En speciefieker, doet de UK daar aan mee? O-)
Als het een europese maatregel is, dan kun je er donder op zeggen dat de UK niet meedoet :)

• 6killer
Bierkameel schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:47:
[...]

En daarom flitssen ze in Duitsland van de voorkant, je krijgt er altijd een foto's bij waar je goed op kan zien wie er reed.
Op tijd wegduiken achter het dashboard ;) Wel je stuur recht houden uiteraard, afgezien van het gevaar lijkt t me wel humor.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

boppert schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:48:
[...]

Als het een europese maatregel is, dan kun je er donder op zeggen dat de UK niet meedoet :)
Dat hoop ik ook ;) heeft die eigenwijsheid van die britten toch nog een voordeeltje ;)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

6killer schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:12:
[...]

Op tijd wegduiken achter het dashboard ;) Wel je stuur recht houden uiteraard, afgezien van het gevaar lijkt t me wel humor.
Als je al niet op tijd kan remmen kan je al helemaal niet op tijd weg duiken denk ik :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

thejoker80 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:16:
[...]

Als je al niet op tijd kan remmen kan je al helemaal niet op tijd weg duiken denk ik :)
Gewoon continu onderuit zitten en met periscoop rijden ;) :+

Reden ze in frankrijk niet met van die spitting image maskers van franse politici op als tegenactie tegen flitsen van voren?

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 16-08-2006 14:27 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:39:
[...]

Originele banden/velgen liggen eronder. ofja lagen er toen onder. nu 17".... Vorige eigenaar was een omatje dus dat lijkt me sterk. Motor is net gereviseerd. Km teller komt bijna precies overeen met die dingen die aangeven hoe hard je rijdt...
Km teller naast de weg (u rijdt te hard :( ) zegt helemaal NIETS. Die dingen worden net zo afgesteld als de gemeente wil: exact goed, te hoog, te laag. Ik heb meegemaakt dat bij de ene ik 55 reed, en bij de andere 50. En bij de derde 48. Alle 3 terwijl ik voor de GPS 50 reed.

Grotere banden kunnen helpen, maar zo heel veel zal het waarschijnlijk niet uitmaken. In ieder geval, binnenkort heb je een dikke envelop op je deurmat, van de buren ten oosten van ons :)

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 02:03:
En dat zorgt ervoor dat je langer met je rijbewijs doet :Y

Stop dat geld weg onder je matras en spaar voor een echte auto, dit klinkt allemaal veel te rice. Een Rover 416 chippen, OMG 8)7
En jij vraagt je af waarom er van jou auto maar 60 verkocht zijn hier _/-\o_

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:20:
uhmm mijn antieke volvo 460 2ltr uit 1993 haalde ook de 200, wagen twv 1800 euro.

Dus wat een loze uitspraak.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:20:
jahoor :? hier nog 1 :)

* Luuk is ook maar een 'arme' student

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk op 16-08-2006 19:43 ]

• AngelDust
  • Laatst online: 23:25

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

tatata schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:03:
*schop*

mijn pa kwam vandaag een boete tegen uit Duitsland (die was tussen het oud papier beland O-) ) met een snelheid van 97km/h waar ik 60km/h mocht... (ik reed, is ook wel te zien :+ ) maar nu vraag ik me af in hoeverre de TS deze zaak afgehandeld heeft.. mijn boete kwam namelijk ook uit Duitsland en dus niet uit Leeuwarden van het CJIB ... :+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:31
Dit past beter in Vervoer dan in SG. SG->VV

Verwijderd

staat toch 1 januari, dus vanaf 1 januari 2007

• AngelDust

AngelDust

vanaf 1 januari dit jaar
dus ik vraag me af in hoeverre de TS betaald heeft, of niet :p

Bier fan Fryske grûn!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:31:
[...]

Whehe, mijn oude Rover 214 deed ook 199 op de teller :D

Heeft ook een computer!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn Honda Civic 1.4i heb ik ook 200 mee gereden in Duitsland, zowel op de teller als via de TomTom kilometerteller precies 200, dacht ook dat de max van een Civic 1.4 lager lag, maar een beetje wind mee wil wel eens helpen :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1.4i wordt maar 170 aangegeven dacht ik, wij hebben in belgie ook de 200 aangetikt (tomtom) met de 1.4i (silverstone danwel).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn mazda 2 1.4 heeft 185 km op de teller gehaald (is wel begrensd op 165 km maar ik ben toch naar de 185 km op de teller gekomen (vraag niet hoe)), maar bergje af en wind mee heeft denk ik toch geholpen. Dat was voor mijn Route 66 ongeveer 166 km.

