Toon posts:

nieuwe socket 478 processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb laats een AOpen EZ65 barebone gekocht en daar zit een socket 478 in. nu had ik thuis nog een celeron liggen en deze gebruikt. echter is deze niet krachtig genoeg voor me videokaart (x1600pro)

Hier staat de pc. Als je op RCL klikt kun je waarschijnlijk zien wat er allemaal in dat ding kan.

Nu zag ik op alternate.nl (Hier onderin) wel een paar processor staan.. maar ik weet dus niet welke daarop Kunnen... de p4 "prescott" variant zal wel werken... maar werkt de "northwood" ook ? Die zijn namelijk iets goedkoper...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de Northwood was er eerder dan de Prescott. Dus als de Prescott werkt kun je ervanuit gaan dat je Northwood ook prima zal werken.
Overigens is die link op die site nogal dood, maar wat je altijd kunt doen is even de chipset achterhalen en op basis daarvan heb je nog wat meer zekerheid voor wat betreft de ondersteuning.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je de voorkeur aan stilte/koelte boven performance geeft dan zou ik zeker een Northwood ipv Prescott nemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
me processor en video is actief gekoeld..met me huidige celeron hoor ik bijde koelers niet.
maargoed.. als die processor maar goed genoeg is voor die x1600pro dan maakt het mij niet uit.. maar de northwood is goedkoper en dient dus de voorkeur.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:19
Exirion schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:02:
Als je de voorkeur aan stilte/koelte boven performance geeft dan zou ik zeker een Northwood ipv Prescott nemen.
Sterker nog: Ik zou nooit een Prescott boven een Northwood verkiezen. Prescott's zijn heet, in bijna alle gevallen een tikkie langzamer als Northwood varianten (800 fsb versies). 533Fsb Northwood versies zijn de langzaamste van de drie, maar die kan je dan ook (bijna) nergens meer kopen.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
Maar een northwood 533fsb (2.6) zou een celeron D320 (2.4) er wel makkelijk uittrekken ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:30:
Maar een northwood 533fsb (2.6) zou een celeron D320 (2.4) er wel makkelijk uittrekken ?
Ja, gezien een P4 gewoon een stuk meer cache heeft dan een Celeron, daarnaast heeft een P4 ook HTT, dat kan in sommige gevallen ook nog wat extra performance geven.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou wel opletten met je voeding, want ik zie dat er een 275w PFC in zit, wat me niet echt genoeg lijkt voor een x1600xt + Prescott combinatie.. Prescotts houden namelijk van veel stroom..

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 23:54
never mind :X

[ Voor 95% gewijzigd door Dubbel Fristie op 16-08-2006 16:15 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Mja, hij heeft nu dus een Celly D, en is op zoek naar een P4 ;)

Verwijderd

Topicstarter
volgens een PSU calculator verbruikt de northwood 533fsb praktiesh hetzelfde als me huidige celeron. dus kwa stroomverbruik zou dat niet veel uit maken lijkt mij.

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, maar een Prescott zal dat wel doen, jouw Celeron D is namelijk een Prescott-celeron, die gebruikt minder stroom dan de Prescott. Een Northwood is de voorganger van de Prescott, en gebruikt ook minder stroom. Het zou dus goed kunnen dat het nu allemaal mooi uit komt, als je een Northwoord neemt :)
Pagina: 1