Asterisk geluidsbestanden en getallen boven 20

Pagina: 1
Acties:

• Kroem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-01-2021
Hallo,

Ik heb een Asterisk draaien op mijn Linux server, en wil de exacte tijd horen als ik *1 draai. Dus in extensions.conf staat het volgende:

exten => *1,1,Wait(1)
exten => *1,n,setvar(FutureTime=$[${EPOCH} + 10])
exten => *1,n,Playback,bijdevolgendetoon
exten => *1,n,SayUnixTime(${FutureTime},,R)
exten => *1,n,Playback,minutes
exten => *1,n,Playback,vm-and
exten => *1,n,SayUnixTime(${FutureTime},,S)
exten => *1,n,Playback,seconds
exten => *1,n,Playback,digits/nl-op
exten => *1,n,SayUnixTime(,,AdBY)
exten => *1,n,Playback,beep
exten => *1,n,Wait(2)
exten => *1,n,Goto(1)

De geluidsbestanden zijn die in het Nederlands, gedownload van voip-info.org. Voor getallen zijn er bestandjes 1 t/m19 en verder alle 10- en 100 tallen. Wanneer Asterisk in het commando SayUnixTime(,,S) (dat het aantal seconden geeft), de opdracht krijgt "34" te zeggen, hoor je: "dertig" - "vier" (de Engelse volgorde!). Hoe kan ik dit oplossen? Bij het aantal minuten is de volgorde wel goed!

Alvast bedankt,
Remko

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:59
Staat je language ook op nl? Misschien dat de getallenvolgorde daaraan gekoppeld zit.

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Als je op http://www.voip-info.org/...ge=Asterisk+cmd+SayNumber kijkt ondersteund Asterisk dit wel, korte blik in say.c leert dat 'NL' ook ondersteund wordt.

Dus even spelen met http://www.voip-info.org/...=Asterisk+cmd+SetLanguage zou de oplossing moeten zijn

Mistakes are proof that you are trying...

• Kroem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-01-2021
Hoewel het al erg lang geleden is dat ik dit topic startte, is het probleem nog niet verholpen.
a) in sip.conf staat "language = nl"
b) zoals ik al vermeldde, wordt het aantal minuten wel correct opgelepeld. Het probleem ligt dus hoogst waarschijnlijk niet in say.c, maar in de broncode van SayUnixTime. Waar kan ik die vinden?
Het zou me niks verbazen als in latere versies van asterisk dit probleem verholpen is, maar ik doe het nog even met mijn huidige versie.

Nog iemand anders een tip?

Groeten, Kroem

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

edit:
Nevermind, ik open er wel een topic voor. Het past niet zo in deze

[ Voor 96% gewijzigd door xzenor op 28-11-2006 11:47 ]