Oude Philips IC's, weerstanden etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Ik hoop dat het openen van dit topic hier mag.
kon er niets over vinden in de policy. indien niet toegestaan dan graag verwijderen

Maar goed wat is het geval:

Hier op mijn werk hebben we op zolder bakken vol oude Philips onderdeeltjes.
kisten vol met IC's in kokers. Allemaal voorzien van 12NC nummer.
(ik ben electro Noob, dus voor de duidelijkheid: ik bedoel van die zwarte balkjes met een x-aantal pinnetjes langs de rand)
verder nog dozen met zakjes gesorteerde weerstanden en andere onderdeeltjes (o.a. P800 parts)

Mogelijk gaat dit allemaal de container in, wegens grote opruiming.

Ik vroeg me af of er onder jullie electro liefhebbers interesse bestaat voor dit soort (antieke) onderdelen of dat de container toch maar het beste is...

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kun je misschien beter eens op CO vragen. Daar zitten mensen die wel antieke ic's/componenten verzamelen.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor onderdelen. Een of andere exotische IC waar nergens een datasheet van te vinden is zal niet veel interesse oproepen.

Ik weet niet of daar hier veel interesse voor is. Hier zitten niet zo de Die Hard's :)

[ Voor 13% gewijzigd door kluyze op 15-08-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:44
Ik denk dat je de weerstanden wel kwijt kan. Welke waarden zijn het (ongeveer?) en hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
klinkt goed, wat heb je er allemaal bij zitten ? :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Als het om weg te geven is, vind je altijd wel iemand met plaats teveel. Maar als je de moeite neemt even op te zoeken wat je zoal te bieden hebt, kan jer waarschijnlik nog wel wat eurotjes van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
Nou dat is dus even het punt: is het de moeite waard om alles netjes te inventariseren.

Zoals gezegd staan op de meeste parts alleen 12nc nummers xxxx-xxx-xxxxx.
datasheets ben ik nog niet tegengekomen.

Daarnaast moet ik de baas nog even vragen of ik de hele zooi eventueel kan meenemen.

Als ik meer specifieke gegevens heb meldt ik me wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Als je er geld voor gaat vragen, mag deze topic niet...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
Als ik er geld voor ga vragen doe ik dat zeker niet hier, maar op marktplaats of zo.

Ik probeer alleen duidelijk te krijgen of ik een paar honderd reel's met IC's moet gaan inventariseren of dat ik ze in de container laat kiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 19:47
Van een 12NC valt altijd wel een datasheet te vinden. Mischien niet altijd op internet, maar zeker wel intern bij Philips. D'r werkt hier vast wel iemand bij Philips Semiconductors die wat datasheets voor je tevoorschijn kan toveren.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky Luke 008
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05-2024
Klinkt interesant. Zet maar in vraag en aanbod op circuitsonline, en verkoop gewoon zakjes met "random" weerstandswaarden. Desnoods per kilo.

Die ic's hoe je ook niet op te zoeken. Gewoon typenr's op CO zetten.
vind men de verkoopprijs dan te hoog, dan merk je dat wel.
Verkoopprijs te laag -> boeit het jouw wat, voor jou was het gratis.

Gewoon per 10 voor E1 oid., ben je het zo kwijt, ongeacht wat het is. (Mits het wat bruikbaarders is dan "eenmalige rookmachine, 48pin PDIP")
Zijn maar ideetjes hoor. In geen geval weggooien. Beter dan nog gratis weggeven.
Weer een hobbyist blij :)

Doe mij maar 3 ons weerstanden >:) (toevallig ook hoogvermogens typen ertussen?, of metaalfilm? of 0,1% nauwkeurige typen?)

Alleen oude elco's zijn waardeloos (tenzij als rookbom of vonkjesopslag), de rest kun je verkopen.

hier kun je een advertentie zetten:
http://www.circuitsonline.net/aanbod/cat/7

[ Voor 4% gewijzigd door Lucky Luke 008 op 16-08-2006 14:24 ]

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
12NC nummers is de nummering die Philips geeft aan al zijn eigen onderdelen. Dit doen ze niet voor een standaard onderdeel neem ik aan maar alleen voor IC's die ze zelf ontwikkeld hebben (ASIC's, CPU's). Die 12 NC nummering is niet openbaar, misschien dat je met Google een eindje kunt komen (maar dat had je vast al geprobeerd). Misschien via iemand die bij SemiConductors werkt alhoewel ik me afvraag of iemand bereid is om tientallen 12 NC nummers terug te gaan zoeken in allerlei documentatie. Maar proberen kan altijd inderdaad.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
@ hierboven -> check, vakantiewerk, heb alleen geen idee waar ik daarvoor moet zijn, maar kan het intranet wel 's rondkijken als je wat typenummers hebt.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 19:47
masaman schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:51:
12NC nummers is de nummering die Philips geeft aan al zijn eigen onderdelen. Dit doen ze niet voor een standaard onderdeel neem ik aan maar alleen voor IC's die ze zelf ontwikkeld hebben (ASIC's, CPU's). Die 12 NC nummering is niet openbaar, misschien dat je met Google een eindje kunt komen (maar dat had je vast al geprobeerd). Misschien via iemand die bij SemiConductors werkt alhoewel ik me afvraag of iemand bereid is om tientallen 12 NC nummers terug te gaan zoeken in allerlei documentatie. Maar proberen kan altijd inderdaad.
Alles wat door de handen van Philips gaat heeft in principe een 12NC. 12NC's zijn ook niet geheim ofzo, maar op veel producten hebben ze geen toepassing omdat ze bekender zijn onder een andere naam die industriestandaard is. Een NE555 verkoop je als NE555 en niet als een (fictief nummer) 1253 221 23420.

Vele andere onderdelen staan gewoon te boek onder het 12NC.

In principe zou je met het 12NC de gegevens van het Philips product uit SAP moeten kunnen halen. Alleen ik weet niet hoe ze dit verder bij Semiconductors hebben aangepakt (ben zelf nu werkzaam bij Lighting).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn voorstel is dat je de hele partij doneert aan de lokale afdeling van de Jonge Onderzoekers, of eventueel een lokale technische school met een elektro / elektronica afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronboy
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-02-2022
Als hobyist akn ik er wel gebruiken. Zijn waarschijnlijk ic's dik stijl die ik op een breadboard kan gebruiken.
Wil altijd een assortimentje komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Denk dat hij ze inmiddels wel heeft weggegooid. 16 jaar later 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.