Geluidskanalen kopieëren

Pagina: 1
Acties:

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik heb sinds afgelopen weekend een Terratec DMX 6Fire 24/96 met audiodrive op de kop kunnen tikken. En deze wil ik natuurlijk goed gebruiken.

Ik heb deze kaart in een Compaq Deskpro p3 500Mhz gestopt. En zou deze machine willen gebruiken als pure geluidsmachine.

Deze computer heeft ook nog een onboard ESS geluidschip, met in/outputs.

Ik zal hieronder even neerzetten wat ik voor inputs heb, en welke outputs ik wil.

Inputs:
  • Audio vanuit xbox, 3.5mm jack
  • s/pdif vanuit mijn workstation (moet nog worden aangesloten)
  • TV, 3.5mm jack
Outputs:
  • Naar 2.1 geluidssetje
  • Naar zelfbouw versterker (stereo)
  • Naar Musketeer 3 in mijn workstation (VU meter)
Wat dus noodzakelijk is, is dat ik makkelijk een bron kan wisselen, en dat de software het geluid kan kopieeren over meerdere kanalen (std. software van terratec kan dit niet). En het mooiste zou zijn dat ik beide geluidskaarten kon gebruiken (meer in/outputs)

Zelf wou ik software schrijven om dit via een afstandsbediening op de COM-poort te kunnen regelen (vooral bron selecteren)

Welke software zou ik hier voor kunnen gebruiken? Ik heb het nog niet kunnen vinden op google/got.
Windows of Linux maakt mij niet uit, alleen waren er geen linux drivers van terratec zelf.

Verder zou ik later graag de boel willen uitbreiden. Daar de audiodrive genoeg in/outputs heeft (midi-in/out, s/pdif in/out, optical in/out, etc.)

Alvast bedankt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 21:21
Dus als ik het goed begrijp wil je een soort van Audio-Receiver maken met meerdere ingangen en uitgangen :?

edit:
na wat overleg ;) kijk eens naar linux

[ Voor 21% gewijzigd door RoBBS op 15-08-2006 23:54 ]

I said I'd be back...

• ThunderNet
ik ben op het moment linux aan het installeren. kijken in hoeverre het me daar gaat lukken.
zal het lukken met ALSA? of is er onder linux software voor beschikbaar die het kan

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ThunderNet
Goed, onder Debian is het me met ALSA nu gelukt, om de input van mijn XBOX, te delen naar de 3 outputs op de terratec geluidskaart. Dit werkt dus super :)
Nu moet ik alleen het nog voor elkaar zien te krijgen dat ik de 2e geluidskaart aan de praat krijg.
En ik de alsamixer kan bedienen met een afstandsbediening :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op verzoek topicstarter: CSA > NOS

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

de alsamixer bedienen is vrij simpel, je kunt met lirc wel een shellscriptje laten draaien (lijkt me?). Dan moet je gewoon een commando ala "amixer set 5+" daarin zetten, dat zet je geluid 5 harder.

ben wel benieuwd hoe je dit al voor elkaar hebt gekregen trouwens? met .amixrc ofzo?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 11:22

Bob

Is het 'jack' geluidssysteem hiervoor niet erg geschikt? Ik werk er zelf nog niet lang mee dus veel kan ik je er niet over vertellen, behalve dat zaken die jij wil doen erg gemakkelijk zijn met jack, en een van de belangrijkste functies van jack. Hieronder een screenshot van het controlepaneel waarmee je beslist hoe je geluidsstromen lopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.multitrack.us/images/jack-control-small.png

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
^^with him,
kijk maar op http://jackaudio.org/:
Have you ever wanted to take the audio output of one piece of software and send it to another? How about taking the output of that same program and send it to two others, then record the result in the first program? If so, JACK may be what you've been looking for.

JACK is a low-latency audio server, written for POSIX conformant operating systems such as GNU/Linux and Apple's OS X. It can connect a number of different applications to an audio device, as well as allowing them to share audio between themselves. Its clients can run in their own processes (ie. as normal applications), or can they can run within the JACK server (ie. as a "plugin").
Want dit is wat je zoekt ;)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jack+Lirc is idd gewoon de oplossing.

alleen je moet bij die p3 niet zeuren om latencies gok ik zo.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• ThunderNet
Ah super :) Ik zal eens kijken of hier ook commandline versie van is :)
Bedankt voor de link!

Pagina: 1