Toon posts:

Fruity loop draait niet goed met plugins

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in fruity loops een aantal zware plugins aanzet gaat alles kraken aangezien de CPU dan op 100 gaat. |:( Ik ben zeer benieuwd waar dit precies door komt.
Ik heb er veel voor over om van dit probleem af te komen.

Heeft iemand enig idee waar het door komt?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
omdat je cpu dit niet aan kan ? ook al heb je de nieuwste cpu, te veel plug ins en effecten enz kan voor problemen zorgen

[ Voor 61% gewijzigd door Moning2 op 15-08-2006 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, FLstudio geeft aan dat de cpu 100 is, maar vrienden van me hebben dit probleem niet terwijl hun ongeveer hetzelfde systeem hebben

Verwijderd

Wij kunnen niet toveren. Als je een antwoord wil moet je minstens zeggen wat voor systeem je hebt, welke plugins je juist wil draaien. en hoeveel sporen je tegelijk laat spelen. Kijk alleszins al eens een keer in taakbeheer om te zien of het effectief FL is die de cpu tijd benut of eventueel een andere taak die staat te draaien.

Verwijderd

Heb je wel de juiste geluidskaartdrivers geselecteerd? FL studio is net als andere audioprogramma's erg afhankelijk van je geluidskaart. Een goeie geluidskaart met ASIO drivers is hierbij zeer handig. Met onboard audio kan het ook, maar heb hier in het verleden erg veel problemen mee gehad.
Geef anders eerst een summiere samenvatting van je systeem.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01

Wom

Dit komt omdat je geluidskaart het renderen van het geluid niet meer aankan. Als je naar Options -> Audio Settings gaat kun je bij DirectSound options je buffer vergroten. Dit zal je probleem enigzins verhelpen. Daarnaast moet je ook opzoek naar Asio drivers voor je geluidskaart als je deze nog niet geinstalleerd hebt, ook dat zal veel schelen.

// Nog 1 tip, ga bji je FX panel rechtsboven naar het icoontje wat een schuifregelaar voorsteld, klik erop en kies voor de optie 'Smart Disable for all'. Dan zal hij zware effecten niet berekenen als deze niet nodig of niet hoorbaar zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Wom op 15-08-2006 19:01 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:08

SkyStreaker

Move on up!

Je moet even kijken naar de (audio)-instellingen van het programma. Zet bijvoorbeeld hardware buffers uit van de geluidskaart (loste dat soort gedonder op voor mij) of anderzijds meer beetje met de optimalisaties knoeien van FL. Meer geheugen, etc. Gebruik ook zo min mogelijk disk-intensieve programmatuur tijdens FL.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Niet?

FLstudio geeft aan hoeveel het trekt van je cpu in het programma zelf, dit wordt 100 zodra ik een nummer maak met meerdere Absynth plugins of tamelijk veel multiband compressors gebruik.
De buffer length staat al voluit (371ms).

Mijn systeem:
AMD Athlon XP, 1400 MHz
512 mb ram
GeForce 4 MX 440
VIA AC'97 Audio controller PCI (on board)

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:05:
Niet?

FLstudio geeft aan hoeveel het trekt van je cpu in het programma zelf, dit wordt 100 zodra ik een nummer maak met meerdere Absynth plugins of tamelijk veel multiband compressors gebruik.
De buffer length staat al voluit (371ms).

Mijn systeem:
AMD Athlon XP, 1400 MHz
512 mb ram
GeForce 4 MX 440
VIA AC'97 Audio controller PCI (on board)
Daar heb je de boosdoener. Die ken het gewoon niet aan. Absynth is redelijk zwaar en als je dan nog met compressors aan de slag gaat trek je hem helemaal onderuit.

Aangezien deze ook geen Asio ondersteuning heeft kun je nog proberen om de volgende driver te gebruiken binnen FL: http://www.asio4all.com/

Dit is een universele asio driver die in sommige gevallen de performance zal verbeteren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke tnx, ik zal deze proberen te gebruiken binnen FL maar ik vrees dat het niet gaat werken aangezien ik hem wel eens heb gebruikt buiten FL.

De hardware buffers heb ik al uit staan,
M'n buffer staat al op zn grootst en ik heb ook de goeie drivers geselecteerd.

Wat kan ik het beste verbeteren aan mn systeem om zoveel mogelijk tegelijk te kunnen draaien?

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:11:
Oke tnx, ik zal deze proberen te gebruiken binnen FL maar ik vrees dat het niet gaat werken aangezien ik hem wel eens heb gebruikt buiten FL.

De hardware buffers heb ik al uit staan,
M'n buffer staat al op zn grootst en ik heb ook de goeie drivers geselecteerd.

Wat kan ik het beste verbeteren aan mn systeem om zoveel mogelijk tegelijk te kunnen draaien?
Als eerste zou ik gaan kijken voor een betere geluidskaart. Ligt natuurlijk aan je budget maar de simpelste M-Audio of E-Mu kaart zou al een zware verbetering zijn. Als tweede zou ik ook kijken voor meer geheugen aangezien 512 MB tegenwoordig aan de magere kant is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar eens zoeken naar een goeie soundcard, die vrienden van me hebben 256 MB en daar draait t beter dan bij mij. :P
Pagina: 1