Ik probeer het volgende:
ik roep een functie aan:
Nu moet er binnen modal (een normale functie), een call worden gedaan naar getoption, als member van myobject, met de gekozen waarde uit de array als argument.
Ik had eerst getoption gewoon als normale functie aan m'n script geplakt, en dan via this.getoption=getoption; in myobject de koppeling gelegt.
Omdat dit redelijk funzig is, en dus een functie te veel in aan het document knoopt ben ik dus gaan rewriten naar prototyped functies.
Als ik nu echter de oude manier gebruik om de functie aan te roepen lukt dat niet meer.
Met functie.call( myobject,arguments), ging het altijd prima, omdat de functie dan member van het document is. Maar nu natuurlijk niet meer.
Als ik echter modal('tekst',new Array('one','two','three'), myobject.getoption);
oproep, kan hij die functie niet executen. (wordt hij dan meteen uitgevoerd?)
Wie of Wie weet en oplossing?
ik roep een functie aan:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| myobject=new targetobject(); targetobject.prototype{ getoption = function(chosenvalue){ alert(chosenvalue); } } function modal(displaytext,options,targetobj,targetfunction){ // genereer een x aantal html radio buttons, met onlcick=function handlers. onclick=function(){ targetfunction.call(targetobj,options[i]); } } modal('tekst',new Array('one','two','three'), myobject,getoption); |
Nu moet er binnen modal (een normale functie), een call worden gedaan naar getoption, als member van myobject, met de gekozen waarde uit de array als argument.
Ik had eerst getoption gewoon als normale functie aan m'n script geplakt, en dan via this.getoption=getoption; in myobject de koppeling gelegt.
Omdat dit redelijk funzig is, en dus een functie te veel in aan het document knoopt ben ik dus gaan rewriten naar prototyped functies.
Als ik nu echter de oude manier gebruik om de functie aan te roepen lukt dat niet meer.
Met functie.call( myobject,arguments), ging het altijd prima, omdat de functie dan member van het document is. Maar nu natuurlijk niet meer.
Als ik echter modal('tekst',new Array('one','two','three'), myobject.getoption);
oproep, kan hij die functie niet executen. (wordt hij dan meteen uitgevoerd?)
Wie of Wie weet en oplossing?
openkat.nl al gezien?