Toon posts:

[2003/XP] Idle PC geeft bij logoff foutmelding over profile*

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na veel zoek en speur werk hier op GoT ben ik nog niet verder gekomen met mijn probleem.

We hebben hier een Windows 2003 Standaard server, en maken gebruik van roaming profiles... Alles werkt na behoren, bij het aanmelden worden de profielen netjes geladen en bij het afsluiten netjes weggeschreven.

MAAR.... ja er is een hele grote maar.. wanneer de computer een uur of 2 gewoon aanstaat zonder dat er op gewerkt word krijg ik bij het afmelden deze foutmelding.

Windows kan de serverkopie van uw zwervend profiel niet vinden en probeert nu u aan te melden met uw lokale profiel. Wijzigingen in het profiel zullen niet naar de server worden gekopieerd wanneer u zich afmeldt. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door netwerkproblemen of onvoldoende beveiligingsrechten. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Detail: Het systeem heeft een poging tot inbreuk op de beveiliging gedetecteerd. Controleer of u een verbinding kunt maken met de server die uw account heeft geverifieerd.

Dit gebeurt alleen wanneer de computer een behoorlijk tijd aanstaat zonder dat men er op werkt. Dit is heel vervelend omdat share's dan ook niet meer beschikbaar zijn. Na het opnieuw opstarten van het systeem word het profiel wel weer gewoon geladen alleen de wijzingen zijn er dan niet inverwerkt.

Hebben meer mensen hier problemen mee gehad?
Even voor de duidelijkheid: Het probleem doet zich alleen voor als de computer lange tijd aanstaat zonder dat er op gewerkt wordt. Wanneer er wel opgewerkt word gaat alles goed.

iemand ideeen?....

Dit kwam ik vanmiddag ook nog tegen...en ik denk dat het hier mee te maken heeft... Wanneer de pc 15 minuten aanstaat gaat hij automatisch in standby mode... Ik denk dat wanneer pc in stanby staat de netwerkverbing ook word verbroken en dat dit die fout kan veroorzaken.

Nu wou ik dus energiebeheer anders instellen maar dat wil niet als domeingebruiker? Hij geeft overal bij energiebeheer "toegang geweigerd" als foutmelding... Ik heb alle policy's in de AD al uitgeschakelt en toch kan het energiebeleid niet anders instellen...

Wanneer ik lokaal inlog op de pc als administrator kan ik wel de instellingen veranderen alleen wanneer ik weer als domeingebruiker inlog neemt hij deze instellingen niet mee...

Wie kan me helpen......

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 15:56 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?.....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hmm, ik zie net dat je er zelf het verhaal over standby hebt toegevoegd en dat is inderdaad iets wat ik ook net wou suggereren :)

Kan je Power scheme options are unavailable on a Windows XP-based computer hier iets mee? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien dat in de eigenschappen van de Netwerkverbinding > configureren > Tabblad energiebeheer, het vinkje aan staat dat de computer de kaart uit mag schakelen om energie te besparen? Daardoor heb ik dit ook al tig keer gehad.

Misschien in de tussentijd een hickup geweest op het netwerk, dmz misschien een overbelastte of haperende switch/router?

How to disable power management for a network adapter when you deploy Windows XP . Zover ik weet is dit nog steeds een HKLM-setting, welke users standaard niet aan kunnen passen :P

edit:
grootste deel van mn verhaal hierboven heb je zelf inmiddels ook gevonden :P

edit:
² hoi ele :P

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 16-08-2006 16:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters