[Xp]installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een paar weken geleden na een versie installatie van Xp +SP2 kreeg ik een melding dat er een aantal .DLL bestanden niet gevonden kon worden. Ik vond dit vreemd omdat de installtie nog geen 5 dagen oud was. Deze week een nieuwe poging gedaan om windows opnieuw te installeren maar na het formatteren krijg ik de melding dat er geen windowsmap aangemaakt kan worden.(Dit is nog in het gedeelte voordat je daadwerkelijk aan de installtie begint.

Ik verwacht dat het probleem zich in de HDD bevind(kapot dus) maar voordat ik een nieuwe ga halen wil ik eerst zeker zijn of het niets anders kan zijn.

Dus wie kan bevestigen dat het aan de HDD ligt of wie heeft een misschien een oplossing?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem kan ook bij het geheugen liggen, dat is redelijk makkelijk te testen door middel van memtest, laat die eerst eens een paar uurtjes draaien.
Mocht dat het probleem niet oplossen dan zou ik idd aan de hdd gaan denken (en ook daar zijn zat tooltjes voor te vinden om dat te testen).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht is het handig om dan eens te vermelden wat voor hardeschijf het is en wat er verder nog aan hardware in je PC zit.

Bovendien hebben de meeste HDD fabrikanten wel testtooltjes beschikbaar op hun website. Nog afgezien van de checkdisk tool op de windows cd. Die je via de recovery console ook kan gebruiken zonder dat windows werkend geinstalleerd is.

Een beetje meer eigen inzet kan geen kwaad, en daarnaast twijfel ik ook of Windows Clients wel de juiste plek is, aangezien het, zoals je zelf al aangeeft, waarschijnlijk aan de HDD ligt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het gaat om een laptop van Acer(model 1356)
ik heb het in het windows gedeelte gezet omdat ik de melding kreeg bij de installatie van XP.

Overigens hoe kan ik geheugen of HDD testen? ik kan namenlijk niet in windows komen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alarma2nd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:57:
ik heb het in het windows gedeelte gezet omdat ik de melding kreeg bij de installatie van XP.

Overigens hoe kan ik geheugen of HDD testen? ik kan namenlijk niet in windows komen.
geheugen: www.memtest86.com
hd: site fabrikant en daar diagnostisch progsel downloaden.

beide werken vanaf een bootable floppy, dus geen windhoos nodig

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

alarma2nd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:57:

voor het geheugen heb je memtest86 (dat is gewoon linux, dus heb je geen windows installatie voor nodig). En voor je hdd moet je even de site van de fabrikant van dat ding raadplegen, iedere fabrikant heeft wel een tootlje voor de hdds beschikbaar.
Pagina: 1