Ik ben ook volgens mij een keer geflitst in Duitsland (bergje af en voordat ik het wist zat ik op de 75 km(waar ik 50 km mocht)) en voor me zag ik zo'n leuke flitser. Ik heb nogwel gezwaaid (waarschijnlijk heeft dat geholpen). Ik heb nooit enige (leuke) correspondentie uit Duitsland gehad.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• AngelDust

AngelDust

Leuk.. dat praten over auto's, maar nu weet ik nog niks :* :P

Bier fan Fryske grûn!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 12:20
Om maar even iets te posten dat bij het originele onderwerp aansluit:
Ook te hard gereden in .de:
Afbeeldingslocatie: http://www.connects2.nl/boete.jpg
De boete bedroeg uiteindelijk EURO 75 + 3 strafpunten, dus dat valt nogal goed mee hé!
Overigens binnen twee weken tijd 4x geflitst op deze plek, 109, 119, 129 én deze van 136
De eerste twee kosten iets van 30 EURO geloof ik en de andere twee gingen naar de rechter, die van 129 heb ik nog niet teruggekregen....

...

• TrailBlazer
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat hebben die punten voor nut. Dat is toch iets Duits. In Nederland heb je wel een puntenrijbewijs maar bij 3 is dat weg.

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
AngelDust schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 07:43:
Leuk.. dat praten over auto's, maar nu weet ik nog niks :* :P
Nou lijkt me dat het vissen naar of je de boete nou überhaupt wel of niet zou moeten betalen niet iets is wat wij voor jou zouden moeten bepalen. Wees een vent en beslis gewoon zelf of je het risico wil nemen of niet.
TrailBlazer schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:10:
wat hebben die punten voor nut. Dat is toch iets Duits. In Nederland heb je wel een puntenrijbewijs maar bij 3 is dat weg.
Ja, dat is inderdaad iets Duits. Heb je te veel punten dan zul je op een gegeven moment voorbij mogen komen bij het dichtsbijzijnde Duitse politiebureau waar je dan een mooie aantekening in je rijbewijs krijgt dat je over een bepaalde periode niet meer in Duitsland mag rijden, of helemaal niet meer totdat je een test hebt gemaakt om je mentale en fysieke conditie aan te tonen. Vanaf de 18 punten is je rijbewijs dus gewoon pleiten. Hetzelfde is hier trouwens ook het geval als een buitenlander hier zou rijden. Is de bestuurder meer dan 50 Km/u boven de toegestane snelheid, dan zal alsnog het rijbewijs ingevorderd worden, ondanks dat het geen Nederlands rijbewijs is. Zou ook een mooi zooitje worden anders. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je rijbewijs kan (nog) niet ingenomen worden in het buitenland, daar hebben ze de bevoegdheid niet voor, ze kunnen je wel een rijverbod opleggen natuurlijk

Beste film ooit

• reuzekind
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Daar heb ik laatst iets raars van op de tv gezien. Dat ging over een Duitser die hier in Nederland ik meen 55km/u te hard had gereden. Nou mooi rijbewijs innemen zou je dan denken, maar hij ging het standaard zielige verhaal ophangen dat hij z'n rijbewijs hard nodig had etc. En toen stelde de politieagent in kwestie voor om met de officier van justitie te bellen, omdat het ook mogelijk was om het direct te betalen sanctiebedrag te verhogen zodat het rijbewijs niet ingenomen hoefde te worden. 8)7 En zo geschiedde, hij moest iets van €500,- betalen en kon zijn weg weer vervolgen.
Ik had hier nog nooit van gehoord, en vind het ook wel een kwalijke zaak dat je met genoeg pecunia onder zo'n straf uit kan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door reuzekind op 28-11-2006 10:57 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
soepkip schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:54:
Je rijbewijs kan (nog) niet ingenomen worden in het buitenland, daar hebben ze de bevoegdheid niet voor, ze kunnen je wel een rijverbod opleggen natuurlijk
Volgens mij is dat geen enkel probleem., zie ook http://www.eerstekamer.nl...7kof/vf0zil1lg10b/f=x.pdf (is al wat ouder):
Voor zover het gaat om buiten Nederland ingenomen Nederlandse
rijbewijzen
, ligt dat in zoverre anders dat, zo lang het feit van het
ingenomen zijn van het rijbewijs in het buitenland in Nederland nog niet
bekend is, de mogelijkheid bestaat dat aan de betrokken rijbewijshouder
een vervangend Nederlands rijbewijs wordt afgegeven. Zodra echter het
feit van het ingenomen zijn van het rijbewijs in het buitenenland ter
kennis van de Nederlandse autoriteiten komt – in de praktijk gebeurt dit
veelal doordat de autoriteiten van het betrokken land het daar ingenomen
rijbewijs terugzenden naar de Nederlandse autoriteiten – kunnen tegen de
betrokken rijbewijshouder maatregelen worden getroffen.
Zie verder ook: http://ec.europa.eu/trans...ivinglicence/index_nl.htm :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

