Toon posts:

Core 2 Duo upgrade a € 800-900.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Een dezer dagen wil ik een nieuw systeem (upgrade naar Core 2 Duo) gaan kopen. ik ben al druk bezig geweest met de juiste keuzes te maken maar. Maar ik kom er over enkele onderdelen niet helemaal uit:P. Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Nieuwe speeltjes:

Mobo: Gigabyte GA-965P-DS3 - € 120,-

Nadat ik verschillende reviews en FAQ's had gelezen op dit forum onder andere. leek mij dit een goede keus omdat dit een redelijk moederboard is met een goede prijs/kwaliteit verhouding. (correct me if i'm wrong). En dit moederboard geen overbodige opties heeft die ik niet wil gaan gebruiken (SLi/Crossfire).

Videokaart: Geforce 7600 GT - € 150,-

Deze Videokaart is een van de beste in zijn prijs catogorie en past precies in mijn budget!

Processor: Intel Core 2 Duo E6400 - € 220,-
of Intel Core 2 Duo E660 - € 310,-

Hier twijfel ik nog een beetje, moet ik hier wat meer geld investeren en misschien wel iets over mijn budget heen gaan voor de E6600 of toch gaan voor de wat goed kopere E6400. tot nu toe heb ik gewoon gezegt als de E6600 uit eindelijk in mijn budget past neem ik die gewoon! of moet ik die sowieso gaan nemen ivm prijs/kwaliteit?

Geheugen: 2x 1GB PC5400 533mhz - 2x € 85,-

Aangezien ik veel multitask (gamen/branden tegelijk, Decoden (dvd etc.), en altijd veel vensters over heb ben ik gegaan voor de Core 2 Duo + 2 GB memory.

Speeltjes die ik nog heb:

Voeding: ATX-300GTF (http://www.aopen.nl/Products/power/atx-300gtf.htm)
CD/DVD brander: NEC 2510 DVD+RW/-RW WIT 8x DL + oude CD-Rom drive.
HDD: 2x Sata schijf – 1x 120 GB + 1x 80 GB.

Wat wil ik gaan doen met mijn nieuwe speelgoed:

als aller eerst wil ik een goede pc hebben die veel applicatie tegelijk aankan. ik bedoel hier mee dat ik wil kunnen gamen en branden tegelijk bijvoorbeeld. of DVD decoderen. Verder wil ik games zo als F.E.A.R., WoW, Doom lekker kunnen spelen (hoeft niet op maximale settings) als ik ze maar met redelijk settings kan spelen zodat ik games die over 2 jaar uitkomen ook nog kan spelen met deze vidokaart.

Wat wil ik NIET op mijn pc doen:

-SLi/Crossfire.
-overbodige rommel die andere onderdelen van mijn pc niet aankunnen en ik daarom toch niet kan gebruiken. (lijkt me wel voor iedereen gelden).

Hoe ben ik tot deze producten gekomen?

als allereerst ben ik begonnen met de FAQ's lezen van de forums op deze site. FAQ's zoals Complete systemen & Laptops, PMG FAQ, Videoplanken & beeldkanonnen FAQ, en de forum post over Voedingen en CPU coolers.

daarnaast heb ik sites zo als Tomshardware doorgespit naar de meest recente articles/reviews/forum posts over videokaarten en mobo's.

en natuurlijk google, (productnaam + review)

Mijn vragen waar ik nog mee zit:

Ten eerste ik heb de posts en FAQ's over voedingen door gelezen maar om eerlijk te zijn snap ik vrij weinig val die cijfertjes over Ampere, Volt en Vermogen. nu is mijn vraag dus ook kan ik mijn oude voeding gebruiken voor mijn nieuwe pctje zonder dat er kwaliteit verlorgeng aat.

Ten tweede weet ik nog niet of het wel nodig is om geheugen van een bepaald merk te kopen. ik neig naar de goedkopere standaard geheugen. is dit wel zo verstandig welke merken raden jullie mij aan/af bij mijn Gigabyte moederboard.

Verder wil ik graag weten of ik met deze nieuwe onderdelen geen overkill heb met bepaalde onderdelen of juist dat 1 onderdeel veel te licht is en ik daar dus een betere voor kan uitzoeken.

Suggesties zijn altijd welkom!

Alvast bedankt Eno

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat je ook nog een kast en randapperatuur hebt? Zou wel handig zijn :Y)

Ik zou als ik jou was het geheugen ook als 'matched pair' kopen, dat is stukken beter dan twee losse reepjes. Ook vraag ik me af hoe snel jouw harddisks zijn, want langzame harddisks in dit systeem zou zonde zijn. Ook kun je kijken om overal een klein beetje te besparen, en een iets betere videokaart te kopen. Als je gaat gamen zal deze namelijk wel een bottleneck zijn. Je kunt bijvoorbeeld 2*512MB geheugen kopen, en er later 2*512 bij prikken, aangezien 2GB nu, als je geen BF2 speelt en je HDD's niet antiek zijn een beetje zonde is, vooral als je dan zo'n videokaart koopt.

En qua merk geheugen maakt het in principe, als je niet gaat overklokken weinig uit.

Verwijderd

Topicstarter
een kast en rand apperatuur heb ik allemaal nog vind het beetje zonde om nieuwe kast etc te kope voor een nieuwe computer. eerlijk gezegt ben ik niet van plan om ook nieuwe HDD te kopen aan gezien ik die nog prima kan gebruiken. ik denk wel dat ze vrij langzaam zijn omdat ze al 2 jaar oud zijn:P ik kan de preciese specificatie niet meer vinden;x sorry hiervoor!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat je nieuwe nodig hebt, ik herrinner je er alleen aan dat dat ook handig is om (nieuw of oud) te hebben :p

Maar ik zou dan eens je HDD's benchen met HDTune. Het is namelijk aan te raden om je snelste schijf als Windows- en Gamesschijf te gaan gebruiken, en de langzamere voor data :)

Verwijderd

Ga voor de E6600. Deze is stukken sneller. En presteerd vele malen beter!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40

TGEN

Hmmmx_

Vele malen beter presteert hij niet, wel significant beter.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

je voeding kan evt mee, maar 300 watt wordt krap dus je kan beter voor een tagan 430 watt nemen.

het geheugen maakt merk weinig uit als het maar niet merkloos is ;)
daarbij is pc 5400 667 mhz
dat meot je zo houden want dan kan je beetje OC'en

ik zou trouwens gaat voor de allendale, reviews tonen aan(link ben ik kwijt) dat de conroe core op zelfde clocksnelheid niet beter presteert. je kan hem dus naar 2.4 ghz overclocken.

en als videokaart zou je de silent versie kunnen nemen. 25 euro duurder en 100% stil :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:07:
Ga voor de E6600. Deze is stukken sneller. En presteerd vele malen beter!
Nee, voor dat extra geld kan hij beter een videokaart kopen die tijdens het gamen geen bottleneck zal zijn, in tegenstelling tot deze, of zelfs i.c.m. de E6600 nog erger.
Pagina: 1