Ik heb al best een tijd een pc staan met een epox 8kta3+pro moederbord. Op het bord zit een athlon TB 1,2GHz CPU. In de bios staat een standaard multiplier van 9x aangegeven, de cpu loopt na een bios reset ook op 900MHz. Nou kon ik die altijd instellen op een FSB van 133, maar van tijd tot tijd gaf de pc bij het opstarten een error, dat de cpu overgeklokt was en dat hij voor de zekerheid maar teruggeklokt was naar 100MHz. Diezelfde cpu heeft ook een tijd op een ECS K7S5A bordje gezeten en daar heeft hij altijd prima gefunctioneerd, dus ik ga ervanuit dat het niet aan de cpu ligt maar aan het moederbord.
In een poging het probleem op te lossen heb ik dus de bios eens geflasht naar de nieuwste versie, maar wat blijkt nu, de fsb kan niet meer hoger dan 123MHz! Volgens de handleiding is het een jumperloos bord, en moet ik als ik een fsb van 133 of hoger wil, dit gewoon in de bios in kunnen stellen. NIet dus! Wie weet raad?
edit: het geheugen loopt overigens wel op 133MHz
In een poging het probleem op te lossen heb ik dus de bios eens geflasht naar de nieuwste versie, maar wat blijkt nu, de fsb kan niet meer hoger dan 123MHz! Volgens de handleiding is het een jumperloos bord, en moet ik als ik een fsb van 133 of hoger wil, dit gewoon in de bios in kunnen stellen. NIet dus! Wie weet raad?
edit: het geheugen loopt overigens wel op 133MHz