Toon posts:

opstartprobleem nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
afgelopen week heb ik het volgende systeem aangeschaft:

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB AM2 Box
Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W
Asus M2N-E nForce 570 Ultra, SATA2 RAID
Asus Videokaart PCI-e GeForce 7600GT 256MB DDR3 DVI/HDTV
Creative Geluidskaart Audigy SE 7.1 Retail
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Maxtor 320GB SATA300 16MB FDB, 6V320F0

nu geeft hij bij het opstarten het volgende probleem: het beeldscherm springt aan, maar gaat daarna meteen weer uit (dwz, hij gaat weer terug in standby modus). hetzelfde geld voor de dvd speler, het lampje gaat aan, je kan hem open doen, maar na 3 a 4 seconden lijkt het wel alsof hij de 'verbinding verliest' want het lampje gaat uit, en ik kan de tray niet meer met het knopje dichten. ik kan de pc nog wel uit krijgen door de uitknop lang ingedrukt te houden.

ik heb al de volgende bronnen geraadpleegd: google, handleiding mobo, asus.com, en GoT natuurlijk. dingen die ik gedaan heb om probleem op te lossen: ander beeldscherm aansluiten, 1 geheugenkaartje erin ipv 2, bios handmatig resetten met jumpertje en een keer opnieuw alles aangesluiten, maar het probleem blijft.

een probleem waar ik veel over las was dat het geheugen niet compatible was met het systeem omdat hij op een te hoog voltage draaide. volgens de site vd winkel draait mijn geheugen op 1.8 V, wat genoeg zou moeten zijn. zij adviseerden mij om een aanvraag voor retour te sturen, maar ik wilde eerst nog even kijken of er hier mensen zijn die mij kunnen helpen.

bij voorbaat dank :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou alles los kunnen halen en kaal opstarten. Dan steeds beetje bij beetje meer hardware erin drukken en kijken waar het aan zou kunnen liggen.

Wauw, een sig!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mocht de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter jou geen stap verder brengen, dan is het wellicht inderdaad wijs om de zooi door de PC-boer te laten uittesten :)

Verwijderd

klinkt als een probleempje in de stroomvoorziening/voeding... maar we kunnen niets met de door jou gegeven informatie, behalve wilde gokken doen...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Als je de kans hebt om een andere voeding uit te proberen zou ik dat nog even doen, zoniet: gewoon terugbrengen naar de winkel als ze een eventuele retour al accepteren :)