Toon posts:

Welke router met volgende eigenschappen...

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik zit momenteel met 'n D-LINK di-524 router en die vind ik niet heel erg ideaal aangezien hij nogal instabiel is en aangezien er ook regelmatig connectieproblemen zijn met de wireless.

Ik wil graag weten welke routers met volgende eigenschappen goed zijn en hoeveel ze kosten :

Wat zijn GOEDE routers met volgende eigenschappen :

- adsl EN kabel router
- 4 poorten (wired EN wireless gecombineerd)
- dhcp server (met reservations mogelijkheden)
- port forwarding mogelijkheden
- filter mogelijkheden (mac adres etc)
- WEP en WPA mogelijkheden
- alles via (stabiele) webinterface configureerbaar (en geschikt voor alle OS'en , windows, linux , bsd...)
- zéér stabiel eens in werking
- verbruik van bandbreedte door de verschillende aangekoppelde clients moet regelbaar zijn
- interne firewall mogelijkheden

bedankt!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-04 12:38
Zijn er geen topics over routers waar dit in staat?

Anyway.... een Draytek (2900) komt denk ik een heel eind in de richting. Voor de prijs.... zie pricewatch

[ Voor 11% gewijzigd door JohnnyV76 op 15-08-2006 16:45 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

Linksys WRT54GL, Asus WL-500G Deluxe, een zooitje Vigor modellen, (voor DSL) de Speedtouch serie, 3Coms zullen het ook wel aardig doen..
verbruik van bandbreedte door de verschillende aangekoppelde clients moet regelbaar zijn
Tsja, dan moet je in het behoorlijk duurdere segment gaan kijken. Met DD-WRT kan je iig. wel instellen hoeveel mbit er maximaal over een poortje mag gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door BHQ op 15-08-2006 17:10 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

De Draytek Vigor 2900G is dan een goeie optie als ik jouw eisenpakket zie.

Pricewatch Linkje

Niet zeuren over de prijs, jij eist nogal wat en dat gaat je een paar centen kosten.

En voortaan zelf zoeken natuurlijk ;)

@ Yapser: de WRT54GL heeft geen managed switch, waardoor de QoS softwarematig zal gebeuren, de draytek heeft een managed switch met VLAN support, waardoor de snelheidsbeperking meer hardwarematig zal zijn, nl. echt op de lan poort.

[ Voor 26% gewijzigd door Romke op 15-08-2006 17:34 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator valt in herhaling..

Zelf uitzoeken, dan pas vragen stellen.

Dit topic is gesloten.