Toon posts:

RSA Security + Terminal Server

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Authentication Manager software van RSA Security i.c.m. een Terminal Server (2003)?

Ik zit te denken een Terminal Server te gaan beveiligen d.m.v. tokens van RSA, op de website wordt alleen maar kort aangegeven dat het mogelijk is....maar op welke manier en wat er precies nodig is helaas niet :\

Is het zo dat de Agent software van RSA je loginscherm van de Terminal Server aanpast zodat je een optie krijgt om je passcode in te vullen?

Alvast bedankt voor julle reacties!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ja, je kan kiezen inloggen met een local / domain user pass of met user & token.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wil je dan met OTP of met Certificaten in gaan loggen.
OTP is One TIme Password. Denk aan RSA SecureID / Vasco / Aladdin OTP etc.

Met certificaten is een kewstie van een MS CA opzetten en usercertificaten uitrollen op tokens.
* Equator prefereert overigens Aladdin eToken Pro's t.o.v. Rainbow iKey's. Andere USB tokens heb ik geen ervaring mee.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Equator schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:34:
Met certificaten is een kewstie van een MS CA opzetten en usercertificaten uitrollen op tokens.
* Equator prefereert overigens Aladdin eToken Pro's t.o.v. Rainbow iKey's. Andere USB tokens heb ik geen ervaring mee.
Hij bedoelt dat eerste, maar omdat jij naar bovenstaande refereert en ik hier ook geinteresseerd in ben (in het RSA verhaal, maar ook de USB tokens): Waarom Aladdin prefereren?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij om de RSA tokens die elke keer een passcode genereren, juist omdat ik niets op de clients wil aansluiten/installeren. (toch het mooie van terminal server om zo min mogelijk met de client te moeten doen :) )

Ondertussen heb ik een reactie gehad van RSA, ze sturen mij een evaluatie pakket op met o.a. de authentication manager om te zien hoe het in de praktijk werkt!

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ondertussen heb ik een reactie gehad van RSA, ze sturen mij een evaluatie pakket op met o.a. de authentication manager om te zien hoe het in de praktijk werkt!
Hoe ben je gevaren hiermee? Ik wil hetzelfde doen nl. en ben helemaal blanco wat dit betreft.

Mark

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je die jongens van RSA al eens langs laten komen ? Scheelt een hop uitzoekwerk en kan een stuk verduidelijken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1