Toon posts:

Ubuntu dapper + wireless IPB??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Internetplusbellen van KPN, en heb vandaag Ubuntu Dapper Drake geinstalleerd. Goddank als dual boot, want ik kan vanuit Ubuntu geen draadloze verbinding met de Experia box realiseren... Tijdens de installatie kon hij geen netwerk detecteren, en hoewel de gedrade verbinding inmiddels wel werkt, heb ik geen idee hoe ik mijn USB adapter aan de gang moet krijgen.

Kan iemand mij in zo simpel mogelijke bewoordingen uitleggen wat ik moet doen, of waar ik een oplossing kan vinden? Ik ben een totale Linux-newbie...

dank!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

als je AP WPA gebruikt, zul je die eerst handmatig moeten installen, Ubuntu ondersteunt alleen WEP

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je zult een Linux driver moeten vinden voor je wireless USB stickje, of wordt de draadloze adapter als herkend?
Anders misschien een stokje aanschaffen die linux wel direct ondersteunt?
Intersil Prism chipsets worden zeer goed ondersteund.
Kaartjes/stickjes van het merk senao worden vrijwel altijd ondersteund door Linux.

Anders moet je een kaartje pakken met een chipset waarvan bekend is dat deze werkt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb je het al met de networkmanager geprobeerd? Die staat ook op de cd, dus heb je niet perse een internetverbinding voor nodig (alleen wel je cd als softwarebron toevoegen).