reuzekind schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:56:
Daar heb ik laatst iets raars van op de tv gezien. Dat ging over een Duitser die hier in Nederland ik meen 55km/u te hard had gereden. Nou mooi rijbewijs innemen zou je dan denken, maar hij ging het standaard zielige verhaal ophangen dat hij z'n rijbewijs hard nodig had etc. En toen stelde de politieagent in kwestie voor om met de officier van justitie te bellen, omdat het ook mogelijk was om het direct te betalen sanctiebedrag te verhogen zodat het rijbewijs niet ingenomen hoefde te worden. 8)7 En zo geschiedde, hij moest iets van €500,- betalen en kon zijn weg weer vervolgen.
Ik had hier nog nooit van gehoord, en vind het ook wel een kwalijke zaak dat je met genoeg pecunia onder zo'n straf uit kan komen.
Mwa, is op zich ook niet ze heel vreemd hoor. Ook voor Hollanders geldt dat, als het rijbewijs wordt ingenomen, de OvJ bepaalt of je hem terugkrijgt en wat voor boete je krijgt. Nu hebben ze dat direct geregeld, in plaats van dat het opgestuurd moet worden en je twee weken moet wachten voor je hoort wat er besloten is. Het principe is echter hetzelfde: je rijbewijs wordt ingenomen totdat de OvJ de zaak heeft bekeken. Hij bekijkt of er een 'schikkingsvoorstel' komt, of dat de zaak voor de rechter komt of zoiets.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• reuzekind
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Oke zo had ik het niet bekeken. Ik dacht dat het innemen van een rijbewijs an sich al een soort van straf was. Om je goed te laten voelen dat je over de schreef gegaan bent.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

reuzekind schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:57:
Oke zo had ik het niet bekeken. Ik dacht dat het innemen van een rijbewijs an sich al een soort van straf was. Om je goed te laten voelen dat je over de schreef gegaan bent.
Als jij een Duitser meldt dat ie voetganger gaat worden dan is dat wel straf hoor... het openbaar vervoer is hier minstens even prut als in Nederland en de afstanden zijn ietsiepietsie groter.
Komt nog bij dat een flink deel gewoon écht niet snapt dat zo'n "eind alle verboden" of "einde 70/80/90/100 km/uur" bord niet betekent "oordopjes in brengen, hier komt het gaspedaal", dus ze zitten vaak ook een beetje suf te kijken als je dan zegt dat je maar 120 mocht ondanks dat bord.

• onne
  • Laatst online: 07:54
Hi!

Leek me niet nodig een nieuw topic te openen hiervoor.

Vraag: ben nogal lullig geflitst in duitsland een paar weken terug. 40km/h in een 30km zone :O
Anyway, nu kreeg ik de boete: E25. Wou hem maar gewoon betalen aangezien ik in de auto van m'n vriendin reed en geen (toekomstig) gezeik mee wil krijgen. Maar probleem is, ik snap niks van de acceptgiro/bon. Wil het overboeken via internetbankieren maar hoe? Als acceptgiro of internationale overboeking?

Iemand ervaring mee?

Zie hier een scan van de bon.
Bvd :)

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

onne schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:36:
Hi!

Vraag: ben nogal lullig geflitst in duitsland een paar weken terug. 40km/h in een 30km zone :O
Anyway, nu kreeg ik de boete: E25. Wou hem maar gewoon betalen aangezien ik in de auto van m'n vriendin reed en geen (toekomstig) gezeik mee wil krijgen. Maar probleem is, ik snap niks van de acceptgiro/bon. Wil het overboeken via internetbankieren maar hoe? Als acceptgiro of internationale overboeking?

Iemand ervaring mee?

Ik zou er mee naar je lokale bank gaan. Die kunnen je vast helpen met het goed invullen
cq goed overboeken voor je.

• sinned
  • Laatst online: 28-11-2021
onne schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:36:
Hi!

Iemand ervaring mee?

Gewoon als Internationale Overboeking. Het formulier dient als "accept-giro" binnen Duitsland.

Voor de Iban en Bic, zie http://www.ibanrechner.de/iban_und_bic.0.html

• onne
  • Laatst online: 07:54
sinned schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:30:
[...]

Gewoon als Internationale Overboeking. Het formulier dient als "accept-giro" binnen Duitsland.

Voor de Iban en Bic, zie http://www.ibanrechner.de/iban_und_bic.0.html
Aah super! Kon het IBAN nummer nergens vinden, maar dat is blijkbaar gewoon een berekening :)

Solved
Pagina: 1