16x DVD+/-RW op 40 pins IDE

Pagina: 1
Acties:

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04-2025

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Topicstarter
Deze vraag is al vaker gesteld, maar niet mbt. deze specifieke situatie:

Kan ik mijn NEC 4571 DVD-brander aan een 40-pins IDE kabel hangen (als enige apparaat) en dan probleemloos op 16x branden vanaf mijn RAID 0 2x Seagate HDDs 320GB 7200.10 ???

40-pins IDE kabel draait op ATA33 (33 MB/s) terwijl 16x dvd branden met ca. 22 MB/s gebeurt. Je zou zeggen dat het geen probleem zou moeten vormen, aangezien DVD-brander via een aparte IDE chipset loopt dan de HDDs (SATA/RAID chipset) en er verder geen andere IDE-apparaten aanwezig zijn.

Ik heb namelijk mijn 80 pins IDE kabel verneukt tijdens installeren van Asus P5W DH Deluxe mobo waarbij dat grijs gemarkeerd draadje van de 80 pins IDE kabel is doorgeknipt. Ik denk niet dat ik die kabel alsnog probleemloos kan gebruiken. Of moet ik gewoon een nieuwe 80 pins gaan kopen?

Op mijn vermeende 40 pins IDE kabel staat overigens precies dezelfde tekst geschreven als op de 80 pins asus IDE-kabel BEHALVE 28 AWG, respectivelijk 32 AWG.

Specs: GamePC HTPC Server

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon een DVD brander op die kabel hangen, het zijn namelijk maar ATA33 devices, dus de extra snelheid van zo'n kabel gaat je toch niets opleveren, zeker niet als je hem als enige aan die kabel hangt.

En een 80 pins kabel kopen kan altijd nog, dingen zijn al te vinden vanaf 0,50€